1397-09-07 20:12
1912
0
59162
حاشیه های انتخابات بازرسین خانه مطبوعات استان گلستان:

جواب دندان شکن اعضای خانه مطبوعات به هوچی گران / دانشمند و کلاگر بازرسین جدید خانه مطبوعات گلستان / پیام آراء امروز چراغ راه کشمیری باشد

نورمحمد دانشمند و علیرضا کلاگر توانستند به ترتیب با 51 و 50 رای به عنوان بازرس اصلی و مهشید گودرزیان با 31 رای عضو علی البدل انتخاب گردیدند. 

به گزارش گلستان ما؛ انتخابات بازرسین خانه مطبوعات استان گلستان از ساعت 13 امروز آغاز شده است، همچنین اصلاح اساسنامه خانه مطبوعات نیز از ساعت 10 الی 12 برگزار شده بود.

در این انتخابات بیش از 50 درصد اعضای خانه شرکت کردند که 62 درصد از اعضا رای مثبت دادند و اساسنامه تصویب شد .

از حاشیه های جدی این بخش مخالفت برخی از عناصر خارج از خانه و یکی از مدیران مسئول!! جهت تصویب اساسنامه بود بطوریکه تلفنی به برخی از اعضای خانه سفارش می کردند که به اصلاح اساسنامه رای منفی بدهند چون اگر رای مثبت بدهند میزان دوره هیات مدیره به 3 سال و حتی به دروغ گفتند که 5 ساله می شود اما اصحاب رسانه استان به این دروغ پردازی ها گوش نکردند و به اساسنامه رای مثبت دادند .

در این انتخابات که با استقبال گسترده اهالی رسانه استان مواجه شده بیش از 16 نفر ثبت نام کردند که نهایتا 8 نفر جهت رقابت نهایی کاندیدا شده اند .

زهرا حجازی ، زهرا احمدی ، حمید الوند ، مهشید گودرزیان ، علیرضا کلاگر ، اسماعیل میری ، احسان ملک شاهکویی و نور محمد دانشمند هشت نفری هستند که برای تصاحب دو جایگاه ثابت و یکی علی البدل تلاش می کنند.

همچنین محمد چراغعلی سرپرست خبرگزاری مهر گلستان هم که احتمالا به توصیه برخی افراد شرکت کرده بود ، روز آخر از ادامه حضور در رقابتها انصراف داد . برخی از فعالین رسانه ای معتقدند که چراغعلی فهمیده بود رای ندارد قبل از شروع انتخابات انصراف داد چون اگر به میدان می آمد رای چندانی نداشت و متوجه وزن خود در بین اصحاب رسانه استان می شد.

این انتخابات زیر نظر هیات اجرایی منتخب از یک نفر استانداری ، یک نفر پلیس فتا ، یک نفر از ارشاد استان به همراه حراست و بازرسی این اداره کل و یک نفر از دادستانی بر اجرای صحیح این انتخابات نظارت داشتند.

شنیده ها حاکی بود برخی افراد سعی داشتند با حمایت برخی حامیانشان در این قضیه شبهه آفرینی کنند و می گویند ما نمی توانیم رای بدهیم و یا اینکه قبلا بجای ما رای داده اند و از این دست بهانه ها ... برخی کانال های تلگرامی نیز که مدعی اطلاع رسانی شریف!! بودند در طی این انتخابات بارها به شبهات موجود دامن زدند.

در حالیکه این انتخابات الکترونیکی بود و هر کسی یوزر و پسوورد خودش را فقط خودش دارد و به هیچ وجه امکان تخلف وجود ندارد ، ضمن اینکه اگر فردی معترض است می تواند شکایت کند نه اینکه درخواست ابطال انتخابات بکند چرا که بخاطر رای ندادن 4 نفر هیچوقت انتخابات را تعطیل نمی کنند.

انتظار این بود مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان بدور از گرایش های سیاسی و محفلی ، مر قانون را در این انتخابات لحاظ نماید تا ان شاء الله خانه مطبوعاتی در خور شان اصحاب رسانه ایجاد شود و پیگیر مشکلات فراوان این حوزه شود و بنظر می رسد چنین نیز شد .

به دلیل اینکه استان گیلان انتخاباتش به حد نصاب نرسید این انتخابات تا ساعت 16 تمدید شد، تمدید یک ساعته این انتخابات بهانه را از دست برخی افراد گرفت که سیستم شان نقص دارد یا وقت کمی داشتند ، علی ایحال در این انتخابات که به نوعی رقابتی هم شده بود دو کاندیدای بی طرف توانستند رای بالاتری نسبت به سایر رقبا بیاورند.

مخصوصا فردی که طی مدت نه ماه گذشته و در هفته منتهی به انتخابات بارها با شبهه پراکنی و سیاه نمایی علیه هیات مدیره سعی داشت برای خودش رای جمع کند اما اصحاب رسانه فهیم استان که همه چیز را تحت رصد خود داشتند جواب دندان شکنی به هوچی گری های وی و برخی کانال های مغرض علیه هیات مدیره دادند تا تذکر مجددی باشد برای فهم دقیق جایگاه شان .

بعد از شمارش آراء نورمحمد دانشمند و علیرضا کلاگر توانستند به ترتیب با 51 و 50 رای به عنوان بازرس اصلی و مهشید گودرزیان با 31 رای عضو علی البدل انتخاب گردیدند بازرس سابق نیز با 30 رای چهارم شد و به دوران بازرسی اش پایان داد . 

به نظر می رسد خانم دکتر کشمیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که در زمان انتخابات هیات مدیره حضور نداشت و در این مدت مشاورین مغرض به وی القائات غلطی داشتند به جواب و پیام درستی از سوی اصحاب رسانه استان رسیده باشد که اگر واقعا هیات مدیره مشکلی می داشت امروز بیش از نصف اعضای خانه مطبوعات به کاندیدای نزدیک به این افراد رای نمی دادند و یا حرفهای غلط بازرس را قبول می کردند .

این رای حجت را بر خانم دکتر کشمیری تمام کرد تا آب پاکی را بر دست افرادی که می خواستند به انحاء مختلف در کار هیات مدیره خلل ایجاد کنند ، بریزد و در اولین فرصت تکلیف خانه مطبوعات غیر قانونی و ده نفره را تمام کند و در ادامه جهت ثبت خانه مطبوعات قانونی اقدام عاجل نماید .

بنظر می رسد با این میزان بالای مشارکت و انتخاب بازرسانی بی طرف تفکر خدمت و تحول از این به بعد خانه مطبوعات بهتر و پرشورتر به فکر خدمت رسانی به اعضای خانه باشد .

انتهای پیام / 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.