1397-11-22 18:21
1496
0
61128
به قلم سردبیر :

عموزاد : باورمندی ما و راهی که در پیش داریم ...

 امروز دیگر بحث زور و اجبار در کار نبود ، ساندیس و کیکی هم در کار نبود ، مدارس ، دانشگاه ها و ادارات هم تعطیل بودند ، آنقدر جمعیت زیاد بود که کسی دنبال کسی نمی گشت تا مچش را بگیرد ، اگر هم نبود مهم نبود چون همه بودند ...

پایگاه خبری گلستان ما : یادداشت سردبیر : راهپیمایی 22 بهمن امسال نیز با شور و استقبال زیاد مردم ایران مواجه شد ، در واقع 22 بهمن به یک قرار همیشگی تبدیل شده ، روزی که جشن ملی مردم ایران به شمار می رود ، همچنین این روز را می توان رفراندوم نظام برای تایید رویه حکومت برای رسیدن به خواسته های عمومی به شمار آورد هر چند در این گذرگاه مشکلات زیادی بر کشور مترتب شده است ، مشکلاتی که بخشی ناظر به دشمنی ها و دخالت خارجی همچون تحریم ها و بخشی نیز ناظر به قصور و چالش های اداری عوامل اجرایی و دولتمردان داخلی است .

شکوهی که امروز مشاهده شد مرهون یک نفر است ، امروز مردم آمدند تا از زحمات ، دغدغه ها و مرارتهای پیرمرد زحمتکش این نظام ، عمود خیمه مسلمین امام خامنه ای تجلیل کنند ، امروز دیگر بحث زور و اجبار درکار نبود ، ساندیس و کیکی هم در کار نبود ، مدارس ، دانشگاه ها و ادارات هم تعطیل بودند ، آنقدر جمعیت زیاد بود که کسی دنبال کسی نمی گشت تا مچش را بگیرد ، اگر هم نبود مهم نبود چون همه بودند ، پس بیاییم باور کنیم ملت برای امام و پیشگام قیام خود به میدان آمده اند و علیرغم سختی ها ، گرانی ها ، بیکاری ها و ... منشا مشکلات را "جایی دیگر" می دانند .

همین باور که راهبرد آتی ما چیزی غیر از انقلابی دوباره است ، همین باور که پیشرفتها و عظمت زیادی در جمهوری اسلامی نصیب ما شد ، همین باور که می شود روی پای خود ایستاد ، باعث شده تا مردم علیرغم گلایه های متعدد باز هم در میدان باشند و این پیامی است که غرب ، ترامپ و سران چند کشور اروپایی باید گرفته باشند ، آنها باید به این درک رسیده باشند که جمهوری اسلامی آن موجود دهه اول انقلاب نیست که هر روز می گفتند شش ماه دیگر رفتنی است و کارش تمام است .

مردم کارشان را انجام دادند ، مردم گفتند که پشت نظام و حکومت هستند ، حال توپ در میدان دولت و تیم اجرایی کشور است که برای این مردم بزرگ آستین بالا بزند ، مهمترین مشکل امروز گرانی است ، اگر دسترسی به موا غذایی و اقلام اساسی خصوصا در ایام نزدیک به عید فراهم  باشد و مردم احساس کنند که می توانند احتیاجات خود را با همین حقوق اندک بر آورده کنند حتی از چند ماه یا چند سال بیکاری هم نگران نیستند اما گرانی ها هم باعث تاخیر در ازدواج و هم آشفتگی ذهنی و روانی خانواده ها شده است .

نکته مهم بعدی مبارزه با بزهکاری های اداری نظیر اختلاس ، رشوه ، پارتی بازی ، تبعیض ها ، کم کاریها و فاصله گرفتن برخی مسئولان با مردم است ، این باورمندی منبعث از ارزشهای متعالی اسلام هنوز در مردم نفوذ دارد که ساده زیستی و قناعت باید بین همه گروههای جامعه اعم از رعیت و مسئول وجود داشته باشد .

 اگر قرار است بار سنگین انقلاب اسلامی را همه به دوش بکشیم و از این مرحله سخت عبور کنیم ،  همه باید در سختی ها و تحریم ها به یک قسمت سهم داشته باشند ، نمی شود یک عده تحت عنوان مسئول و برادر فلان مقام حکومتی بهترین زندگی را داشته باشند ، خانواده آنها در رفاه و نعمت زندگی کنند ، فرزندانشان از بهترین امتیازات برخوردار باشند ، اما مردم در گرانی و سختی بوده و از تامین یک کیلو گوشت عاجز بوده و صرفا نظاره گر عیاشی بقیه باشند ، بعد آنوقت پشت میکروفن قرار بگیریم و بگوییم ما از این مرحله عبور خواهیم کرد ، ما توی دهن آمریکا خواهیم زد !! نه اقایان ، راه مبارزه با آمریکا خدمت به مردم است ، کار ، کار ، کار ؛ همان راهی که ژاپن رفت .

امروز مردم آمدند بگویند گلایه دارند ، انتقاد دارند اما آن را مشکلی داخلی و خانوادگی می دانند که باید در جغرافیای ایران اسلامی حل شود ، تجربه تکیه به خارج هم در برجام جوابگو نبود ، حال باید تجربه های جدید را بیازماییم و قطعا راه سختی در پیش داریم . چرا که وعده الهی این است:

یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ

چراغی را که ایزد برفروزد         هرآنکس پف کند ریشش بسوزد

نویسنده : جواد عموزاد

انتهای پیام / 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.