1397-11-28 07:25
1341
0
61222
آیت الله قدمی در آزادشهر :

ارزش شهید ارزش خداست / چرا به امید رحمت خدا آدرس غلط می دهید/ تندروتر از خدا نداریم / کسی که در دستخط امام تشکیک می کند کینه از امام و انقلاب دارد

استاد حوزه و دانشگاه گفت :در جمع انقلابی ها برخی نیز منافق بوده اند ، گاهی منافقین قدرت را در دست می گیرند و انقلابی ها را کنار می گذارند ، خداوند امتحان می گیرد تا منافق و مومن تمیز داده شوند .

به گزارش گلستان ما ؛ آیت الله سید حبیب الله قدمی استاد حوزه و دانشگاه ، جانباز هشت سال دفاع مقدس ، حافظ کل قران کریم و صحیفه سجادیه و مدرس خارج فقه و اصول شامگاه گذشته 27 بهمن در اولین یادواره دو شهید خوشنام دانشگاه آزاد اسلامی آزادشهر اظهار کرد : هدف از آفرینش انسان اینست که خداوند به او نعمت بدهد ، نعمت های این دنیا مشروط به ایمان نیست اما نعمت های آن دنیا مشروط به ایمان بوده لذا فلسفه آفرینش عبادت نیست ، اساسا خداوند نیاز به عبادت ما ندارد بلکه عبادت وسیله ای برای رسیدن به نعمت های آن دنیا و این دنیاست.

 خداوند در مقام امتحان بسیار بیرحم است 

آیت الله قدمی که با قرائت آیات قران و روایاتی از صحیفه سجادیه و نهج البلاغه سخنان خود را ادامه می داد ، افزود : امتحان گرفتن خداوند مثل مدرسه و دانشگاه نیست برای اینکه بدانند شما چقدر درس می خوانید ، شما ممکن است به همسر ، شوهر ، دوست ، همکار و مردم و ... دروغ بگویید و سرشان کلاه بگذارید که یک مومن و مخلص هستید ولی سر خداوند را نمی توانید کلاه بگذارید ، خداوند بدش می اید که او را موجودی ساده فرض کنید ، اگر فکر کردید که می توانید در برابر خداوند زیرآبی بروید سخت در اشتباهید ، خداوند در مقام امتحان بسیار بیرحم است .

وی تصریح کرد : در طول تاریخ انسانهایی به جانبازی رسیدند ، شمر جانباز صفین بود و سالها جنگید اما خداوند از او امتحان سختی گرفت و اینگونه جهنمی شد ، این خداوند است که امتحان می گیرد کی با شاه جنگیده که به مردم خدمت کند ، کی جنگیده که به جای شاه بنشیند ، کی با اشرافیت جنگید ، کی درد دین و مردم دارد و چه کسی ندارد ، خداوند این امتحان را همیشه انجام می دهد .

photo 2019 02 17 10 45 17

گاهی منافقین قدرت را در دست می گیرند و انقلابی ها را کنار می گذارند 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت : در جمع انقلابی ها برخی نیز منافق بوده اند ، گاهی منافقین قدرت را در دست می گیرند و انقلابی ها را کنار می گذارند ، خداوند امتحان می گیرد تا منافق و مومن تمیز داده شوند . چه کسی آدم خبیثی است چه کسی پاک ، چه کسی شکم پاک و چشم پاک است چه کسی ناپاک ، اگر کسی نسبت به انقلابیون کینه داشته باشد خداوند کینه اش را اظهار می کند .

نهضت آزادی درد دین ندارد

قدمی تاکید کرد : امروز برخی ها می گویند دست خطی که امام خمینی (ره) برای نهضت آزادی و منتظری داده ، دست خط خود امام نبوده است ، بعد از اینکه مشخص شده دست خط متعلق به خود امام بوده می گوید ای کاش مال امام نبود ، این نشان می دهد این فرد نسبت به امام و انقلاب کینه دارد و دلش پیش نهضت آزادی است که درد دین ندارد واین را بارها خودشان گفته اند.

حافظ کل قران کریم بیان کرد : خداوند به افراد جایگاه می دهد ، نمایندگی می دهد ، تریبون می دهد تا قلب خودش را نگه دارد و گاهی امتحان می گیرد تا قلب دیگران را استخراج کند ، امتحان یک سنت الهی است که هیچیک از ما در امان نیستیم ، یک امتحان هم هست در زمینه جان ، مال و مقام که از همه امتحان ها سخت تر است ، خداوند جان ، مالی و مقامی که به تو داده آیا حاضری در راه او آن را اهدا کنی .

ارزش شهید ارزش خداست

آیت الله قدمی اضافه کرد : گاهی اوقات یک طلبه بیمار دو آیه از قران را می گیرد و مردم را به انحراف می کشاند که خداوند مهربان است و می بخشد و می گوید که مثلا حب علی داشته باشید بعد هر کاری بکنید نهایتا شب قدر یک الهی العفو می گویید همه چیز تمام می شود ، نه آقایان از این خبرها نیست ، چرا مردم را گول می زنید ، اگر شما جان ، مال ، زن و بچه و فرزند را بیشتر از خدا دوست دارید و نمی خواهید آنها را در راه خدا بدهید منتظر جهنم باشید ، تو که راضی نیستی در راه خدا جان بدهی ارزشی نداری ، چه ایمانی است که خداوند را دوست داری ولی دوست نداری در راهش جان و مال و مقامت را بدهی ، ارزش شهید ارزش خداست ، توهین مومن هم توهین به خداست چون مومن فقط به خدا فکر می کند.

وی خاطرنشان ساخت : خداوند چه کسانی را می بخشد ؟ آیا موقعی که گفت برو خوزستان بجنگ ، رفتی ؟ آن موقعی که مبارزین ما را شاه تبعید کرد ترکیه و عراق رفت یا نه ، مگر مقام معظم رهبری تبعید نشد ایرانشهر ، خدا می گوید من چرا ببخشم در حالیکه برخی ها در راه من اذیت نشده اند و حتی یک توهین هم نشنیده اند .

photo 2019 02 17 10 45 15 2

امروز دخترهای با حجاب در مدرسه و دانشگاه اذیت می شوند

مدرس خارج فقه و اصول یادآور شد : متاسفانه در جامعه امروز ما دخترهای با حجاب در مدرسه و دانشگاه اذیت می شوند ، داخل مغازه یا تاکسی گاها به آنها جواب نمی دهند ، اگر جوانی ریش بگذارد مسخره اش می کنند و نگاه سنگینی به او دارند ، برخی ها هم که مذهبی هستند اما چون دوست ندارند اذیت بشوند چادرشان را برداشته و ریششان را کوتاه می کنند و مجبورند طوری رفتار کند که مذهبی نیستند .

تندروتر از خدا نداریم

آیت الله قدمی با اشاره به اینکه این موضوعات را شوخی نگیرید ، افزود : طبق آیه قران در سوره عنکبوت ، تندرو تر از خدا نداریم ، در سوره توبه آمده که وقتی شما در راه خدا اذیت شوید خداوند آن را با عذاب . گناهان معاوضه می کند اما اگر فکر می کنید که اگر مومنین را تحویل بگیرید و در جمع مومنین بگویید که ما مومنیم ، فکر می کنید خدا نمی داند که توی قلب شما چیست ؟

چرا به امید رحمت خدا آدرس غلط می دهید

وی گفت : کسی که دوست نداشته باشد در راه خداوند اذیت شود منافق است ، امام حسین (ع) همه وجود خودش و همه اهل بیتش را در راه خدا داد اما برخی ها حاضر نیستند یک توهین بشنوند ، چرا به امید رحمت خدا آدرس دروغ می دهید ، آن خبیث بیسواد که می گوید شب قدر بگویید الهی العفو همه گناهان شما بخشیده می شود ، اما شما که دوست نداری در راه خدا اذیت بشوی چرا باید خدا تو را ببخشد ، امروز اگر یک زن با چادر به خیابان برود و به خانه برگردد ثواب مجاهدین را به او خواهند داد .

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.