1397-11-28 13:46
645
0
61250
معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب در گرگان:

تفکر باز و صعه صدر از ثمرات تقریب مذاهب است/ انقلاب ما «اسلامی» و در مرزها محدود نیست

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: بزگترین ثمره تقریب مذاهب برای مسلمانان تفکر باز و صعه صدر است.

 به گزارش گلستان ما؛ حجت الاسلام سیدحامد علم الهدی عصر امروز در همایش 40 سال اقتدار در پرتو در پرتو وحدت که در سالن ولایت سازمان تلبلیغات در گرگان برگزارشد، اظهار کرد: تقریب مذاهب از دو مجرای حوزه های علمیه و دانشگاه ها محقق می شود .

وی ادامه داد: حوزه های علمیه، مدارس علوم جریان مذهبی و دینی که علمای اسلام متولی آن است و دانشگاه ها ی کشور شامل اساتید و دانشجویان است.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب، تصریح کرد: با صدای رسا و بلند اعلام کردیم از هر شخصیت حقیقی و حقوقی که داری تفکر تقریب باشد و بخواهد در این زمینه فعالیت کند، استقبال می کنیم.

وی اذعان کرد: ما معتقدیم که تقریب مذاهب با تفکری گسترده ونباید انحصارا از مجمع جهانی تقریب انجام شود لذا آن را وابسته بنهاد و ارگان خاصی نمی دانیم.

علم الهدی گفت: همه نهادها و همه احاد و متفکرین و دلسوزان ونخبگان دانشگاهی و حوزوی باید در کنار هم جمع شوند تا تفکر تقریبی را در جامعه ایجاد کنند و نتیجه این تفکر شکل گیری امت واحده واتحاد مسلمین خواهد بود.

وی با اشاره به کلمه « وحدت» در تقریب مذاهب خاطرنشان کرد: ما اگر دم از وحدت می زنیم این نیست که سنی شیعه شود و یا شیعه سنی، بلکه به معنای اتحاد است . معتقدیم مذاهب اسلام با حفظ هویتشان چون مشترک هستند می توانند در کنار هم قرار بگیرد. منظور از وحدت حذف مذاهب نیست و یا ذوب مذاهب نیست .

علم الهدی ادامه داد: در مجمع تقریب مذاهب اسلامی مسلمانان در کنار یکدیگر مسالمت آمیز زندگی می کنند به عبارتی با دایره وسیعتر و گسترده تر مسلمانیم و قبل از اینکه شیعه یا سنی باشیم، این اجماع بین همه مذاهب اسلامی است که گوینده شهادتین در حاشیه اسلام قرار می گیرد.

وی یادآورشد: در ابتدای پیروزی انقلاب دشمن خیلی تلاش کرد که انقلاب را انقلاب مذهبی معرفی کند اما زمانی که دید نمی تواند با انقلاب اسلامی مبارزه کند گفتند باید آن را در درون مرزهایش محدود کنیم. در دنیا شعار بلند کردند که این انقلاب، انقلاب شیعی است و بنیانگذار انقلاب اسلامی با بصیرت و هوشمندی در پاسخ انها گفت انقلاب ما اسلامی است نه در مرزها محدود می شود و نه متعلق به یک کشور و سرزمین تعلق دارد و همه مسلمانان را شامل می شود و در فرازی بلندتر همه مستضعفین را دستگیری می کند.

علم الهدی رسالت نسل آینده را حفظ اصل انقلاب اسلامی برشمرد و اذعان کرد: نوجوانان و جوانان در آینده مسئول هستند و باید حافظ خون شهدا باشند و درخت انقلاب به دست جوانان غرص شود و جوانه بزند .

وی با بیان اینکه "قران"بزرگترین رسالت رسول اکرم(ص) و شعار بزرگان تقریب است؛ گفت: مجمع تقریب قبل از انقلاب تسطه آیت الله برجردی بنا نهاده شد. و حتی پیش از آن در سالهای قبل توسط مبارزان انقلابی همچون جمال الدین اسعدآبادی دنبال می شد.

علم الهدی تاکید کرد: براساس تقریب در موراد مشترک باید همراهی کنیم، در اختلاف نظر همدیگر را تحمل کنیم و تکفیر نکنیم .

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: بزگترین ثمره تقریب این است که برای انسان تفکر باز و صعه صدر می آورد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.