1398-03-01 16:33
2269
0
63404
معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز گلستان

دستگاه قضایی برای پیشگیری از وقوع جرم به کمک همه دستگاه‌ها و نهادها نیاز دارد

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز گلستان گفت: پیشگیری از وقوع جرم فراقوه‌ای است و همه دستگاه‌های اجرایی و نهادها باید در کنار دستگاه قضا باشند.

به گزارش گلستان ما، مسعود سلیمانی ظهر امروز در جمع اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی باید در کنار دستگاه قضا باشند اظهارداشت: دادستانی وظایف مهمی از جمله حمایت و احیای حقوق عامه، فضای مجازی و آسیب شناسی و پیشگیری از وقوع جرم را برعهده دارد که برای اجرای این وظایف علاوه بر کمک دستگاه‌های اجرایی نیازمند مشارکت مردم است.

وی افزود: مهمترین وظیفه دادستانی حمایت و احیای حقوق عامه است. این حقوق شامل محیط زیست، منابع طبیعی، آب، خاک و هوا است که ما در دادستانی استان گلستان پیگیر این مطالب هستیم.

سلیمانی گفت: در موضوع فضای مجازی که دربرگیری زیادی دارد، نیازمند نظارت بیشتری هستیم زیرا دشمن در این فضا فعالیت زیادی دارد و به دنبال ضربه زدن از این طریق است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه  مدیریت مناسبی در فضای مجازی نداریم هرچند کارهایی در این بخش صورت گرفته است ولی باید بیشتر به این مسئله پرداخته شود.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز گلستان افزود: مسئله پیشگیری از وقوع جرم وظیفه مهم واساسی دستگاه قضایی است. ما باید در این زمینه  بیشتر تلاش کنیم زیرا هر جرمی نتیجه پختگی آسیب اجتماعی است پس پیشگیری نقش بسیار مهمی دارد.

وی با بیان اینکه نگاه ما در بخش آسیب های اجتماعی نگاه درمان محور است، گفت: اگر آسیب‌های اجتماعی را شناسایی و درمان نکنیم این آسیب‌ها مانند تومور بزرگتر وغیر قابل کنترل می‌شود.

سلیمانی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم موضوع فراقوه‌ای است و همه دستگاه‌ها باید معین حوزه قضا باشند، گفت: همه باید تلاش کنیم تا آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا کند. ما به عنوان مدعی‌العموم هستیم که برخی از جرم‌ها را خودمان می‌بینیم و در جای دیگر باید مردم به ما کمک کنند چون ارتباط نزدیکی با مشکل و یا آسیب اجتماعی دارند.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.