1398-04-22 05:45
4049
0
64312
تاملی بر فعالیتهای فرهنگی یک خانواده در گرگان ؛

در حسینیه بخشیانی ها چه می گذرد ؟

یکی از خانواده هایی که طی سالهای گذشته در توسعه فرهنگی شهر گرگان نقش مهمی ایفا کرده اند "بخشیانی ها" هستند ، مراسم یا مناسبت مذهبی در شهر گرگان نیست که ما یکی از اعضای خانواده بزرگ بخشیانی را در آن نبینیم .

به گزارش گلستان ما ؛ یکی از خانواده هایی که طی سالهای گذشته در توسعه فرهنگی شهر گرگان نقش مهمی ایفا کرده اند "بخشیانی ها" هستند ، مراسم یا مناسبت مذهبی در شهر گرگان نیست که ما یکی از اعضای خانواده بزرگ بخشیانی را در آن نبینیم .

خانواده ای که عمدتا در تهیه سیستم صوتی مراسمات شناخته می شوند اما در دهه های گذشته علاوه بر سیستم صوتی با راه اندازی "هیئت مهدویون" یکی از بزرگترین کارناوال های فرهنگی شهر گرگان شکل داده اند که در شهرهایی چون مشهد و قم نیز برنامه اجرا می کنند .

"حسینیه بخشیانی ها" در محله میخچه گران مجوطه دوم پاتوق اصلی فعالیتهای فرهنگی این خانواده است ، در همین رابطه حاج مظاهر بخشیانی مسوول حسینیه به خبرنگار ما گفت : بعد از فوت پدر و مادرم تنها ارثیه آنها بنام حسینیه حاج محمد اسماعیل بخشیانی واقع در خیابان شهدا ، محله میخچه گران محوطه دوم در سال 95 تاسیس شد .

بخشیانی افزود : همه خانواده و برادران دست به دست هم گذاشتند تا این خانه را که ملک شخصی پدرم بود تبدیل به حسینیه و محلی برای فعالیتهای مذهبی و فرهنگی شود .

 MG 2070

همچنین ابوالفضل بخشیانی مسئول هیئت مهدویون نیز اظهار کرد : بعد از تاسیس حسینیه بخشیانی ها در سال 95 ، این مکان تبدیل به کانون اصلی فعالیتهای هیات مهدویون شده است .

بخشیانی با اشاره به اینکه این هیات در سال 82 تاسیس شده تصریح کرد : کارهای متعددی در شهرهای مقدس قم و مشهد توسط این هیئت برگزار شده ، همچنین در اعیاد و مناسبتهای مذهبی به طور گسترده چه در داخل شهر و چه داخل حسینیه برنامه داریم .

وی اضافه کرد : به اذعان مسئولین خراسان رضوی ، برگزاری ایستگاه صلواتی این هیات در مشهد بزرگترین ایستگاه صلواتی این استان  است و در حرم حضرت معصومه در قم نیز ایستگاه صلواتی داریم ، همچنین در ایام سیل گلستان 21 هزار پرس غذای گرم به مناطق سیلزده جهت کمک به برادران و خواهران اهل سنت به همراه کمک های نقدی و غیر نقدی ارسال شد .

ابوالفضل بخشیانی افزود : از شرقی ترین شهرستان استان یعنی کلاله تا بندرگز در غرب استان برنامه های متمرکز فرهنگی اجرا کردیم و سخنرانان مطرح کشوری همچون شیخ حسین انصاریان ، حجت الاسلام ماندگاری و فرحزاد و مداحانی چون میرداماد ، منصوری و طاهری نیز به استان آمده اند .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.