1398-06-06 19:22
3608
0
65169
در انتظار رسیدگی جدی و برخورد قاطع ؛

جزئیات تازه از پرونده تحصیل مال نامشروع ۱۵۰۰ میلیارد تومانی حسن رعیت در بانک صادرات استان گلستان

 جزئیات تازه ای از پرونده اختلاس حسن میرکاظمی یا همان حسن رعیت برملا شده که بسیار مهم و حیاتی است و نشان می دهد 1500میلیارد تومان پول مردم استان گلستان  بدون حساب و کتاب به این فرد پرداخت شده است .

به گزارش گلستان ما، هفته گذشته پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما بخش هایی از نامه دکتر علیرضا زاکانی نماینده سابق تهران به آیت الله رئیسی رئیس دستگاه قضا مربوط به سوء استفاده مالی ۱۵۰۰ میلیارد تومانی از بانک صادرات استان گلستان توسط حسن رعیت [ میرکاظمی ] را منتشر کرد .

در همین رابطه یک منبع مطلع از این پرونده به خبرنگار گلستان ما گفت :
  مطلب پیشین طوری نوشته شده بود که انگار بانک صادرات متهم به همراهی و کوتاهی در دریافت مطالبات ارزی از حسن میرکاظمی یا همان حسن رعیت است اما این گونه نیست .
  حسن میرکاظمی در سال ۱۳۸۹ با همکاری اکبر طبری از مسئولان ارشد وقت قوه قضائیه و برخی لابی های در استان ، توانست یک وام ارزی کلان را بگیرد و چیزی از آن را پس ندهد .
وام اخذ شده توسط حسن رعیت در قالب ارز از کشور خارج شده ولی کالای مورد نظر وارد کشور نشده است .
 در سال ۱۳۹۴ اولین شکایت بانک صادرات استان گلستان از این فرد به جرم تحصیل مال نامشروع صورت گرفت .
 
 اما در نهایت تعجب پرونده کیفری شکایت از این فرد منع تعقیب خورد و همچنین در حالیکه بانک صادرات استان گلستان ۲۶ میلیارد تومان به دادگستری استان برای هزینه دادرسی پرونده حقوقی پرداخت کرد اما اینجا هم خواسته این بانک بجایی نرسید !!
 
در دوره ای که حجه الاسلام و المسلمین حقی دادستان مرکز استان گلستان بود و معوقات و مطالبات بانکی استان را پیگیری می کرد ، از مدیرکل وقت بانک صادرات گلستان به دلیل مخفی کردن و عدم اعلام بدهی بانکی حسن رعیت ، طرح شکایت گردید و این تخلف به دادستانی کل کشور و دبیر کمیسیون مفاسد اقتصادی اعلام شد .
 
 مجددا در سال ۱۳۹۶ شکایتی از طرف بانک صادرات تحت عنوان اتهامی اختلال در نظام ارزی مطرح شد .
 
 در اوایل سال ۱۳۹۷ حجت الاسلام سیدحسینی دادستان مرکز استان گلستان اولین فردی بود که به این پرونده ورود و زوایایی از آن را برای رسانه ها اعلام کرد .
 
 در حال حاضر ؛ آیت الله رئیسی رئیس قوه ، شخصا به این پرونده ورود کرده و تیمی را برای پیگیری این پرونده به گرگان اعزام کرده است.   
 
 رأی های قبلی که به نفع میرکاظمی بوده نقض شده و با تایید رئیس قوه ، این پرونده به دیوان عالی رفته است .
 
 به گزارش گلستان ما ؛ پرونده ارزی حسن میرکاظمی یا همان حسن رعیت در حال حاضر با توجه به بهای کنونی ارز بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان مطالبات می باشد .
 
 حال مردم استان از دادستان انقلابی گلستان و‌ مسئولان دادگستری استان می خواهند که این پرونده را با جدیت پیگیری کنند و تا مرز احقاق حقوق مردم و تنبیه افراد خاطی و خشکاندن ریشه های آن [ افراد پشت پرده چنین مفاسدی ] ، ادامه دهند و مرحله به مرحله به مردم و رسانه ها گزارش دهند .
 انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.