1393-10-23 04:05
2244
3
8778
گلستان ما بررسی می کند :

سهم مراوه تپه و گمیشان از خبرگزاری های استانی چیست؟

در این راستا خبرگزاری ها بیشترین قصور را دارند و در حالی که بایستی به فکر مردم و آینده انقلاب و تصحیح رفتارهای اجتماعی مسئولان و مراقبت و نظارت از عملکرد آنها باشند ، تریبون مدیران شده  و گاها پله مدیران ضعیف نیز بوده اند .

به گزارش گلستان ما ؛ انقلاب اسلامی با اولویت رسیدگی به مناطق محروم و  مردم مستضعف شروع بکار کرد و در این راستا رسانه ها نیز می بایستی به طرف این موضوع سیر کنند حتی در اوایل انقلاب وقتی دوربین ها به سمت حضرت امام (ره) می رفتند ، ایشان اظهار می کرد بروید روستاها و مناطق محروم و ببینید مردم چه می گویند.

امروزه خبرگزاری ها و سایت های خبری ، مطبوعات کاغذی و مجله ای مختلف و ... ، وظیفه اطلاع رسانی و انعکاس اخبار مناطق مختلف را بر عهده دارند اما متاسفانه این رسانه ها در دامن برخی ارزش های خبری چون شهرت و استثنا و ... افتاده و مردم مستضعف و نقاط محروم را فراموش کرده اند.

در این راستا خبرگزاری ها بیشترین قصور را دارند و در حالی که بایستی به فکر مردم و آینده انقلاب و تصحیح رفتارهای اجتماعی مسئولان و مراقبت و نظارت از عملکرد آنها باشند ، تریبون مدیران شده  و گاها پله مدیران ضعیف نیز بوده اند .

در استان گلستان نیز می توان از خبرگزاری مهر ، ایرنا ، فارس ، شبستان، تسنیم ، ایسنا، دانشجو و ...  به عنوان رسانه های فعال نام برد هر چند نقیصه های زیادی در این خبرگزاری ها وجود دارد .

در این میان خبرگزاری تسنیم به دلیل نوپا بودن و البته داشتن دفتری مجهز و وسیع و ... ، گوی سبقت را از بقیه ربوده و تا حدودی توانسته مخاطبین را راضی کند هر چند بخش مهمی از اخبار این خبرگزاری از واحد خبر صدا و سیمای گلستان گرفته می شود .

خبرگزاری ایرنا نیز تمرکز خوبی بر شرق استان دارد و تنها خبرگزاری است که تاکنون توانسته مناطق مرزی و محروم استان را پوشش دهد . البته ایرنا خبرگزاری رسمی دولت است و اکثر خبرنگارانش نیز استخدام هستند و مانند سایر خبرگزاری ها بابت هر خبر حق الزحمه نمی گیرند و این یکی از دلایل موفقیت ایرنا بوده است .

 اما در این میان هستند خبرگزاری هایی که به دنبال تثبیت جایگاه شغلی خود و خبر زدن از مدیر قسمت یا کسانی نوعی وابستگی به آنها دارند می باشند و بجای اینکه در خدمت منافع انقلاب باشند به نوعی در خدمت خود و ... هستند و گاها دیده شده در صفحه اول یک خبرگزاری که حدودا 20 خبر است ، 4 خبر از فرماندار یکی از شهرها و یا یکی از نمایندگان و یا یکی از مدیران ... است که واقعا تعجب اهالی رسانه ها را برانگیخته است .

به هر حال با یک نگاه گذرا به خبرگزاری های استانی می توان دریافت که این رسانه ها مانند بسیاری از رسانه های مکتوب توجهی به مناطق محرومی چون گمیشان و مراوه تپه و ... ندارند و برخی از آنها هنوز پای شان به این شهرها باز نشده و گاها اگر خبری هم زده می شود مربوط به یک همایش یا رویداد مهم از این شهرهاست .

اینجاست که لازم به نظر می رسد تا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نسبت به توانمند سازی ، افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فعالیت خیبرگزاری ها نیز توجه کافی داشته باشد و چتر حمایتی خود را بر سر آنان نیز بگسترداند و توجه خود را صرفا به رسانه های مکتوب محدود نسازد .

خوشبختانه با شروع بکار دولت تدبیر و امید و راه اندازی سایت استانداری گلستان به مدیریت علی یازرلو مسئول روابط عمومی و امور بین الملل استانداری ، سایت های فرمانداری شهرستان ها نیز فعال شده و اخبار خوبی همراه با تصاویر در آنها درج می شود که منبع خبری خوبی برای خبرگزاری ها و سایر رسانه ها شده است .

در این میان برخی ادارات کل نیز که از ظرفیت بخش روابط عمومی خود به خوبی استفاده می کنند نیز کمک شایانی به خبرگزاری ها و سایر رسانه ها می نمایند که جا دارد رسانه های متعلق به همین ادارات نیز به اخبار و گزارشات مربوط به مناطق و شهرستاه های محروم بیشتر بپردازند .

علی ایحال آنچه مهم به نظر می رسد آن است که همه رسانه ها اعم از مکتوب یا مجازی ، صوتی یا تصویری ، ملی یا محلی و ... توجه خود را بر روی مشکلات و مسائل اساسی استان در زمینه های گوناگون معطوف نمایند و با کار رسانه ای موثر بر روی این موارد ، زمینه ساز حل مشکلات ، خدمت بیشتر به مردم و توسعه و آبادانی استان شوند .

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

عارف قاسمی

تشکر ویژه دارم

0
0
پاسخ
1393-10-23 04:12
ساورعلیایی

باز نوبت خبرگزاری ها شده دیگه !

0
0
پاسخ
1393-10-23 04:13
علی

اون از خبرگزاریها. اما این خبر را چی میگی . هنوز بعد از 5 سال از شهرستان شدن مسئولان فراموش کردند که گمیشان ، شهرستانی که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نداردhttp://md-moradi.blogfa.com/post/23

0
0
پاسخ
1393-10-23 16:02

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.