1396-04-22 06:10
1254
0
41370
حجت الاسلام والمسلمین فتوحی :

سازمان بازرسی واگذاری های سایت میگو گمیشان را بررسی می کند

مدیر کل بازرسی استان گلستان از بررسی واگذاری های سایت میگو گمیشان خبر داد و گفت : در واگذاری ها شرکت های بومی باید مورد توجه ویژه ای باشند .

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام والمسلمین موسی فتوحی مدیر کل بازرسی استان گلستان صبح امروز در دیدار با مدیر عامل شرکت تعاونی پرورش دهندگان ماهی اترک اظهار کرد : با توجه به مشکلاتی که برای این شرکت پیش آمده قطعا اقداماتی باید توسط مسئولین استانی برای جبران خسارت صورت بگیرد .

فتوحی افزود : در سال اقتصاد مقاومتی ، تولید ملی و اشتغال باید کاری کنیم که شرکت های بومی استان دچار ورشکستگی نشوند و نیروها بیکار نگردند .

وی اضافه کرد : در خصوص واگذاری هایی که در سایت میگو گمیشان صورت گرفته قطعا بررسی ها بیشتر و بازدیدهایی نیز صورت خواهیم داد و معتقدم که واگذاری ها باید به شرکت های بومی و فارغ التحصیلان این رشته و مردم بومی تعلق بگیرد .

همچنین شرکت تعاونی پرورش دهندگان ماهی حاشیه اترک روز گذشته طی نامه ای به استاندار گلستان ، از ایشان خواستند تا در خصوص نامه های قبلی پیگیری بیشتری را داشته باشند .

در این نامه آمده است :

 از آنجاییکه وزارت نیرو در جلسه اصل 90 رسما اعلام کرد که از دادن آب رودخانه اترک

به این شرکت تعاونی معذور هستند با مشاوره ها و پیگیری های انجام شده سایت میگو

بهترین جایگزین برای جبران خسارت این شرکت می باشد . لذا در همین راستا با مکاتباتی

که کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی و سازمان شیلات ایران انجام داده اند و نامه ای

نیز کتبی به شیلات استان ارائه شده که اولویت واگذاری با شرکت تعاونی پرورش دهندگان

ماهی حاشیه اترک می باشد ، خواهشمندیم که همکاری لازم را در این زمینه مبذول فرمایید .

در دیدار هفته گذشته رضا تدین مدیر عامل شرکت تعاونی پرورش دهندگان ماهی اترک با محمود ربیعی معاون اقتصادی استانداری گلستان نیز بر واگذاری سایت های پرورش میگو به شرکت های بومی تاکید شده بود .

با توجه به اعلام موافقت اداره امور اراضی استان گلستان با خلع ید 260 هکتار از اراضی لاین 2 سایت میگو گمیشان به دلیل عدم انجام تعهدات لازم ، مجموعه استانداری گلستان ، کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ، سازمان جهاد کشاورزی و امور اراضی با واگذاری بخش هایی از لاین 2 به شرکت تعاونی پرورش دهندگان ماهی اترک موافق هستند اما مدیر کل شیلات استان گلستان ساز مخالف می زند .

گمانه زنی ها حکایت از این دارد که قدس علوی مدیر کل شیلات با خلع ید کاملا موافق بود و زحمت زیادی هم کشید اما با واگذاری این بخش به شرکت تعاونی پرورش دهندگان ماهی اترک که یک شرکت بومی و دربرگیرنده 11 شرکت می باشد مخالف است .

منابع موثق می گویند شرکت ها و افراد نورچشمی دیگری در نوبت واگذاری هستند که این امر کار فارغ التحصیلان ، شرکت های بومی و مردم بومی منطقه را سخت کرده است .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.