1396-06-04 09:28
672
0
43187
گزارش؛

اقدامات غیر قانونی "نجفی" در اولین ساعات حضور در بهشت/ از حضور بدون حکم در شهرداری تا تغییرات شائبه دار در موسسه همشهری

اولین روز کاری نجفی آغاز شده و جلسات متعددی با مدیران قالیباف برگزار شد اما باید دید این روز کاری ادامه دار خواهد بود و یا اینکه شورای شهر فردی از داخل شهرداری را برای سه ماه به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب می کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا؛ امروز اولین روز کاری نجفی در حالی آغاز شد که هنوز حکمی برای او از وزارت کشور صادر نشده است؛ وی در حالی که اولین روز کاری اش را با معاونان شهرداری آغاز می کرد گفت: کارم را در شهرداری شروع کردم اما رسمی نیست چرا که حکم مسئولیتم توسط وزارت کشور امضاء و ابلاغ نشده است. 

بلاتکلیفی نجفی در شهرداری؛ هنوز حکم نجفی خورده نشده است

نجفی در حالی پای خود را به شهرداری گذاشته است که اگر وزارت کشور حکم وی را ابلاغ نکند، مسئولیتش به همین یک روز ختم می شود؛ چرا که بر اساس قانون وی نمی تواند سرپرست شهرداری باشد.

از آنجایی که نجفی کارمند شهرداری نبوده است و وزارت کشور هم تا کنون حکم وی را ابلاغ نکرده است، از فردا باید سرپرستی شهرداری بر عهده فرد دیگری باشد.

پیش از این مهدی چمران در آخرین نشست خبری خود به این ماده قانونی اشاره کرده و گفته بود: تنها هر مدیری که در شهرداری تهران بوده به شرط اینکه بازنشسته نشده باشد می‌تواند سرپرست انتخاب شود. البته با هماهنگی شورا شهردار فعلی نیز می‌تواند به عنوان سرپرست تا انتخاب نهایی شهردار جدید در مسند حضور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه از بیرون از شهرداری تهران کسی نمی‌تواند سرپرست شهردار تهران شود، گفت: حکم سرپرست را رئیس شورا می‌داند و تا انتخاب شهردار اصلی سه ماه می‌تواند سرپرست انتخاب کنند.

باید در نظر داشت چنین اتفاقی زمانی می تواند رخ بدهد که وزارت کشور به هر دلیلی حکم شهرداری را ابلاغ نکند و یا اینکه استعلام های فرد مورد نظر برای شهرداری منفی باشد.

قانونی که دست نجفی را از سرپرستی شهرداری هم کوتاه کرد

در همین راستا محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در حاشیه جلسه امروز نجفی با اعضای شورای شهر و معاونان شهرداری تهران در جمع خبرنگاران گفت: حکم نجفی هنوز از سوی وزارت کشور ابلاغ نشده است و اگر تا فردا صبح حکم ابلاغ نشود، جلسه‌ای برگزار کرده و برای شهرداری تهران سرپرست انتخاب خواهیم کرد.

نجفی هم که گویا از این قانون مطلع بوده است در جمع خبرنگاران اعلام کرده که تا حکمم امضا نشود به شهرداری نمی آیم! اما در دفتر خود خارج از شهرداری جلسات و کارها را ادامه خواهم داد.

اولین اقدام غیر قانونی نجفی در شهرداری/ عزل مسئول موسسه همشهری قبل از صدور حکم نجفی

در حالی که هنوز نجفی ساعاتی از روز کاری خود را نگذرانده است زمزمه هایی مبنی بر قانون شکنی های پی در پی وی در شهرداری بلند شده است؛ در حالی که زهرا نژاد بهرام یکی از اعضای شورای شهر پنجم تهران اعلام کرده بود با انتخاب شهردار توسط شورای شهر، مانعی برای شروع کار او تا صدور حکم از سوی وزارت کشور وجود ندارد، نجفی در حالی که نه سرپرست شهرداری بوده و نه حکمی از سوی وزارت کشور داشته است، مسئول موسسه همشهری را تغییر داد.

نکته قابل توجه این است که تغییرات در شهرداری پیش از رسمیت یافتن وی اقدامی کاملاً غیر قانونی بوده است و همانگونه که رئیس شورای شهر پنجم تهران اعلام کرده است، در صورتی که حکم شهرداری از سوی وزارت کشور برای نجفی ابلاغ نشود، وی نمی تواند حتی سرپرست شهرداری باشد چرا که از کارمندان شهرداری نیست، از همین رو اقدام وی مبنی بر عزل مسئول موسسه همشهری اقدامی کاملاً غیر قانونی تلقی می شود.

اولین روز کاری نجفی آغاز شده و جلسات متعددی با مدیران قالیباف برگزار شد اما باید دید این روز کاری ادامه دار خواهد بود و یا اینکه شورای شهر فردی از داخل شهرداری را برای سه ماه به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب می کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.