1396-06-06 03:27
1098
0
43269
اندر احوالات مدیران آموزش و پرورش گلستان؛

4 سال خدمت؛ از سودای فرمانداری تا ساخت عمارت و نماینده مجلسی

روسای آموزش و پرورش شهرستان از عقلای فرهنگیان هستندکه ابتدا برحسب وظیفه فرهنگی تربیتی! زمام امور دانش آموزان و فرهنگیان منطقه ای را به عهده می گیرند؛ اما پس از مدتی خدمت خود را در لباس مدیرکلی، فرمانداری و نماینده مجلسی خوب تر می بینند.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست، از قدیم گفته اند در سرعقل باید بی کلاهی عار نیست اما برای به کار بردنش برای فرهیختگان فرهنگی باید کمی تامل کرد.

روسای آموزش و پرورش شهرستان از عقلای فرهنگیان هستندکه ابتدا برحسب وظیفه فرهنگی تربیتی! زمام امور دانش آموزان و فرهنگیان منطقه ای را به عهده می گیرند.

اما پس از مدتی خدمت خود را در لباس مدیرکلی، فرمانداری و نماینده مجلسی خوب تر می بینند چراکه فکر می کنند کسی که می تواند در اوضاع بی سرو سامان آموزش و پرورش چند سال مدیریت کند سایر مشاغل برایش راحتر و مثل آب خوردن است.

حکایت مسئولان آموزش و پرورش در استان گلستان هم شده همین که دیگر رخت مدیریت آن برایشان تنگ شده است.

البته برخی نیز از همان ابتدا آ موزش و پرورش را پله ای بای رسیدن به اوج می دانند و بیشتر از انکه به فکر دانش اموزان و مدارس باشند به فکر جایگاه بزرگترند.

اما الان؛ عده ای به صندلی مدیرکلی چشم دوخته اند و در صدد تصاحب مدیریت صندلی مدیر خود هستند تا در بهترین اتاق طبقه دوم اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان جلوس کنند .

برخی سودای فرمانداری دارند، اما عده ای نیز به فکر ساختن دم و دستگاهی در حد ادارات کل و یا استانداری در شهری که بیشتر از آنکه به اداره ای بزرگ و خدم و حشم نیاز داشته باشد به مدارس مقاوم و کلاس نیازمند است، می باشند.

حالا برخی نیز رنج مسافت را به جان میخرند و برای خدمت چندین کیلومتر طی میکند و برخی نیز منتظر تعین تکلیف استاندار جدیدند.

از همه این حرف ها که بگذریم ناکامان مدیریت نیز دست روی دست نگذاشته اند و برای خودی نشان دادن و کری خواندن برای برخی دوستان روزنامه به دست شدند و سیاهه پخش می کنند.

حال، مدیر کل نیز خوشحال از رای اعتماد وزیر جدید و خوشحالی برای ابقا.. البته امیدواریم ابقا منجر به این نشود که مانند جلسه رای اعتماد برخی برنامه های بدون خروجی و بعضا کم خروجی تداوم یابد.

خب از بازدید ها و محافل رسمی و غیر رسمی به گوش می رسد که دوستان تشکلی و غیر تشکلی او را تمام شده بدانند، عکس های یادگاری را آغاز کرده اند و در خفا کارهایی می کنند.

عده ای هم سکوت پیشه کرده اند و منتظر نشسته اند البته نباید این را باور کرد که دست روی دست گذاشته اند اما مطمئنا وفاداران هم افکاری برای بقا دارند.

حال باید منتظر ماند و دید؛ انتخاب صفحه تقدیر روزگار، تفکر مدیران استانی و وعده بطحایی به نمایندگان مجلس چه چرخشی در صندلی ها بوجود می آورد.

سکینه شیر دل

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.