1396-06-07 06:59
804
0
43341
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

بخش اعظم منابع فقهی ما از امام باقر و امام صادق(ع) است

حجت‌الاسلام نور الله ولی نژاد گفت: منافع فقهی ما از امام باقر(ع) و امام صادق(ع) به آیندگان انتقال داده شده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ حجت‌الاسلام "نور الله ولی نژاد" در گفتگویی با تسلیت شهادت امام باقر(ع) اظهار کرد: روایات فراوانی از اهل بیت(علیهم السلام) به ما رسیده و از نماز، زکات، روزه، حج و ولایت به‌عنوان پایه ها و ستون های دین نام برده شده است.

وی تصریح کرد: در همه این روایات چیزی که به چشم می خورد؛ اهمیت ویژه "ولایت پذیری" است که دیگر پایه ها تحت الشعاع آن قرار گرفته است.

ولی نژاد گفت: امام باقر(علیه‎السلام) اسلام را روى پنج پایه نماز، زکات، روزه، حج و ولایت می داند و بر ولایت تاکید فراوانی داشته است زیرا ولایت کلید نماز،روزه،زکات و حج است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: ولایت کسی است که یک ملت را به مقصد و هدف می رساند و یک امت را از سردرگمی نجات می دهد.

ولی نژادافزود:با گذر ۳۸سال از پیروزی انقلاب اسلامی،چون این انقلاب با مردم بود منحرف نشده است و در طول تاریخ انقلاب های فراوانی همانند انقلاب کشور های عراق،الجزایر،سودان،مصر،لیبی و ویتنام رخ داده است ولی چون رهبری مناسب نداشت به دوام و سرانجام نرسید.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: امام باقر(ع) در زمان حیات خویش شهرت فراوانی داشته و همواره محضر او از دوست دارانش، از تمامی بلاد و سرزمینهای اسلامی، پر بوده است.

وی تصریح کرد: موقعیت علمی این امام، به مثابه شخصیتی عالم و فقیه، به‌ویژه به‌عنوان نماینده علوم اهل بیت، بسیاری را وا می داشت تا از محضر او بهره گیرند و حل اشکالات علمی و فقهی خود را از او بطلبند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.