1396-06-10 16:33
808
0
43507
رئیس کمیسیون آموزش:

70 درصد از 13 هزار میلیارد تومان وام پرداخت شده در بانک سرمایه مشمول تخلفات مربوط به اختلاس است/ بعد از مهر ماه گزارش نهایی تحقیق و تفحص اعلام می شود

زاهدی در خصوص آخرین رقم اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه هم گفت: رقم 13 هزار میلیاردی که این روزها مطرح شده است، مجموعه وام هایی است که بانک سرمایه پرداخت کرده است اما حدود 70 درصد آن مشمول این تخلف بوده و معوقه است.

به گزارش گلستان ما، محمد مهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش کشور در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص توصیه هشتم مقام معظم رهبری به دولت دوازدهم مبنی بر عدم اجرای طرح تحول در آموزش و پرورش کشور اظهار داشت: طرح تحول در نظام آموزش و پرورش به لحاظ قانونی هیچ مشکلی ندارد و از همین رو در برنامه ششم توسعه نیز گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه یک سال بعد از نهایی شدن این سند باید عملیاتی می شد عنوان کرد: تا کنون اراده ای جدی از سوی دستگاه های اجرایی و مسئول برای اجرای این سند دیده نشده است. آموزش و پرورش در سال های گذشته به صورت جدی برای اجرایی شدن این مساله پیگیری نکرد.

رئیس کمیسیون آموزش در ادامه افزود: باید توجه داشت که تنها آموزش و پرورش متولی این امر نیست، بلکه سند تحول یک بسته است که باید بسیاری از دستگاه ها از جمله صدا و سیما، فنی و حرفه ای، سازمان امور استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و ... به اجرای آن در آموزش و پرورش کمک کنند.

زاهدی با انتقاد از روند اجرای این سند در کشور گفت: اگر در سال های گذشته وزارت آموزش و پرورش و مسئولان آن بنا و اساس کار خود را بر اساس سند تحول قرار داده بودند و اراده ای برای اجرای این سند داشتند، قطعاً دستگاه های دیگر هم به کمک آموزش و پرورش می‌آمدند.

وی ضمن اشاره به روند اجرای برنامه ششم توسعه عنوان کرد: امیدواریم اکنون که رهبر انقلاب هم مکرراً بر اجرای این سند و برنامه ششم توسعه تاکید می کنند و آقای بطحایی هم هنگام رای گیری در مجلس بر اجرای این سند تاکید کردند شاهد بهبود روند اجرای این سند در کشور باشیم.

رئیس کمیسیون آموزش در ادامه گفت: جلسه های متعددی برای اجرای سند تحول بنیادین بعد از رای آوردن آقای بطحایی از سوی کمیسیون آموزش با آقای وزیر گرفته شده است؛  یکی از وعده هایی که او داد اجرای کامل سند تحول و پیگیری سیاست های آموزش و پرورش بر مبنای این سند بود.

زاهدی در خصوص آخرین رقم اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه هم گفت: رقم 13 هزار میلیاردی که این روزها مطرح شده است، مجموعه وام هایی است که بانک سرمایه پرداخت کرده است اما حدود 70 درصد آن مشمول این تخلف بوده و معوقه است.

وی در پایان در خصوص زمان اتمام تحقیق و تفحص از این صندوق گفت: بررسی ها همچنان ادامه دارد اما در نهایت بعد از مهر ماه گزارش این تحقیق و تفحص اعلام و نتیجه نهایی مشخص می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.