1395-03-09 04:55
3366
3
32740
موفقیت های جوانان گلستانی در کسب و کار اینترنتی

کسب رتبه اول کشور در طراحی نرم افزار توسط جوان گلستانی / همزمان با پرس کاری، طراحی وب سایت انجام می دادم!

در عصر حاضر و در دوره ای که قدرت اطلاع رسانی در جهان به سطح بالایی رسیده است و میدان رقابت های اقتصادی بسیار تنگ و نفس گیر شده، انسان می تواند با تکیه بر اندیشه خلاق خود از این قدرت اطلاع رسانی در جهت کسب سود و بهبود وضعیت اقتصادی خود بهره برداری کند و از همه کسب و کارهای الکترونيک و از انواع فن آورهای اطلاعاتی همانند یک بنگاه معاملاتی استفاده کند. اینترنت هم بخشی از این ابزار است که می توان از آن بهره جست.

به گزارش گلستان ما ؛ امروزه در استان گلستان هستند افرادی که دراین بنگاه ها مشغول به کار شده اند و به موفقیت های چشمگیری نیز چه در سطح کشوری و چه بین المللی رسیده اند. برای آشنایی بیشتر با این موضوع به معرفی دو نفر که در حوزه کار اینترنتی و کارآفرینی موفق عمل کرده اند می پردازیم.

همزمان با پرس کاری، طراحی وب سایت انجام می دادم!

سید محمد حسینی جوان 32 ساله گرگانی هم اکنون یکی از موفق ترین افرادی است که در استان گلستان در زمینه ساخت نرم افزار کامپیوتری فعالیت دارد. وی کار آفرینی است که هم اکنون 21 نفر در شرکت وی مشغول به کار هستند و هر روز نیز در کارش موفقیت بیشتری کسب می کند. او الگویی است برای همه جوانان هم استانی که جویای کار هستند و یا دوست دارند خودشان کار آفرین باشند.

 حسینی می گوید: "از سال 1384 که دیپلم تجربی خود را گرفتم کار طراحی وب سایت را شروع کردم. در آن زمان با توجه به مشکلاتی که سر راهم ایجاد شده بود و همچنین مرگ  پدرم، درس را رها کردم و برای کار به کرج رفتم. در کرج همزمان با کارم که پرس کاری بود طراحی وب سایت را ادامه دادم. بعد از 4 سال به ساری برگشتم و آنجا در آزمون وزارت راه شرکت کردم و با دیپلم تجربی پذیرفته و در آزمایشگاه فنی و خاک وزارت راه و شهر سازی مشغول به کار شدم. در همان سالها در دانشگاه هم ثبت نام کردم اما یکسال بیشتر طول نکشید که انتقالی گرفتنم و به گلستان برگشتم."

بعضی مواقع پروژه ها را رایگان انجام می دادم تا شناخته شوم

وی توضیح می دهد: همزمان با شروع اشتغال به کار ازدواج کردم، از دانشگاه ساری انصراف داده و در در داشگاه آزاد گرگان  در رشته نرم افزار ادامه تحصیل دادم. هم کارمند بودم، هم خانواده داشتم و هم در دانشگاه درس می خواندم. با این حال طراحی را هیچوقت کنار نگذاشتم. با حقوق کارمندی، گاهی اتفاق می افتاد که پول شهریه دانشگاه را هم نمی توانستم به موقع پرداخت کنم. بعد از  فارغ التحصیلی در رشته نرم افزار، کارم را گسترش دادم و طراحی وب سایت را جدی گرفتم تا اینکه کم کم شناخته شدم و سفارش می گرفتم. کارها و طرح های من جدید و نو بودند و طرفداران زیادی داشتند.

برای ادارات و سازمان ها طراحی می کردم. دراوایل کارم برای اینکه شناخته بشوم خیلی تلاش می کردم، به ادارات مراجعه می کردم و خود و حرفه ام را معرفی می کردم. این کار خیلی در شناخته شدنم موثر بود. خستگی برای من معنا نداشت چون هدفم مشخص بود. با اینکه کارمند بودم و برای خود درآمدی داشتم می توانستم این همه خود را به زحمت نیندازم و منت افراد مختلف را نکشم اما هدفم برایم بسیار مهم بود. گاهی وقت ها برای اینکه معرفی بشوم برخی از پروژه های آنها را رایگان انجام می دادم. در برخی موارد پروژه های کشوری را نیز رایگان قبول می کردم. می خواستم یک رزومه کامل برای خودم داشته باشم.

80 درصد از پروژه های ما برای خارج از استان طراحی می شود

حسینی می گوید: بعد از مدتی که کارم را معرفی کردم با سه نفر از دوستانم شرکت تولید نرم افزار راه اندازی کردم. نه اینکه راحت باشد، خیلی سختی خیلی کشیدم. حتی در اوایل کار حقوقم را برای شرکت خرج می کردم. از اداره وام می گرفتم و خرج شرکت می شد. هم اکنون شرکت سه نفره تبدیل به 21 نفر شده.

هر روز هم به تعداد افراد اضافه می شود. 14 نفر در دفتر شرکت در گرگان مشغول به کار هستند و 10 نماینده دیگرمان هم در استان های دیگر فعالیت می کنند که مجموعا 24 نفر درشرکت فعالیت دارند. 80 درصد از پروژه های ما برای خارج از استان طراحی می شود. هم اکنون گستره ی فعالیتمان را گسترش داده ایم و علاوه بر طراحی وب سایت به طراحی اپلیکیشن های موبایل برای گوش های اندروید و آی او اس نیز مشغولیم. سامانه تبلیغاتی و سامانه هوشمند داریم و حتی از طریق آزمون های آنلاین افراد جدیدی را پذیرش می کنیم و سپس به آنها آموزش می دهیم.

کار آفرین گلستانی می افزاید: چندین اختراع داشتیم که یکی از آنها نرم افزاری بود که وقتی شخصی دچار مشکل می شد ظرف 15 ثانیه می توانست با آن برای مرکز امداد درخواست کمک بفرستد و این درخواست در مرکز امداد ثبت شود. حتی روی نقشه محل او مشخص می شد و فرد خیلی سریع نجات داده می شد. ساخت این نرم افزار برای اولین بار درکشور اتفاق افتاد و به عنوان یک اختراع جدید به ثبت رسید.

حتی در تکمیل این اختراع قراراست آن را طوری طراحی کنیم که اطلاعات دقیق محل حادثه و مقدار خسارت آن را از طریق عکسبرداری هایی که توسط یک پهباد انجام می گیرد در مدت زمان کمی به مرکز امداد رسانده تا مرکز امداد با تخمین عمق حادثه تجهیزات لازم را برای کمک رسانی ارسال کند. در حال حاضر نیز مشغول طراحی نرم افزارهای جدید دیگری هستم.

آستین همت را بالا بزنیم و از مشکلات نهراسیم

دو سال است که استان گلستان در زمینه طراحی نرم افزار رتبه اول کشور را کسب می کند. سید محمد حسینی یکی از رموز موفقیتش را تلف نکردن وقتش در پای شبکه های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی می داند و می گوید: ماهواره و شبکه های اجتماعی بیشتر وقت جوانان را اشغال کرده اند و جوان ایرانی با اشتغال به آنها از کار و فعالیت غافل می شود. من که خودم سازنده نرم افزار هستم هرگز پای ماهواره نبودم و در شبانه روز بیشتر از نیم ساعت در شبکه های اجتماعی فعالیت نمی کنم.

آستین همت را بالا بزنیم و از مشکلات نهراسیم. همه صحبت های سید محمد حسینی نشان از این دارد که اگر تلاش کنیم می توانیم حتی با دست خالی هم موفق شویم. وی هم اکنون از اداره راه و شهر سازی استعفا داده و صرفا مشغول فعالیت در زمینه ساخت نرم افزارهای کاربردی مختلف است و قرار است در آینده در سطح بین المللی هم حرفی برای گفتن داشته باشد.

انتظار فراخوان کار نداشته باشیم

طراح و سازنده انیمیشن در استان گلستان دارای مدرک کاردانی معماری است. او هم اکنون در سیمای استان خراسان رضوی مشغول به کار شده است. سید محمد مطهری متولد گرگان و 34 ساله است. وی می گوید: "انتظار نابجایی است که با گرفتن مدرک دانشگاهی منتظر بمانیم تا برایمان فراخوان بفرستند و سپس ما مشغول به کار شویم." وی می افزاید: "امروز حرف اول را صنعت و هنر می زند و انیمشین هم در راستای صنعت و هنر است. اما در هر کاری ابتدا باید هنر وعلاقه درون خود را بشناسیم و سپس با پشتکار به موفقیت برسیم. وقتی که یک علاقه از سرگرمی به سوی نگاه حرفه ای و شغل در جامعه هدایت شود، شخص به موفقیت می رسد و از آن درآمد حاصل می کند." مطهری در توضیح حرفه اش بیان می دارد: "من از سال 1381 تا 1384 کار نگارگری می کردم و سپس در سال 84 با توسعه انیمیشن آشنا شدم و در اولین کار جشنواره ای شرکت کردم. سپس راهنمایی دوستان باعث شد تا بیشتر تلاش کنم.

در آن سال ها در سیمای گلستان جایی برای این کار باز نشده بود و مسولان هم حمایت نمی کردند. من در سیمای خراسان رضوی مشغول به کار شدم و سپس طراحی انیمشن جزیی از وجودم شد." وی می افزاید: "هم اکنون دراستان گلستان تجهیزات نرم افزاری بسیار مهیاست و همچنین در این استان دوستانی درانجمن آسیفا مشغول فعالیت هستند. علاقمندان به این حرفه می توانند با مراجعه به این انجمن راهنمایی شوند. البته اگر نیازمند به راهنمایی بیشتری هستند می توانند به اداره کل ارشاد مراجعه نموده و شماره تماس من را دریافت نمایند. من قول می دهم که در این کار آنها را راهنمایی کنم و تجربیاتم را در اختیار دوستان قرار دهم."

فقط یک غیرت ایرانی و گلستانی می خواهد

استان گلستان بالغ بر یک میلیون و 870 نفر جمعیت دارد که از این تعداد 250 هزار نفر شاغل هستند. نرخ بیکاری در گلستان بسیار بالا است و جمعیت بیکار در استان را 31 هزار و 900 نفر اعلام کرده اند. نرخ بیکاری سال گذشته ی گلستان 4.21 و متوسط نرخ بیکاری در کشور به 8.5 رسیده است اما آنچه که مهم است پشتکار و همت ماست. پس اگر می خواهی در توسعه استان و کشورت موفق باشی فقط یک غیرت ایرانی و گلستانی می خواهی! آستین همت را بالا بزن، بسم ال..

رقیه بشارت نیا – پژواک سخن

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

مهدی ذاکری

ماشالاه آ سید محمد حسینی هرچند در این راستا تلاشها کردی و نتیجه آن را دیدید اما این حاصل کمترین است در قبال زحماتت انشاالله موفقیت های بین المللی شما را شاهد باشیم دوستتان مهدی ذاکری

0
0
پاسخ
1395-03-09 09:37
مهدی

واقعا خیلی بیشتر از این مطالب سید کار کرده..چه کسایی و چه اداراتی که حقش رو نخوردن...دلش از بعضی ادارات دولتی خیلی بزرگ خونه...خیلی اذیتش کردن...موفق باشی رفیق

0
0
پاسخ
1395-03-22 04:06
محمدرضا سیاه مرگوئی

با سلام ضمن تقدیر از گرداندگان این تارنما اگر تلاش های جناب آقای سیدمحمد حسینی اینقدر قابل ستایش است، پس بر شما نیز تکلیف است که اطلاعاتی نیز از دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر فارغ التحصیل ارشد رشته آتی آقای مهندس یعقوب سیاه مرگوئی و نرم افزارهایی را تاکنون در کافه بازار ارائه نموده از جمله نرم افزار پخش تلویزیونی ورزشیبا سپاس از همه شما دوستان تلفن تماس 091175555562 و 09111755562

0
0
پاسخ
1395-04-07 19:57

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.