1395-03-14 08:47
2590
1
33020
خارکوهی عنوان کرد:

وصیتنامه امام؛ نقشه راه انقلاب / توجه فوق العاده امام به محرومین

یک پژوهشگر تاریخ انقلاب و دفاع مقدس گفت: وصیتنامه امام نقشه راه انقلاب اسلامی است که باید همواره در منظر مسئولان و مردم قرار گیرد و با اراده ای جدی توصیه های آن را در جامعه اجرا نمایند.

به گزارش گلستان ما ، غلامرضا خارکوهی، پژوهشگر تاریخ انقلاب و دفاع مقدس گفت:​ بنده افتخار داشتم که هم در اردیبهشت سال ۶۲ به دیدار امام در جماران بروم و هم در خرداد سال ۶۸ در مراسم تشییع پیکر مطهر او شرکت نمایم. در هر دو مراسم عشق و علاقه ایشان به مردم کاملا آشکار بود. تا زنده بود مردم برای دیدار با امام سروپا نمی شناختند. هر روز و هر لحظه کوچه ها و خیابان های اطراف جماران به شوق دیدارش موج می زد.

وی با اشاره به تاثیر و جاذبه معنوی امام خمینی(ره) افزود: مردم در دل امام بودند و امام در دل مردم. هیچ جای جهان سابقه نداشته رهبر کشوری چنین نفوذی در میان مردمش داشته باشد. به همین سبب امام انقلابش را در سال ۴۱ با همراهی مردم آغاز کرد و با همراهی آنان در سال ۵۷ به پیروزی رساند و با همراهی همین مردم از آن در برابر توطئه های دشمنان داخلی و خارجی محافظت کرد.

وی ادامه داد: زمانی که امام رحلت نمود حدود ده میلیون نفر به تشییع پیکرش رفتند که در تاریخ انقلابات جهان بی سابقه و منحصر بفرد است. به طوری که آن روز از مصلای تهران تا بهشت زهرا رودخانه خروشانی از مردم داغدار و محبان امام به راه افتاده بود. در حالی که وقتی آقای گاندی رهبر انقلاب هند از دنیا رفت با آنکه کشورش ۱۳ برابر ایران جمعیت داشته و دارد ولی یک و نیم میلیون نفر در تشییج جنازه اش شرکت کردند.

خارکوهی با اشاره به اهمیت وصیت نامه امام گفت: وصیتنامه امام نقشه راه انقلاب اسلامی است که باید همواره و هر روز در منظر مسئولان و مردم قرار گیرد و با اراده ای جدی توصیه های آن در جامعه اجرا نمایند.

این تاریخنگار با اشاره به توجه فوق العاده امام به محرومان و فقرای جامعه گفت: شايد هيچ قشري به اندازه محرومان جامعه مورد توجه و سفارش معظم‌له قرار نگرفته باشد. چنانكه خود مي‌فرمايد: گمان نمي‌كنم عبادتي بالاتر از خدمت به محرومين وجود داشته باشد و پيش خداي تبارك و تعالي كمتر خدمتي است كه به اندازه خدمت به زاغه نشينان فايده داشته باشد.

غلامرضا خارکوهی اضافه کرد: امام بارها در كنار تلويزيون كه صحنه‌هاي دلخراش فقر و محروميت مردم را نشان مي‌داد گريه ‌كرده اند. چون از نظر امام، مستضعفان و مستمندان و زاغه‌نشينان ولي نعمت ما هستند و اساسا دين مبين اسلام براي مستضعفين آمده است. چنان كه آن بزرگوار فرموده‌اند: به همه در كوشش براي رفاه طبقات محروم وصيت مي‌كنم، كه خير دنيا و آخرت شماها ]در[ رسيدگي به حال محرومان جامعه است.

این تاریخ نگار انقلاب با اشاره به دروغ ها و تحریفاتی که به امام در برخی از سایت ها و فضای مجازی نسبت می دهند، گفت: یکی از مظلومیت های امام حرف های دروغی است که برای تخریب چهره تابناک امام در رسانه های ضد انقلاب ارائه می دهند. از جمله گفته اند قرار بود امام ، آب و برق را برای همه مجانی کند! در حالی که سخنگوی دولت موقت بازرگان در روزنامه کیهان مورخ ۵۷/۱۲/۸ اعلام کرد: "برای کم درامدها آب و برق مجانی می شود." و خود مرحوم مهندس بازرگان نخست وزير دولت موقت- هم چند روز بعد در روزنامه كيهان ۵۷/۱۲/۲۴- این حرف را تائید نمود که فقط برای "افراد كم بضاعت" امام چنین توصیه ای را داشته است.

خارکوهی خاطر نشان کرد: بسیاری از این مسائل مخصوصا آب و برق و اتوبوس تا وقتی حضرت امام زنده بود، برای فقرا مجانی و با حد اقل بهاء عرضه می شد که خود مولف از نزدیک شاهد بخشودگی خانواده های محروم و کم مصرف بوده ام؛ و تا امام در قید حیات بودند نیز این سیاست بخوبی اعمال می شد و محرومان جامعه از این مزایا بخوبی بهره مند می شدند.

وی با اشاره به سیاست های جدید وزارت نیرو پس از ارتحال امام گفت: متاسفانه پس از ارتحال حضرت امام خمینی، هر دولتی که تا کنون روی کار آمده، وزارت نیرو این سیاست را کمرنگ تر کرده است. لذا تغییر سیاست های وزارت نیرو پس از فوت امام، ربطی به آن بزرگوار ندارد.

این تاریخ نگار افزود: البته در هیچ کشوری چنین چیزهایی برای همه افراد جامعه اعم از فقیر و غنی رایگان نیست و حضرت امام هم هیچ گاه نگفته آب و برق و اتوبوس برای ثروتمندان رایگان است. متاسفانه در سال های اخیر برخی از افراد نا آگاه و یا ضد انقلاب در سایت های مختلف دروغ هایی را به حضرت امام در این باره نسبت داده اند، که کاملا بی اساس است./مهر

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.