1396-04-03 11:08
1295
0
40669
رئیس دادگستری آزادشهر:

شهید بهشتی رضوان ا... نماد مظلومیت دستگاه قضایی کشور است/ دستگاه قضایی در دو پرونده آزادشهر بهترین عملکرد را داشته است/ برخی بی اطلاع زبان به گلایه می گشایند

رئیس دادگستری آزادشهر گفت: در خصوص این دو پرونده دستگاه قضایی شهرستان آزادشهر بهترین عملکرد را داشته است. متاسفانه برخی از دوستان بخاطر آشنایی نداشتن با موازین قضا و دنیای حقوق ، گاهی زبان به گلایه می گشایند.

به گزارش گلستان ما به نقل از تیترآزاد، حجت الاسلام بازاری در جمع مردم آزادشهر بعد از تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضاییه به همکاران خود و مردم ایران اظهار کرد: شهید بهشتی رضوان ا... نماد مظلومیت دستگاه قضایی کشور است.

رئیس دادگستری آزادشهر ادامه داد: بنده بارها و در جاهای مختلف عرض کرده ام، شاخص هایی که برای ارزیابی دستگاه های دیگر و ادارات بکارگیری می شود، در مورد قوه قضاییه کارایی ندارد.

وی افزود: دستگاه قضایی را از باب میزان نمی شود با میزان رضایتمندی اشخاص ارزیابی کرد، چرا که بطور قطع از هر ۲ نفری که به دستگاه قضا مراجعه می کنند، یک نفر محکوم می شود و با قاضی و دستگاه قضایی دشمن خواهد شد. و هر تریبونی را، فرصتی برای کوبیدن و تاخت و تاز به دستگاه قضایی قرار می دهد. 

حجت الاسلام بازاری خاطرنشان کرد: گاهی اوقات اشخاصی که در پرونده حاکم می شوند هم، بخاطر افزون خواهی، لب به اعتراض می گشایند. من این را سالهای پیش گفته ام، در میان ابعاد شخصیتی امیرالمومنینی که او را انسان هزار بعدی گفته اند، یک بعد برای او دشمن ساز شد و آن عدل علی (ع) بود. 

رئیس دادگستری آزادشهر تصریح کرد: اقتضای عدل، حق خواهی، حق گویی و پافشاری بر عدالت است و این دشمن آفرین است.

وی در خصوص ۲ پرونده مهم شرکت پرهام و فاجعه معدن بیان کرد: در خصوص این دو پرونده دستگاه قضایی شهرستان آزادشهر بهترین عملکرد را داشته است. متاسفانه برخی از دوستان بخاطر آشنایی نداشتن با موازین قضا و دنیای حقوق ، گاهی زبان به گلایه می گشایند. سوال بنده از این دوستان ایناست؛ دستگاه قضا در رابطه با این دو پرونده چکار می توانسته انجام دهد که انجام نداده است؟

حجت الاسلام بازاری ادامه داد: هر کسی، هر حرفی و هر نقدی در این زمینه دارد، ما آماده ایم که با تمام توان پاسخگوی آنها باشیم. دادستان ما، بازپرس ما و مجموعه نیروهای ما در این جریان تمام قد ایستاده اند و در تمام حالات و لحظات با این مردم ، با خانواده های جانباختگان و با این مالباختگان همراه بوده اند.

رئیس دادگستری آزادشهر ادامه داد: اگر کسی سخنش این است که چرا تذکر نداده اند تا مردم سرمایه گذاری نکنند، این هم سخن ناروایی است. چرا که ما به کرات عرض کردیم و الان هم عرض می کنیم ولی متاسفانه علارقم این همه تاکید و اینکه روایت می گوید مومن از یک سوراخ ۲ بار گزیده نمی شود، بازهم افرادی هستند که در برخی از جاهای دیگر پولهایشان را اینگونه سرمایه گذاری می کنند.

وی افزود: مگر آدم باید چند بار شکست بخورد ، مگر چند بار باید بگوییم و دادمان بلند بشود که آقا این کار را نکنید و بر سر خود بلا نیاورید، متاسفانه گوش نمی کنند و بعد تقسیرها را به گردن دستگاه قضا و بقیه می اندازند. خودتان باید چشم بصیرت بین خود را باز کنید. خودتان ببینید که مال و اموال خود را چکار می کنید. ما تذکر می دهیم اما گوش دادن و ندادن به تذکرات در اختیار شماست. 

حجت الاسلام بازاری در ادامه خاطرنشان کرد: اگر شما فرآیند قضایی پرونده پرهام را نگاه کنید، در دادسرا آزادشهر، قریب به ۳ هزار نفر شکایت گرفته اند. حال ببینید چندین هزار نفر در کل کشور بوده است. این همه آدم و حجم سنگین پرونده مسلما زمان رسیدگی را طولانی می کند.

رئیس دادگستری آزادشهر یاداوری کرد: ما به نماینده محترم مجلس شهرستان و رئیس مجلس عرض کردیم، مکاتبه و پیگیری کنند تا یک قاضی خاص برای این پرونده مشخص شود. رسیدگی به این پرونده در سیستان و بلوچستان است و در اینجا نیست. ما در اینجا دادگاه های حقوقی مختلفی را برای این پرونده تشکیل داده ایم و اگر کسی بخواهد ببیند می تواند به دادگستری مراجع کند.

وی ادامه داد: بنده بارها عرض کرده و عرض می کنم که در اختیار قرار دادن این پولها به این اشخاص حرام شرعی و نزول است، اما برخی ها به ذائقه شان خوش نیامد و برخی از مسئولین درجه یک آمدند و به بنده تذکر دادند که این را به مردم نگوید.

حجت الاسلام بازاری افزود: چه کنیم ، وقتی انگیزه های مادی وجود دارد، طبیعی است که افراد بخاطر اوضاع نابسامان اقتصادی هجوم بیاورند. من امیدوارم تا مردم عزیزمان این هشدار ها را جدی بگیرند.

رئیس دادگستری آزادشهر در پایان گفت: باز هم می گویم، دوستان اگر سوالی دارند، می توانند با مراجعه به دادگستری شهرستان پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.