1396-05-28 06:02
3670
0
42873
گفتگوی خواندنی با هنرمند جوان بالاجاده ای؛

ظرفیت جامعه به پذیرش هنر بسیار بالاست/ با شوق و علاقه شخصی وارد مقوله هنر شدم

 

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا؛ یکی از آن شایستگان هنری بالاجاده، جوان شایسته ای به نام "خسرو شهریاری" فرزند حاج قدرت، است که ظهوری نوظهورانه لیکن با بردی ملی در سنوات اخیر دست یافته است.

یکی از برجستگی های اجتماعی جامعه، ظهور پتانسیل ها و بلوغ آن می باشد. هنگامی که اثری تولید، هنری آفریده و خلق می شود و جامعه ای از آن خدمت بهره مند و ثمره آن موجب "نام آوری و اهتزاز نام زادگاه" می باشد و با این افتخار بر خود می بالند که ذره ای از دِین بزرگ اجتماعی را در قبال ارزش های والای انسانی جامعه روستایی که قدمت فرهنگی آن به بلندای نگاه امروزیان طویل است و پشتوانه اش، انسانهای بزرگ فرهنگ ساز جامعه بالاجاده، که نامداری و پرآوازگی فرهنگی امروز خود را مدیون تلاشهای علمی و فرهنگی آنان نهفته می باشد.

دیاری با این قدمت فرهنگی حقّش هم همین است که فرزندان امروز و فردایش ظهوری متفاوت داشته باشند و در همه جای جامعه و در همه عرصه ها در درخشش نام "فرهنگ غنی و با قدمت بالاجاده" نقش آفرینی کنند.

در عرصه هنر، بالاجاده مهد پرورش هنرمندانی شد که وسعت نامش نه در منطقه، بلکه فراتر از آن در سطوح استانی و ملی ورد زبانها شده است.

یکی از بهترین و پر رنگترین رویدادها این است که وفاق فرهنگی و هنری آنان موجبات رشد و بسترهای تعالی علاقمندان در رشته های مختلف را حامی باشند و معرف یکدیگر برای تعالی همعرض یا فراتر از آن باشند.

این حرکت مبارکی است که دستان هنرمندان بنام روستا با هنرمندان در حال رشد و نامداری به هم از محبت فشرده و دستگیر می شود.

این است رمز تعالی فرزندان با استعداد و خوش ذوق بالاجاده، که هر از گاهی پرچم نام بالاجاده را با افتخار در عرصه های مختلف علمی؛ فرهنگی، هنری و ورزشی به اهتزاز در می آورند.

یکی از آن شایستگان هنری بالاجاده، جوان شایسته ای به نام" خسرو شهریاری" فرزند حاج قدرت، است که ظهوری نوظهورانه لیکن با بردی ملی در سنوات اخیر دست یافته است.

خسرو که فعالیتهای هنری خود را از گروه های کودکان و نوجوان شروع کرد و پس از کسب تجارب و اندوخته های هنری به اجرای استندآپ روی آورد و اجرای برنامه های شاد و مفرح ادامه داده و در کنار آن به هنر بازیگری پرداخت و تجاربی آموخت و این روزها در اکثر مراسم عمومی فرهنگی استان نقش آفرینی دارد و خلاقیتهای هنری خود را به اجرا می گذارد.

برای آشنایی بیشتر مخاطبین رادکانا، گپ و گفتی خودمانی با خسرو شهریاری ترتیب دادیم که به شرح ذیل به نظر شما همراهان گرامی منعکس می شود.


آقای شهریاری لطفا خودتان را برای مخاطبین معرفی بفرمایید. از کی و چگونه پا به عرصه هنر گذاشتید؟

با سلام و احترام و ارادت به همه مخاطبین خوب و بویژه ملت بزرگ روستای با قدمت فرهنگی بالاجادهو شهرستان کردکوی.

من خسرو شهریاری فرزند حاج قدرت الله و نوه مرحوم عبدالله شهریاری هستم، متولد ۱۶ مهر ۷۵ در تهران بدنیا آمدم لیکن رشد و نمو من در شهر گرگان بود و در دیار بالاجاده پرورش اجتماعی یافتم.

از سال ۸۹ وارد عرصه هنر شدم. ابتدا با تن پوش عروسکی چون: فانیذ، طناز و… شروع به فعالیت کردم.

آقای شهریاری علاوه بر آموزش هنری در عرصه کودکان، چه مدارج یا مراحلی از هنر رسانه ای را فرا گرفته ای و چگونه؟ و چه آثار هنری را در آن نقش آفرینی کردی؟

یک دوره کلاس بازیگری را نزد استاد سعید رجبی دانش آموختم. حضور در جشنواره استانی بسیج به عنوان بازیگر به کارگردانی حسن رجب پور؛ حضور در”گروه هنری مهتاب" به عنوان بازیگر فرم در جشنواره دانشجویی سراسری تهران؛ بازی در نمایش شاد و موزیکال"تکون بده" به کارگردانی رضا وحیدی فر؛ بازی در نمایش"ماجراهای دختران جنگل” به کارگردانی امیر کاوش؛ بازی درنمایش بزرگ"گودال سرخ” ؛ بازی در” نمایش محیط زیست" به کارگردانی حمید نایبی؛ دستیار صحنه در نمایش عاشورایی" خون بردل ماه" به کارگردانی حسن دریس ؛ دستیار صدا در نمایشهای:” خروس طلا،روباه بلا” و"قطارشادی،وقتی که کوه،کوه،کوه کوچک می شود” .

در عرصه هنر مجری گری و اجرای برنامه های روی سن چگونه و از کی شروع کردید؟ و در این هنر از محضر چه اساتیدی بهره گرفتی؟

از سال ٩٢ وارد عرصه هنر مجری گری و اجرا شدم. حضور در جشنهای ارگانی، سازمانی و مدارس به عنوان مجری برنامه های زنده. سال ٩۴ نزد استاد بزرگوار و دوست داشتنی"مرتضی ایمانی" در صدای تهران که با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درحال فعالیت است کلاسهای مجری گری پیشرفته شرکت کردم و در انتهای کلاسها از باشگاه و موسسه هنرمندان صحنه بنام ایران مجری که فعال ترین موسسه در کشور هست مدرک دریافت کردم.

آقای شهریاری، علاوه بر مجری گری، در یکی دو سال اخیر در عرصه های گزارشگری و بازیگری هم فعالیت هایی داشتید چگونه و چطور به این عرصه وارد شدید و در چه برنامه هایی نقش آفرینی کرده اید؟

بله؛ همکاری با شبکه سوم سیما در ایام عیدنوروز در برنامه "راهیان نور و اردوهای جهادی" به تهیه کنندگی میرکیوان خلیل پور و کارگردانی و تصویربرداری سیدحسین حسینی رکاوندی؛ همکاری با شبکه یک سیما در"مستند بیراهه" که با همکاری معاونت ناجا در حال تولید و پخش هست و….

در حال حاضر به چه فعالیت هایی مشغول می باشید؟

در حال حاضر با تور استانگردی گلستان که با حماست سپاه استان در حال برگزاری است مشغول فعالیت هستم.

آقای شهریاری، در هنر اجرا؛ تفاوت اجرای تک با دو یا چند نفره در چیست؟

به نظر بنده فرق اجرای تک نفره با دو یا چند نفره در این است که در اجرای تک نفره حاکم صحنه خودت هستی و به نوعی صحنه و تماشاچیان در دست خودت تنهاست ولی در اجرای دونفره یا چندنفره باید حتما در بداهه گویی تسلط کافی داشته باشی که اگر یه زمانی مجری دوم مطلب کم آورد سریع بتونی با بداهه پردازی مطلب رو جمع کنی و نیز بالعکس…

آقای شهریاری، پیام یک جوان هنرمند بالاجاده ای به جوانان علاقمند به فعالیت در عرصه هنر چیست؟

توصیه ام به جوانان علاقمند به هنر این است که هنر ابعاد و ظرفیت بالایی دارد هم بسیار متنوع است و هم ظرفیتهای عام جامعه به پذیرش آن بسیار است.

هنر را با هنرنمایی خود به نگاه هنر فاخر و متعالی در خدمت جامعه و افزایش نشاط اجتماعی و با قابلیت جذب به اندیشه های اعتقادی و اسلامی به کار گیرند ولهذا ورود به این عرصه مقدس الزاماتی را طلب می کند که مهمترین ان حرکت در مسیر خدا و رضایت مخلوقات باشد.

چه کسانی بعنوان عامل یا عامیلن تشویق و ترغیب شما در این وادی نقش داشتند؟

مهمترین عامل شوق و علاقه شخصی ام بود که با همت و عزمی جزم به این مقوله وارد و ادامه دادم. اما آنچه که عاملی موثر در حرکت در این مسیر بوده است حمایتهای همه جانبه پدر و مادر گرامی ام بود و نقش استادانه اساتیدم در رشته های مختلف هنری.

اما ظهور و بلوغ هنری ام را مدیون آقای عبدالرسول جوادی بالاجاده که در حکم دایی بنده است میدانم که با معرفی ظرفیت های هنری ام به رسانه ها و تهیه کنندگان و عوامل تولیدی توانستم در عرصه هنری ظهور یابم که وظیفه میدانیم از ایشان، پدر و مادر و همه اساتید خودم در دوره ها و عرصه های مختلف صمیمانه سپاسگزاری میکنم و امیدوارم تا با هنری فاخر و متعالی دِین خود را در قبال همه خوبیهای اساتید، پدر و مادر و همه مسببین و عامیلین حرکت و رشد اینجانب بالاخص رسانه های جمعی در فضای مجازی و مکتوب علی الخصوص سامانه مردمی سورم سرای بالاجاده کردکوی و سایر رسانه های منطقه ای از رادکانا، گلستان ما، گلستان۲۴ و… موثر بودند ادا نمایم.

آخرین کلام شما؟

جا دارد از همراهی و مشارکت همراهان هنری خودم در سطح استان و منطقه غرب استان آقایان احمد کبیری و علی بنی عقیل، مازیار وکیلی، مسعود محمد خانی و حمید نائبی و ملت بزرگ و با فرهنگ و هنر دوست منطقه کردکوی و تک تک اهالی شهرستانهای تابعه استان گلستان که من و گروههای هنری را به گرمی می پذیرند و همراهان واقعی ما می باشند بالاخص از مدیران و مسئولان فرهنگی استان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانونهای فرهنگی و هنری و تشکلهای مردمی در عرصه های مختلف دینی، فرهنگی، اجتماعی که با ایجاد برنامه ها و دعوت از ما و همکاران عزیزمان موجب افزایش نشاط اجتماعی می شوند صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

مخاطبین عزیز میتوانند نمونه فعالیتها و هنرمندی آقای شهریاری را در صفحه شخصی ایشان در فضای اینستاگرام با آیدی Khosro_shahriari1 مشاهده نمایند.

گفتگو از عبدالرسول جوادی بالاجاده

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.