1396-06-07 17:05
760
0
43379
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان اعلام کرد

رشد چشمگیر حوزه ICT در روستاهای گلستان / راه‌اندازی اینترنت پرسرعت روستایی در ۶۶۹ روستا

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان با اشاره به رشد چشمگیر حوزه ICT در روستاهای استان، گفت: با همکاری بخش خصوص در حال راه‌اندازی اینترنت پرسرعت روستایی در ۶۶۹ روستای استان گلستان هستیم.

به گزارش گلستان ما ؛ حسین مومنی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان در جمع خبرنگاران از رشد چشمگیر حوزه ICT در استان خبر داد و اظها داشت:‌ سیاست‌های دولت تدبیر و امید سرعت رشد حوزه ICT در مناطق روستایی و کمترتوسعه یافته را چندین برابر نموده است.

وی افزود: سیاست‌های ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم و همچنین تلاش اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان به ویژه در مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته به اندازه‌ای چشمگیر است که صعود 5 پله‌ای استان را براساس شاخص‌های IDI به همراه داشته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان با اشاره به ارائه اینترنت پرسرعت در روستاها گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل مهم مهاجرت از روستاها به شهر نبود امکانات ارتباطی در روستاهاست.

مومنی اظهار کرد: این اداره کل با همکاری بخش خصوص در حال راه‌اندازی اینترنت پرسرعت روستایی در 669 روستای استان است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در بیش از نیمی از روستاهای استان بابت کوچکترین کارهای بانکی مانند استفاده از خودپرداز، انتقال کارت به کارت، برداشت پول و غیره مردم روستا باید به شهر مراجعه کنند، از این رو اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با همکاری پست بانک اقدام به راه‌اندازی تعداد 52 دستگاه ATM در فاز اول برای روستاهای اولویت دار کرده‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان در انتها از توسعه روزافزون خدمات حوزه ICT خبر داد و گفت: به زودی استان شاهد خدمات گسترده‌تری در حوزه ICT خواهد بود./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.