1397-01-25 12:00
5198
0
52557
شهردار علی آباد کتول:

طلب 2/5 میلیاردی شهرداری علی آباد کتول از دستگاه های اجرایی/ یادمان شهدای علی آباد کتول ساخته می شود

شهردار علی آباد کتول از ارسال لایحه انتخاب روز علی آباد کتول به منظور بهره گیری از ظرفیت های این شهر خبر داد و گفت: یادمان 456 شهید شهرستان علی آباد کتول با هدف گرامیداشت یاد شهیدان امسال توسط شهرداری علی آباد کتول ساخته می شود.

 به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه؛ ابوذر اسفندیاری در نشست با خبرنگاران با اشاره به وصول 480 میلیون تومانی بدهی دستگاه های اجرایی به شهرداری علی آباد کتول گفت: 2 میلیارد و 500 میلیون تومان از دستگاه های اجرایی طلب داریم که برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان، در پی وصول آن هستیم.

وی با اشاره به راه اندازی کمیته زیبا سازی پس از کسب مسئولیت شهرداری، اظهار کرد: ساخت المان علی آباد کتول در سد کبودوال، المان زن و مرد کتولی در پارک انقلاب، نورپردازی سطح شهر، رنگ آمیزی جداره های شهری در این کمیته طراحی و به مناسبت فرا رسیدن نوروز باستانی اجرا شد.

افزایش آمار بازدیدکنندگان از کبودوال با اجرای ویژه برنامه های نوروزی

اسفندیاری همچنین با اشاره به اجرای برنامه نوروزخوانی برای اولین بار در نوروز امسال گفت: ویژه برنامه نوروزگاه به مدت 10 روز نیز امسال برای اولین بار در کبودوال برگزار شد که با اجرای سرودها و آهنگ های محلی زمینه ساز افزایش آمار بازدیدکنندگان از این منطقه گردشگری نسبت به سال گذشته شد.

وی افزود: یکی از نیازمندی های ما در منطقه نمونه گردشگری کبودوال با توجه به ترافیک بالاو حضور گردشگران در این منطقه، کمبود پارکینگ است.

شهردار علی آباد کتول با اشاره به افزایش پارک جنگلی کبودوال از 103 هکتار به 4300 هکتار به منظور اجرای پروژه بزرگ تله کابین در این منطقه که در مسیر دریافت مجوزهای قانونی قرار دارد، گفت: در راستای بهره مندی همه شهروندان از درآمدهای حاصل از تله کابین، به دنبال آن هستیم که این پارک همچون سال های گذشته در اختیار شهرداری باشد.

لایحه انتخاب روز علی آباد کتول به شورا رفت

اسفندیاری گفت: به منظور بهره گیری بهتر از ظرفیت های علی آباد کتول و منطقه گردشگری کبودوال، پیشنهاد روز علی آباد کتول یا روز کبودوال را در قالب لایحه ای به شورا ارسال کرده ام که امید است به عنوان روزی ماندگار در تقویم این شهر جای بگیرد.

پیشنهاد 19 تیر به عنوان روز علی آبادکتول

وی با بیان اینکه فارغ از هر نوع گرایش سیاسی و قومی، 19 تیرماه که سالروز تاسیس شهرداری علی‎آباد کتول است را برای روز علی‎آباد کتول پیشنهاد دادیم، افزود: در این روز می‎توانیم نمایشگاه صنایع دستی راه‎اندازی و از ظرفیت اقوام مختلف این شهر در راستای توسعه فرهنگ شهری استفاده کنیم.

تعیین مساحت 920 هکتاری علی آباد کتول در طرح تفصیلی

شهردار علی آباد کتول در بخش دیگری از سخنان با اشاره به بلاتکلیفی طرح تفصیلی این شهر از سال 1392 گفت: این طرح در سال 1396 در دستور کار قرار گرفت که بر اساس آن مساحت شهر علی‎آباد کتول 920 هکتار در نظر گرفته شد.

اسفندیاری با بیان اینکه شهر علی آباد کتول با 53 هزار نفر جمعیت سومین شهرداری استان گلستان است، تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات بهتر به شهروندان، طرح برون سپاری خدمات شهرداری امسال اجرا می شود.

بیمه رایگان 10 هزار واحد مسکونی علی آباد کتول

وی همچنین از بیمه رایگان 10 هزار واحد مسکونی علی آباد کتول مقابل آتش سوزی خبر داد و گفت: این بیمه هزینه خسارت بنای منزل را تا 10 میلیون تومان و اساسیه منزل را تا 5 میلیون تومان تامین می کند.

طلب 3/5 میلیاردی شهرداری از شهروندان بابت عوارض نوسازی

شهردار علی آباد کتول همچنین با بیان اینکه 65 هزار پلاک نوسازی در این شهر تعریف شده است، گفت: 3 میلیارد و 500 میلیون تومان بابت عوارض نوسازی از شهروندان طلب داریم که مبلغ آن برای هر منزل و آپارتمان متغیر است که درخواست داریم با پرداخت عوارض خود ما را در ارائه خدمات بهتر یاری کنند.

ضرورت همکاری شهروندان برای دریافت خدمات بهتر

اسفندیاری با بیان اینکه علی‎آباد کتول با توجه به جمعیت 53 هزار نفری، نمی تواند از قیر رایگان دولتی استفاده ‎کند، خاطر نشان کرد: مرمت و تعمیر خیابان‎ها و کوچه‎ها را باید شهرداری در بودجه سنواتی ببیند و این مهم در صورت پرداخت عوارض شهروندان محقق می‎شود.

تاسیس خانه فرهنگ در محله خارکلاته

اسفندیاری همچنین با اشاره به حمایت های مادی و معنوی از هیئت های مذهبی و ورزشی علی آباد کتول گفت: سال گذشته خانه فرهنگ در محله خارکلاته تاسیس شد و امسال نیز این خانه را در چند محله دیگر راه اندازی می کنیم.

برنامه های شهرداری در سال 97

شهردار علی آباد کتول در بخش پایانی سخنان خود، ساخت ادامه جاده سلامت، نصب دوربین در نقاط کور شهر، نقاشی دیوارهای شهر با تلفیقی از ایثار و شهادت، تمثال شهدا و فرهنگ بومی محلی اقوام مختلف، آسفالت و بلوار سازی خیابان مزرعه و سی متری شمالی و مناسب سازی مبلمان شهری برای معلولین را از برنامه های شهرداری در سال 97 برشمرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.