1396-09-19 11:58
1048
0
47625
به قلم مسلم رستمانى؛

یک تصمیم و یک تعلیق دیگر!

با اوج گیری اعتراضات عمومی در اقصی نقاط شرق و غرب و آغاز موج جدید انتفاضه مردم فلسطین و همچنین همگرایی تمامی جریانات و گروه های فلسطین و حتی گرایشات غربی در مواجهه با این تصمیم خطرناک، ترامپ دچار سرگیجه و چرخش زبونانه شد و حسب اطلاع واصله دستور تعلیق شش ماهه آن را صادر کرد!

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا؛ خبر این بود: تصمیم احمقانه رییس جمهور ترامپ مبنی بر موافقت (!) با انتقال پایتخت اسرائیل از تل آویو به اورشلیم (قدس شریف). این خبر در ثانیه های نخست پخش، در کانون توجه جهانیان قرار گرفت بگونه ای که نه تنها جهان اسلام بلکه ملل بیگانه با اسلام و حتی هم پیمانان سنتی آمریکا بویژه اروپائیان را نیر ناچار به واکنش نمود.

طبق شواهد و قرائن تمامی رؤسای جمهور آمریکا در ادوار گذشته تاکنون بر اجرای این خواسته صهیونیست ها اتفاق نظر داشتند اما اراده و جرأت این خبط را نداشتند!

جالب اینجاست که دو حزب قدرتمند جمهوری خواهان و دمکراتهای آمریکا در تمامی مواضع سیاسی اقتصادی و اجتماعی و حتی نظامی با هم تفاوت نظر و اصطکاک داشتند به گونه ای که در ابراز مخالفت ها با یکدیگر گاهاً مرزهای اخلاقی را نیز درهم می شکستند اما در دو موضوع با اتفاق آرا و نظر عمل کردند؛ در موضوع برجام و انتقال پایتخت رژیم اشغالگر قدس!

در سال ١٩٩۵کنگره آمریکا باتفاق آرا انتقال پایتخت اسراییل را تصویب کرد اما رؤساى جمهور أمریکا با ترس از واکنش هاى جهانى و به مخاطره افتادن منافعشان در خاورمیانه و جهان اسلام از اجرای آن طفره می رفتند.

با اوج گیری اعتراضات عمومی در اقصی نقاط شرق و غرب و آغاز موج جدید انتفاضه مردم فلسطین و همچنین همگرایی تمامی جریانات و گروه های فلسطین و حتی گرایشات غربی در مواجهه با این تصمیم خطرناک، ترامپ دچار سرگیجه و چرخش زبونانه شد و حسب اطلاع واصله دستور تعلیق شش ماهه آن را صادر کرد!

ناظران بر این باورند که یکی از علل این تصمیم غیر منطقی ترامپ، رهایی طولانی مدت از استیضاح توسط مجلس نمایندگان که در چنبره اقتدار لابی های قدرتمند صهیونیستی قرار دارند می باشد که شاهد این مدعا تمجید بیش از حد و اندازه نتانیاهو از وی در اثر این توافق هست.

وانگهی با پیشنهاد محمد بن سلطان از دربار عربستان به محمود عباس رییس تشکیلات باصطلاح خودگردان فلسطین مبنی بر قبولی منطقه ابودیس در شرق بیت المقدس بعنوان پایتخت فلسطین (که خانم موگرینی نیز بر پایتختی اسرائیل و فلسطین در قدس تاکید دارد) چراغ سبز لازم داده شد.

تمام این سناریوها گرچه در راستای حفظ بقا و امنیت رژیم کودک کش و غاصب طراحی می شود اما شکر خدا موجب آن می گردد تا مسئله مظلومیت فسطین که توسط سازشکاران گزینه میز سازش قرار گرفته و میرفت تا سازمانهای به ظاهر مبارز اما در باطن و عمل همگرا با غرب برای بقای در قدرت روی آن معامله و مصادره به مطلوب کنند،

مصداق عدو گردد سبب خیر گر خدا خواهد موجب اتحاد جهان اسلام و آزادیخواهان به مسئله اول جهان تبدیل و این بار تجربه فداکاری مبارزین شیعه تحت دفاع از حرم به مبارزین و جوانان حق طلب تسنّن با عنوان انتفاضه جدید و دفاع از حریم قدس انتقال خواهد یافت.

بعون الله و فضله

نویسنده: مسلم رستمانى

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.