1397-11-20 12:05
1113
0
61071
به قلم علی اصغرسلیمانی؛

سازمان های مردم نهاد، پل ارتباطی دولت و ملت

سازمان های مردم نهاد به عنوان مجموعه هایی که از دل مردم برای خدمت به آنها بر می آیند و مسلما ارتباط بهتر و موثر تری نسبت به بخش دولتی با جوانان و افراد اجتماع دارند میتوانند به عنوان پل ارتباطی میان ملت و دولت باشند.

به گزارش گلستان ما ؛ علی اصغر سلیمانی فعال اجتماعی طی یادداشتی نوشت: سازمان های مردم نهاد به عنوان مجموعه هایی که از دل مردم برای خدمت به آنها بر می آیند و مسلما ارتباط بهتر و موثر تری نسبت به بخش دولتی با جوانان و افراد اجتماع دارند میتوانند به عنوان پل ارتباطی میان ملت و دولت باشند و در تسریع طرح ها و برنامه ها در امور اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... یاری رسان مردم و همچنین تسهیل کننده امور دولت باشند.

همکاری این نهاد ها با دولت میتواند زمینه ساز پیشرفت و اعتلای جامعه باشد.

از این رو با برون سپاری بخشی از فعالیت های دولت به این سازمان ها میتوان به اهدافی همچون کوچک سازی دولت، ارتباط مستقیم با مردم و شناخت مشکلات آنان و اتخاذ راهکار عملی متناسب با این معضلات، توانمند سازی افراد جامعه و استفاده از سرمایه ها و نخبگان اجتماعی که نتوانسته اند در بخش های دولتی به ارائه ایده جهت رهیافت های مناسب برای امور مختلف بپردازند و همچنین کاهش آسیب های اجتماعی با بکارگیری افرادی از بطن جامعه  و جوانان دست یافت.

در واقع دولت با برون سپاری بخشی از فعالیت های خود به سازمان های مردم نهاد بخشی از مدیریت خود را به دست مردم می‌سپارد بنابراین به مردم برای نیل به اهداف خودشان مسئولیت می سپارد.

از این رو میتوان از سازمان های مردم نهاد که در حال حاضر در برخی امور اجتماعی فعالیت دارند در سطح کلان تری استفاده شود.

و در صورتی که این سازمان ها استقلال و آزادی عمل بیشتری را در اختیار داشته باشند، میتوانیم شاهد تحولات بسیار مثبتی در اکثر حوزه ها باشیم.

توقع این سازمان ها از متولیان امر این است تا با اتخاذ سیاست گذاری های  پیش رونده و قابل اجرا این سازمان ها را که با هدف خدمت به مردم تشکیل شده اند یاری برسانند و با اعتماد به اعضای این سازمان ها، آنان را در نیل به اهدافشان حمایت و پشتیبانی کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.