1401-05-06 13:49
657
0
80971
استاندار گلستان:

خلیج گرگان حل نشود لزومی به ماندنم در استان نمی بینم

استاندار گلستان به خشکی خلیج گرگان اشاره کرد و گفت:خلیج گرگان حل نشود لزومی به ماندنم در استان نمی بینم.

به گزارش گلستان ما؛ علی محمد زنگانه در مراسم جهادگران تبیین و طلایه داران نهضت عاشورایی استان گلستان اظهار کرد: استان  گلستان  بیش از چهار هزار شهید با مردمان شریف و صبور همواره در مسیر انقلاب اسلامی با رفتار و کردار و عملکرد همراهی با رهبری را ثابت کرده اند.

استاندار گلستان ادامه داد: گلستان جزو ده استان برتر کشور از نظر ظرفیت های خدادادی است بهتر است بگوییم گلستان چه چیزی ندارد ظرفیت های فوق العاده که گرد هم آمده است اما گلستان علی رغم ظرفیت های موجود در زمینه شاخص های رفاه اجتماعی و توسعه در جزو پنج یا ده استان آخر است درآمد سرانه خانوار نصف میانگین کشوری است و حتی در برخی از شهرستان های استان وضعیت غیرقابل قبولی است.

زنگانه افزود: زیرساخت ها در استان ما در حوزه انرژی و راه و زیرساخت ارتباطی در حد دو دهه قبل استان های دیگر است در استان ما ۹۵ درصد آب شرب را از منابع زیر زمینی تامین می کنیم.

وی افزود:  استان ما باید وارد فاز جدید از نوع نگاه و اعتبار بخشی شود؛ اعتبارات ۵۶هزار میلیارد تومان را به ۲۵۰هزار میلیارد برسانیم و باید  حوزه کشاورزی و  طرح های آبخیزداری را جدی بگیریم.

این مقام مسئول افزود: مدیریت خوبی در حوزه برق داشتیم،  تا الان قطعی قابل توجه و معناداری نداشتیم.

زنگانه به خشکی خلیج گرگان اشاره کرد و گفت:  ۶۰۰کیلومتر مربع مساحت اگر خشکی اتفاق بیفتد دو و نیم برابر دریاخزر شوری را خواهد داشت، با ترک تشریفات عملیات اجرایی لایروبی شروع شده اگر اجازه ندهند  این پروژه مهم حل شود هیچ دلیلی مهمی ندارد در استان بمانم.

وی با بیان اینکه ترک فعل هایی که شکل گرفته و باید اقدامات تازه ای شکل بگیرد، افزود: در سفر رئیس جمهور به فرودگاه کلاله ۴۵میلیارد اختصاص داده شده است.

این مقام مسئول گفت: ورزشگاه آبرومند شش هزار نفری نداریم برای تکمیل سالن شش هزار نفری کریم آباد صد و پنجاه میلیارد تومان اعتبار نیاز است و ۶۸میلیارد برای بیست پروژه،  ۵۵میلیارد برای ایمن سازی روستاهای در خطر و در حوزه آموزش و پرورش ۲۸۵میلیارد تومان برای پروژه های خیر ساز و  هوشمندسازی مدارس احداث خوابگاه پردیس خواهران در نظر گرفته شده است.

زنگانه افزود: 110 میلیارد تومان در حوزه میراث فرهنگی، 37 میلیارد تومان در حوزه امور ایثارگران ۳۷میلیارد، 15 میلیارد تومان در حوزه  اوقاف و در وزارت کشور ۲۴۰میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.