عضو انجمن متخصصان روابط عمومی ایران گفت: روابطعمومی، دیگر بهعنوان سامانه تشریفاتی و خدمات عمومی نیست، بلکه روابطعمومی یک تخصص است.
به گزارش گلستان ما، محمدرضا بهرامی ضمن تبریک روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی (۲۷ اردیبهشتماه) و قدردانی از تلاشگران و کنشگران این عرصه، اظهار کرد: روابط عمومی آیینه تمام نمای سازمان، حلقه وصل و پل ارتباطی بین دستگاهها و مردم جامعه است.
وی افزود: روابط عمومی به مثابه یک مثلث با ترکیبی از سه ضلع هنر، فن و فلسفه استوار است و بهرهمندی از این سه ضلع، ضامن کارآمدی و روزآمدی یک روابط عمومی موفق خواهد بود.
* هنر هشتم
بهرامی با اشاره به اهمیت جایگاه روابط عمومی گفت: اینکه یک روز بطور خاص و یک هفته بطورعام به نام روابط عمومی و ارتباطات نامیدند این امر گویای اهمیت این جایگاه است و در اهمیت آن همین بس که آن را هنر هشتم میدانند.
عضو انجمن متخصصان روابط عمومی ایران، با تاسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب و الهام از کلام دکتر نطقی بنیانگذار علم روابط عمومی ایران گفت: روابط عمومی امروز دیگر بهعنوان یک سامانه تشریفاتی و اجرایی نیست بلکه بهعنوان یک سامانه مشورتی و مدیریتی و عنصر اصلی در ارتقاء و پیشرفت هر سازمان به شمار میرود.
وی ادامه داد: روابط عمومی دیگر بهعنوان خدمات عمومی و یک واحد اضافه و زائد نیست، بلکه روابط عمومی یک تخصص است.
* موفقیت یک تشکیلات و سازمان در داشتن یک تیم رسانهای و روابط عمومی قوی و بهروز است
بهرامی گفت: روابط عمومی آنقدر مهم است که در ساختارهای فعالیت انبیاء و اولیاء هم دیده میشود که بسیار حائز اهمیت هستند، مثلاً روابط عمومی پیامبر (ص) «صحابه بودن» و «امام علی (ع)» بودند و آخرین امام ما امام زمان (عج) حتی در غیبت صغری چهار روابط عمومی داشتند که یکی از آنها «حسین بن روح» بود.
عضو شورای روابط عمومی تبلیغات اسلامی گلستان در خصوص پیوند روابط عمومی با ارتباطات ابراز کرد: روابط عمومی شاخهای از علوم ارتباطات بوده و این دو همواره لازم و ملزم یکدیگر و به مثابه دوبال هستند؛ به عبارتی روابط عمومی یعنی ایجاد ارتباط دوسویه و ارتباطات، اثرگذاری بر افکار عمومی است.
وی بیان داشت: تجربه نشان داده مدیر یک تشکیلات و سازمان اگر میخواهد موفق و مؤثر باشد بایستی یک تیم رسانهای و یک مدیر روابط عمومی قوی و به روز داشته باشد و بالعکس روابط عمومیای موفق هست که از یک مدیر تشکیلاتی رسانهای و حامی برخوردار باشد.
* پروژههای مهم در نهادهای اجرایی باید پیوست اطلاعرسانی داشته باشند
عضو انجمن متخصصان روابط عمومی کشور گفت: از ویژگیهای شاخص اخلاق حرفهای و شخصیتشناسی مسؤلان روابط عمومی میتوان به سه عنصر طلایی یعنی صداقت، صبر و سعه صدر و صاحبنظر بودن اشاره کرد.
بهرامی تصریح کرد: نظام آموزش در قامت سرمایهگذاری، نظام پژوهش و افکارسنجی و همچنین نظام پادش دهی و انگیزشی به عنوان موتور محرکه از ارکان پویایی و پیشرفت روابط عمومی میباشد.
وی تأکید داشت: پروژههای مهم در نهادهای اجرایی باید پیوست اطلاعرسانی داشته باشند یعنی از ابتدا تا انتها و در مراحل مختلف نسبت به پیشرفت کار، اطلاعرسانی دقیق صورت پذیرد.
عضو کارگزاران روابط عمومی ایران در ادامه، تشکیل سازمان روابط عمومی کشور را به طوری که نماینده دستگاهها در آن حضور فعال داشته باشند بعنوان راهبرد در حل نظام مسائل حوزه ارتباطات و روابط عمومی پیشنهاد کرد.
انتهای پیام
© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد