1400-09-27 05:29
1090
0
77603
جهادگران میدان تولید نگرانی نداشته باشند؛

چرخه توزیع کود در گلستان روی پاشنه تسهیل‌محوری/ پیشتازی در جذب و توزیع کود

عمده کود مورد نیاز کشاورزان گلستان تامین شده و چرخه توزیع بر پاشنه تسهیل‌محوری می‌چرخد تا جهادگران میدان تولید نگرانی در این بخش نداشته باشند.

به گزارش گلستان ما، با استقرار سامانه رصد و پایش کودی وضعیت توزیع این اقلام کشاورزی جان تازه ای به خود میگیرد تا توزیع عادلانه کام کشاورزان واقعی را شیرین کند، در این میان به گفته مسئولان مربوطه عمده کود مورد نیاز کشاورزان گلستان تامین شده و چرخه توزیع بر پاشنه تسهیل‌محوری می‌چرخد تا جهادگران میدان تولید نگرانی در این بخش نداشته باشند.

 

93 هزار و 653 تن کود اوره در گلستان توزیع شد/ استقرار سیستم جدید کنترل و پایش کود

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان از توزیع 93 هزار و 653 تن کود اوره در بین کشاورزان استان طی امسال خبر داد.

حمید هزارجریبی با تاکید بر لزوم نظارت و پایش در روند توزیع کود اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته از ابتدای سالجاری تاکنون 93 هزار و 653 تن کود اوره توزیع شده و علی رغم برخی مشکلات، گلستان در بحث جذب و توزیع کود از استان‌های پیشرو کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: میزان کود توزیعی امسال در مدت مشابه سال گذشته 84 هزار و 502 تن بوده تا کنون بیش از میزان کودی است که جذب و توزیع شد.

هزار جریبی خاطر نشان کرد: اختلاف  قیمت کود یارانه‌ای و بازار آزاد باعث مسائل و مشکلاتی در این زمینه شده است.

وی به استقرار سیستم جدید کنترل و پایش کود واجرای پروژه کشت قراردادی در سطح کارگزاری های استان و تشدید اقدامات نظارتی در بحث توزیع کود‌های شیمیایی اشاره کرد و گفت: اقدامات انجام شده در حوزه کود ازته منجر به این  شده که کود‌های یارانه دار به نحو مطلوبی تنها در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون،7هزار و67 تن انواع کود پتاسه تامین شده است. این کودهاشامل کود کلرو پتاسیم و سولفات پتاسیم است و در مدت مشابه با سال گذشته که 2 هزار و 166 تن بوده،4901 تن افزایش داشته است.

هزارجریبی تصریح کرد: عنصر پتاسیم در تغذیه گیاهی به عنوان کیفیت لقب گرفته است که در اثر کشت و برداشت محصولات زراعی در سالیان متمادی ذخیره این عنصر در خاک های مناطق استان کاهش یافته است که ضرورت دارد کشاورزان همراه با مصرف کود های فسفر، ازت از کود پتاسیم در مزارع استفاده کنند.

وی از اثرات و خواص پتاسیم گفت: استفاده از کود پتاسیم موجب افزایش کیفیت و عملکرد محصول، کاهش تنش سرمازدگی و خشکی، افزایش مقاومت گیاه در مقابل آفات و بیماری ها و افزایش راندمان آبیاری می شود.

هزارجریبی به کشاورزان توصیه کرد: آنالیز خاک و توصیه های فنی کارشناسان پهنه و مروجان بخش کشاورزی را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.