1400-11-29 09:54
552
0
78712
معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی گلستان خبر داد؛

700 طرح بزرگ کشاورزی گلستان در انتظار دریافت تسهیلات

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: 700 طر بزرگ بخش کشاورزی نیازمند دریافت 20 هزار میلیارد تسهیلات به منظور ایجاد اشتغال پایدار در استان است.

آمنه جمشیدی؛ استان گلستان را قطب تولیدات کشاورزی برشمرد و اظهار کرد: سالانه 5 میلیون و ۴۰۳ هزار تن انواع محصول کشاورزی در استان گلستان تولید می شود که برای توسعه و تقویت این بخش باید از فعالان این بخش حمایت تسهیلاتی انجام بگیرد.

وی از اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۲۶ طرح کشاورزی در استان خبر داد و افزود: این تسهیلات کم‌بهره به 26 طر کشاورزی در استان تعلق گرفت.

 معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه حمایت تسهیلاتی از طرح های کشاورزی با رویکرد رونق تولید و اشتغال است، ابراز کرد: در این مرحله طرح‌های صنایع تبدیلی، گلخانه، دامداری، مرغداری، شیلات، دامپزشکی، برقی کردن چاه‌های کشاورزی مورد حمایت قرار گرفتند.

 جمشیدی گفت: محصولات صادراتی نیز از دیگر طرح‌های معرفی شده به بانک برای دریافت تسهیلات کم بهره بوده است، سود این تسهیلات ۱۰ تا ۱۴ درصد است که در مناطق محروم ۲ درصد از سود آن کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به میزان تولیدات سالانه کشاورزی گلستان از ظرفیت ۶۶۷ هزار زمین کشاورزی بیان کرد: تولیدات استان از چهار میلیون واحد دامی، ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار جنگل، ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار عرصه مرتعی، بیش از هزار واحد مرغداری و دسترسی به ۱۱۰ کیلومتر از ساحل دریای خزر به دست می آید.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.