1399-12-26 13:35
645
0
73729
مسئولان گلستانی:

آشوراده بالاخره مجوز طرح طبیعت گردی گرفت/ دولت به وعده اش عمل کند

مجوز طرح طبیعت گری جزیره آشوراده از شورای عالی معماری و شهرسازی صادر شد.

به گزارش گلستان ما؛ در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور که روز گذشته به صورت ویدئو کنفرانس به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزارشد، مجوز طرح طبیعت گری جزیره آشوراده از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی صادر شد.

این خبر برای صنعت گردشگری استان که از حیث در آمدی از سایر استان های هم نظیر پایین تر قرارگرفته، مسرت بخش است اما تا بهره مندی از اقتصاد گردشگری جزیره آشوراده راه درازی در پیش است که همت مسئولان جهت به سرانجام رسیدن آن را می طلبد.

به گفته استاندار گلستان کمیته ملی طبیعت گردی در ششم خرداد ۹۷ طرح ۲۲ هکتاری طبیعت گردی در جزیره آشوراده را مصوب و ابلاغ کرده است اما از آن تاریخ تا کنون به دلایل مختلف اجرای این طرح به تعویق افتاده است.

هادی حق شناس در این باره اظهار کرد: مجوز طبیعت گردی و گردشگری در جزیره آشوراده با رعایت تمام ضوابط محیط زیستی در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور اخذ شده است.

وی تصریح کرد: گلستان حدود ۱۰۰ کیلومتر مرز ساحلی دارد اما هیچ تفرجگاهی در سواحل این استان وجود ندارد و برای تقویت گردشگری در نگارستان ایران نیازمند اجرای طرح طبیعت گردی در آشوراده هستیم.

حق شناس بیان کرد: صدور مجوز سازمان حفاظت محیط زیست جهت ایجاد اسکله در ساحل بندر ترکمن شایسته تقدیر است چراکه ساحل بندر ترکمن به عنوان  پشتیبان طرح طبیعت گردی آشوراده مورد توجه است.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی هم اظهار کرد: انتظار ما این است که دولت به وعده ای که برای طرح آشوراده به مردم گلستان داده عمل کند و تکلیف این طرح مشخص شود.

وی افزود: دولت های قبلی هیچکدام وعده اجرایی نداده بودند، فقط طرح بحث شده بوده، اما در دولت دکتر روحانی و در سفر اول ایشان، رئیس جمهور در مقابل جمعیت مردمی شاید مهمترین وعده ای را که رسماً اعلام کرد و خوشحالی مردم را در پی داشت، وعده اجرایی شدن طرح جزیره آشوراده بود و امروز انتظار عمومی است که به این وعده عمل شود.

نماینده ولی فقیه دراستان گلستان گفت: کمتر طرحی در کشور وجود دارد که فقط ۲۰ سال درباره آن گفتگو شده باشد.

وی ادامه داد: امیدواریم آنچه را که این ۲۰ سال روی آن بحث، گفتگو، تنش، چالش و فراز و نشیب بود در این جلسه به اتمام برسد و نتیجه نهایی با نظر مثبت اعلام شود.

نورمفیدی بیان کرد: فلسفه اصلی این طرح توسعه اقتصادی استان بوده چرا که استان هم از نظر کشاورزی و هم از نظر صنعت آنچه که باید باشد نیست لذا این طرح مطرح شد که موجبات توسعه و رونق استان را فراهم کند .

وی یادآورشد: متاسفانه طولانی شدن این طرح موجب پیدایش حرف هایی شده است و بارها شنیده ام که می گویند مگر این کشور یک بام و دو هوا است؟ وقتی رئیس جمهور وعده می دهد چرا باید این وعده عمل نشود و به دلایل متعدد این کار معطل بماند؟ انتظار مردم گلستان و تقاضای بنده این است که در همین جلسه این وعده به صورت قاطع مصوب و عملیاتی شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.