1401-02-21 12:02
414
0
79950
نماینده ویژه وزیر جهادکشاورزی برای نظارت بر اجرای طرح مردمی سازی:

دولت نظارت از زنجیره تولید تا توزیع را بر عهده گرفت/ حذف ارز رانتی به نفع مردم است

عباس پاپی زاده با تاکید بر اینکه حذف ارز رانتی به نفع مردم است، گفت: دولت نظارت از زنجیره تولید تا توزیع را بر عهده گرفته است، حجم زیادی از تولیدات مرغ و تخم مرغ مربوط به گلستان بوده و با روندی که پیش گرفته شده مشکلی در تامین مرغ و تخم‌مرغ مشکلی نخواهیم داشت.

به گزارش گلستان ما؛ عباس پاپی‌زاده، نماینده ویژه وزیر جهادکشاورزی برای نظارت بر اجرای طرح مردمی‌سازی گفت: پس از ابلاغ قانون انتزاع به جهاد کشاورزی با تلاش مظاعف همکاران شاهد عملکرد خوبی از سوی جهاد کشاورزی بودیم. 
نماینده ویژه وزیر جهادکشاورزی برای نظارت بر اجرای طرح مردمی‌سازی ادامه داد: قانون‌گذار مصوب کرده از زنجیره تولید تا توزیع نظارت برعهده جهادکشاورزی قرار داده شده تا بتوانیم برای آن برنامه‌ریزی کنیم، پیش از این نظارت بر بازار بر عرضه محصولات کشاورزی برعهده اصناف بوده و این سازمان تنها به فکر تنظیم بازار است و لذا شاهد آن بودیم که در برهه‌ای از زمان که برنج کاران محصول خود را به بازار عرضه می‌کردند سازمان صمت برنج خارجی را برای تنظیم بازار وارد کشور و بازار می‌کرد و این مسأله باعث آسیب به بخش کشاورزی می‌شود. 
پاپی‌زاده بیان کرد: اگر کشور‌های توسعه یافته را بررسی کنید بخش تجارت هر واحدی در اختیار بخش تولیدی است، بخش تجارت کشاورزی به مجموعه تجارت آن کشور متصل است و باید سیاست واحدی داشته باشد. 
وی خاطرنشان کرد: اصل قضیه و فلسفه تنظیم بازار این است که بتوانیم از تولید‌کننده حمایت کنیم تا بتوانیم اقتصاد تولید‌کننده را به صورت مناسبی اداره کنیم. 
این مقام مسئول بیان کرد: زنجیره تولید تا توزیع برعهده جهاد کشاورزی است و ما باید به بهترین شکل آن را انجام دایم، دولت در ابتدای کار جسارت به خرج داده و می‌خواهد جراحی اقتصادی را انجام دهد و بسیاری تلاش کردند که وزارت جهاد کشاورزی محور این فعالیت باشد و وزارت جهاد تا کنون خوب عمل کرده است. 
پاپی‌زاده متذکر شد: این نوسانات در محصول و کالای خاص در گذشته شاهد بودیم و در مجموعه مدعی تجربه بودند این معضلات وجود داشت و باید این چند ماه را با امکانات و داشته‌ها مدیریت کنیم. 
وی گفت: در بحث کمبود نیروی انسانی قطعاً دستگاه نظارتی در کنار ما هستند، تشخیص دولت بر این است که تنظیم بازار اولویت ما است و تولید نباید تعطیل شود. 
این مقام مسئول از تمدید عرضه نهاده های دامی به مرغداران و دامداران برای یک دوره خبر داد و گفت: در خصوص کمبود روغن پیگیری خوبی انجام شده و مشکلات کارخاجات روغن کشی در استان پیگیری کردیم و سهمیه ای بیش از نیاز آنها در اختیار استان قرار گرفته و در گلستان کمبود روغن قطعا نخواهیم داشت.
پاپی زاده تاکید کرد: بازدیدی از برخی مجموعه های سطح شهر سرزده داشتیم و قیمت ها با قمیت تولید قبل در حال عرضه است و در بحث تنظیم بازار تاکنون مدیریت جهاد کشاورزی موفق عمل کرد.
وی بیان کرد: در بحث عرضه مرغ و تخم مرغ اقدام خوبی شده است و بحث جوجه ریزی در برنامه زمان بندی انجام می شود و با تامین خوراکی که انجام شده نباید کمبود مرغ و تخم مرغ را در استان داشته باشیم.
این مقام مسئول ابراز داشت: حجم زیادی از تولیدات مرغ و تخم مرغ مربوط به گلستان است و با روندی که پیش گرفته شده مشکلی در تامین مرغ و تخم‌مرغ مشکلی نخواهیم داشت.
پاپی زاده افزود: در کشتارگاه ها نیروی نظارتی را باید تقویت کنیم و ۷۰۰ مرغداری در استان گلستان داریم و روزانه ۱۷ تا ۱۸ مرغداری در روز عرضه کشتار می کنند و باید این نظارت اتفاق بیفتد و یادآوری کشتار نیز به مرغداران صورت بگیرد.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.