1402-02-15 10:59
682
0
84835
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

بیش از ۲۸۰ هزار کارگر گلستانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: ۲۸۰ هزار و ۳۰۰ نفر کارگر در سطح استان گلستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

به‌گزارش گلستان ما، حسینعلی خواجه‌مظفری شامگاه پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت در دیدار با آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار کرد: ماموریت مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری، راهبری، پایش و نظارت به‌منظور تنظیم روابط کار مبتنی بر رعایت اصل سه‌جانبه‌گرایی بین دولت، نماینده کارفرمایان و نماینده کارگران است.

 

وی به افزایش حقوق کارگران در سال گذشته اشاره کرد و افزود: برخی افزایش حقوق کارگران را تورم‌زا دانسته و برخی دیگر این اقدام را مثبت خواندند و البته بسیاری از اقتصاددانان و کارشناسان نیز نسبت به این مسئله نگاه مثبت داشتند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان صیانت از حقوق کار را یکی دیگر از وظایف اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان برشمرد و گفت: اکثر افراد ما را متولی اشتغال می‌دانند حال آنکه وظیفه اصلی ما حفظ و صیانت از نیروی کار است.

 

خواجه‌مظفری با بیان اینکه باید ایرادات احتمالی قانون کار برطرف شود تا هم به نفع کارگر و هم کارفرما تمام شود، بیان کرد: ما در کنار کارگران، قدردان کارفرمایانی که زمینه‌ساز اشتغال برای بسیاری از افراد می‌شوند، هم هستیم.

 

وی توسعه و توانمندسازی تعاونی‌ها، ایجاد تعادل در بازار کار و حمایت از پایدارسازی مشاغل، برقراری عدالت اجتماعی در حوزه توانمندسازی، رعایت و جامعیت و فراگیری اصول کار مبتنی بر قوانین بیمه‌گری را از دیگر وظایف اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد و یادآور شد: ۲۸۰ هزار و ۳۰۰ نفر کارگر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از فعالیت ۴۶ هزار و ۶۶۴ کارگاه در استان گلستان خبر داد و یادآور شد: متاسفانه در استان گلستان کارگاه‌های بزرگ با حجم نیروی کار بالا وجود ندارد.

 

خواجه‌مظفری با اشاره به اینکع تعهد اشتغال استان گلستان در سال گذشته ایجاد شغل برای ۳۱ هزار و ۳۱۰ بود، گفت: تاکنون ۳۷ هزار و ۴۰۰ شغل در استان ایجاد شده که برنامه‌ریزی و راستی‌آزمایی اشتغال استان گلستان نشان می‌دهد حدود ۷۰ درصد اشتغال اعلام‌شده صحت دارد. در سال جاری نیز تعهد اشتغال گلستان کاهش یافته و ایجاد ۲۵ هزار و ۳۱۰ نفر شغل برنامه‌ریزی و تکلیف شده است.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.