1401-03-21 11:21
344
0
80401
سرپرست اداره کل صمت گلستان:

حذف معافیت گمرکی به صنایع ضرر می رساند

سرپرست اداره کل صمت گلستان گفت: حذف معافیت گمرکی ماشین آلات بخش صنعت، نوسازی و بازسازی صنایع را با مشکل مواجه می کند.

به گزارش گلستان ما؛ درویش علی حسن زاده در دیدار جمعی از صنعتگران و تجار استان با دکتر منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حذف معافیت گمرکی برای واردات ماشین آلات و تجهیزات بخش صنعت روند نوسازی و باز سازی  را کند می کند.
سرپرست اداره کل صنعت ، معدن و تجارت گلستان درخصوص فاصله ایجاد شده بین ارز نیمایی و آزاد عنوان کرد : باید بپذیریم فاصله ایجاد شده بین ارز نیمایی و آزاد این نگرانی را ایجاد می‌کند که در  آینده احتمالا با شکاف قیمتی بین ارز نیمایی و آزاد مواجه شویم.
وی تک نرخی شدن ارز را تنها راه خروج از شرایط فعلی اعلام کرد .
حسن زاده اجرای طرح درج قیمت تولید  کننده و مصرف کننده را در جهت شفاف سازی مدثر دانست  و افزود: با اجرای این طرح ۲۵ تا ۳۰ درصد قیمت محصولات کاهش یافته و خواهد یافت اما نیاز است  همه از آن تبعیت کنند.
وی خواستار حمایت تمامی دستگاه‌های دولتی از بخش صنعت و تولید استان شد و گفت : سال گذشته ۳۳۰ مصوبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان داشتیم که بیشترین مصوبات جهت رفع مشکل در برخی از دستگاههای اجرایی  می باشد.
سرپرست اداره کل صنعت ، معدن و تجارت گلستان از وصول ۱۱۷ درصدی مالیاتی در استان در سال گذشته عنوان کرد و گفت :  باتوجه به عملکرد  سال گذشته  هدفگذاری وصول مالیات در سال جاری به طور قطع بیشتر از این میزان پیش بینی شده است و این درحالی است که حال صنایع تولیدی استان خوب نیست .
حسن زاده در این جلسه همچنین گزارشی از آخرین اقدامات اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان در خصوص طرح مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه ها بویژه در حوزه نظارت بر بازار ، مسائل و مشکلات معادن شن و ماسه استان و نظارت بر حوزه های صنعت استان ارائه نمود .
گفتنی است در این جلسه رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت استان ، صنعتگران و بازرگانان حاضر به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند که بحث مشکلات ناشی از قطعی برق در ایام گرم سال بر تولید ، مسائل مرتبط با مالیات و تامین اجتماعی و تامین مواد اولیه پتروشیمی از مهمترین مسائلی بودند که در این دیدار مطرح شدند .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.