1403-04-03 07:20
397
0
90447
خدمت ماندگار دولت شهید رئیسی «5»؛

حل بحران آب‌خوردن و جدول قطعی برق در گرگان

فرماندار گرگان گفت: دولت سیزدهم با تلاش شبانه‌روزی برای حل چالش‌ها و مشکلات مردم قد گذاشت و بسیاری از مشکلات مردم در قالب کارگروه‌های مختلف در دستور کار مسئولان قرار گرفت.

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» - داود خاندوزی؛ این روزها که در آستانه انتخابات قرار داریم شعار به «عقب بر نمی‌گردیم» در بین بسیاری از فعالان مجازی موردتوجه قرار گرفته است و این نشانه از خدمات ارزنده‌ای بود که در دولت سیزدهم شکل گرفت.

خدمت ماندگاری که در دولت سیزدهم باعث حل بحران‌های مختلف از جمله قطعی آب و برق و گاز و جلوی بسیاری از بحران‌های محیط زیستی را گرفت و سطح آسایش و رفاه مردم که به سمت فقر مطلق کشیده شده بودند را افزایش داد.

برای آشنایی بیشتر با خدمات دولت سیزدهم و شهید جمهور به سراغ فرماندار گرگان رفتیم تا در این زمینه با اسماعیل نادری گفتگو کنیم که از منظر می‌گذرانیم.

دولت شهید رئیسی به مشکلات و چالش‌هایی را از پیش پای مردم گرگان و گلستان برداشت؟

نادری: در مدت سه سالی که شهید رئیسی سکان ریاست‌جمهوری را بر دست گرفت اقدامات ارزنده‌ای را شاهد بودیم و دولت متدین سیزدهم برای حل مشکلات مردم تلاش زیادی کرد و اعتقاد شهید جمهور این بود که اگر جایی هم مشکل وجود دارد با همکاری و تعامل برطرف شود و لذا کمیته‌های متعددی برای حل مشکلات مردم شکل گرفت.

ما شاهد آن بودیم که در این دولت برای حل مشکلات مردم جلسات زیاد و متعددی برگزار شد و این روحیه در شهید رئیسی نیز وجود داشت و بیان کرده بود که برای حل مشکلات مردم اگر نیاز باشد به یک نقطه چندین بار سفر خواهد کرد.

در استان گلستان نیز ما شاهد چنین رویه‌ای از دولت سیزدهم بودیم و دیدیم که رئیس‌جمهور چه اهتمامی برای حل مشکل خلیج گرگان داشت و اگر این مسئله حل نمی‌شد مشکلات زیست‌محیطی متعددی به سراغ مردم استان می‌آمد چرا که حجم زیادی از اراضی این خلیج مستعد شور زار بود؛ ولی باهمت دولت سیزدهم و مسئولان استان این مشکل برطرف شد.

آب شرب یکی دیگر از مشکلات استان گلستان بود و درحالی‌که مسئولان دولت قبل وانمود می‌کردند که سدنرماب در آستانه بهره‌برداری است؛ ولی کارهای زیادی باقی‌مانده بود که این دولت به آن سرعت بخشید و همچنین با حفر چاه‌های شرب جدید بخشی از مشکلات شهر گرگان را برطرف کرد.

مردم گرگان تنش‌های آبی، برق و حتی خدمات درمانی متعددی را در دولت روحانی تجربه کردند در حوزه خدمات چه دستاوردهایی را در دولت سیزدهم در شهر گرگان شاهد بودیم؟

در سال ۱۴۰۰ در سفر نخست هیئت دولت بالغ بر ۲۸۲ میلیارد ریال و در سفر دوم ۲۹۹ میلیارد ریال اعتبار برای آب شرب گرگان به‌صورت ویژه اختصاص داد و در مدت این سه سال نیز شاهد تزریق ۷۲۷ میلیارد ریال اعتبار برای حل مشکل تنش آبی شهر گرگان بودیم که رشد ۱۸٫۴ درصد داشته است.

در حوزه حمل‌ونقل نیز دولت سیزدهم برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز در سطح استان اقدام کرد در کشور بیش از ۱۵۰ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده بود که ۴۵ مورد در استان بوده که حمل‌ونقل و راهداری استان با تخصیص اعتبار برطرف شد.

در حوزه بهداشت و درمان و برق روستایی و طرح هادی نیز دولت سیزدهم خدمات ارزنده‌ای انجام داد در این دولت طرح هادی ۸۰ روستا با اعتبار ۹۰۰ میلیاردریالی و اجرای بیش از ۱۰ هزار مترمربع آسفالت در دستور کار قرار گرفته که تنها ۱۴ روستا باقی‌مانده است که با تخصیص اعتبار تا پایان سال قابل‌اجرا است.

در حوزه مسکن روستایی نیز در دو سال گذشته شاهد ساخت یک هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی بودیم و همچنین ۷۰۰ واحد مسکونی در دست اقدام است و برای ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز برنامه‌ریزی شده است.

در حوزه مسکن شهری نیز در گرگان ساخت ۱۸۰ واحد مسکونی در شهرک زیتون و ۴۸۸ واحد مسکونی در شهرک آرامش، ۵۲ واحد مسکونی در شهر جلین، ۳۰ واحد مسکونی در شهر سرخکلاته و ۱۶ واحد مسکونی در شهر قرق در دستور کار قرار گرفته است.

در بحث برق خدمات و اعتبارات خوبی به‌منظور پایداری شبکه و جلوگیری از سرقت کابل صورت گرفت و شاهد قطعی برق کمتری در گرگان بودیم و امروز نیز در حال سرمایه‌گذاری برای جبران ضعف ولتاژ برق شهرستان هستیم تا مشکلات برق در سعدآباد و شهر سرخنکلاته و شهرم صنعتی برطرف شود.

در بحث کشاورزی نیز زهکشتی هفت هزارهکتاری در گرگان‌رود و قره‌سو در دستور کار قرار گرفت و برای مرمت آب‌بندان دولت شهید رئیسی بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد و همچنین برای سیستم‌های آبیاری نوین ۵۷۲ هکتار اقدام شد.

در بحث آب نیز با حفر و تجهیز و راه‌اندازی هشت چاه حفر و ایجاد خطوط انتقال آب و برق آن مشکل قطعی آب در گرگان کاهش یافت.

چه پروژه‌های ماندگاری در دولت سیزدهم در گرگان پیگیری شد؟

نادری: در حوزه سلامت نیز در سفر رئیس‌جمهوری برای احداث بیمارستان کودکان گرگان اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان در سفر نخست و ۶۵۰ میلیارد تومان در سفر دوم اعتبار اختصاص داد که تاکنون ۱۴۷ میلیارد تومان تخصیص اعتبار صورت‌گرفته و در مرحله اجرای اسکله هستیم.احداث بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی جایگزین بیمارستان ۵ آذر نیز در دستور کار قرار گرفته که اعتبار برای آن مصوب شده یک هزار میلیارد تومان بوده و تاکنون ۱۱۲ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشته است.

طرح کمربندی در حال اجرا است و امیدواریم در ماه‌های آینده فاز نخست آن اجرا شود و ۱۲۰ میلیارد تومان در سفر نخست و ۵۰ میلیارد تومان در سفر دوم اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

تکمیل مجتمع توان‌بخشی ایثارگران استان گلستان با ۲۵ میلیارد تومان اعتبار در سفر نخست و ۳۰ میلیارد تومان در سفر دوم با مشارکت شهرداری گرگان فاز نخست آن به بهره‌برداری است.

در دولت سیزدهم برای پارک موزه دفاع مقدس استان نیز چیزی حدود ۹۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و فاز نخست آن تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است.

از رهاورد سفر نیز ساخت ۷ مجموعه ورزشی در نظر گرفته شده که تا هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد و ان شا الله بودجه تخصیص داده شود این اتفاق بیفتد.

۱۴ کیلومتر دیوار حفاظتی فرودگاه گرگان با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان خواهیم داشت و مدرسه کودکان استثنایی اوتیسم با ۲۰ میلیارد تومان، خوابگاه پردیس فرهنگیان با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب پیگیری می‌شود.

مهم‌ترین رسالتی که مردم در ۸ تیر باید دنبال کنند؟

نادری: مقام معظم رهبری فرمودند حماسه بدرقه شهدا با حماسه حضور با همدیگر تکمیل کنیم و مشارکت حداکثری در انتخابات بدرقه این شهیدان است، آن چیزی که باعث شد شهید رئیسی دولت موفق شود مشکلات مردم بود و باید در دولت بعدی امتداد پیدا کند.

نشانه بارز دولت رئیسی مردمی‌بودنش بود و این مسئله در دولت بعدی باید جزو اولویت‌های کار قرار گیرد و نشان دوم تعهد به کار و خدمت به مردم است.

تقوا در اجرای کار دیگر موضوع است که باید کار را به مردم بسپاریم، شهید رئیسی اعتقاد به جوانان و دانشگاهیان داشت و در استان گلستان تیمی بر سرکار آمد که از نظر میانگین سنی نسبت به دولت قبل ۱۰ سال جوان‌تر بود و این بیانگر آن است که این دولت توجه ویژه‌ای به جوانان داشت.

دولت در اجرای پروژه‌ها نگاه به داخل داشت و توانست خدمات خوبی را ارائه کند و از ظرفیت متخصصان ایرانی و اسلامی برای حل مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بهره برد.

باید در مسائل فرهنگی باتوجه‌به بوم خود و فعالیت‌های مذهبی و ظرفیت‌هایی که داریم به این مسئله به‌ویژه در فضای مجازی بپردازیم و در بحث مجازی و اقتصادی نگاه ما به تنها به مسائل خارج از مرزوبوم این کشور نباشد.
انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.