1397-07-05 10:55
746
0
57314
رئیس اداره امور دندانپزشکی وزارت بهداشت خبر داد

ذخیره‌سازی 6 ماهه دارو برای بیماران خاص/ مرکز دندانپزشکی بیماران خاص تا پایان سال 97 در هر استان ایجاد می‌شود

رئیس اداره امور دندانپزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه داروی بیماران خاص بر اساس ارز دولتی در اختیار بیماران خاص قرار می‌گیرد از ذخیره‌سازی مناسب دارویی به مدت 6 ماه برای این بیماران خبر داد.

به گزارش گلستان ما؛ قاسم صادقی ظهر امروز در دومین سمینار کشوری مطالعات دندانپزشکی در بیماران خاص که در هتل بوتانیک شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: برای اینکه کمبودی از نظر دارویی برای بیماران خاص دیده نشود برنامه‌ریزی برای ذخیره‌سازی 6 ماهه داروی بیماران خاص انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به تغییر قیمت دلار و افزایش قیمت دارو تا جای ممکن سعی خواهیم کرد بر اساس یارانه دارویی وزارت بهداشت کمترین آسیب متوجه بیماران باشد.

رئیس اداره امور دندانپزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تعداد بیماران خاص در هر حوزه مشخص است، ابراز کرد: در حوزه دیالیز سالانه 350 هزار ست دیالیز نیاز است که این میزان برای بیماران تامین شده است.

صادقی گفت: بیشترین بیماران در حوزه بیماران خاص مربوط بیماران زیرپوشش بهزیستی هستند که معلولان جسمی حرکتی و ذهنی را شامل می‌شوند، حدود یک و نیم میلیون بیمار خاص در سطح کشور وجود دارد.

وی بیان کرد: ایجاد فضاهای مناسب برای ارائه خدمات دندانپزشکی به بیماران خاص جزو اقداماتی است که بر آن تاکید داریم که متاسفانه این مهم مغفول مانده بود.

رئیس اداره امور دندانپزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: خدمت به بیمارانی که دچار هموفیلی، تالاسمی، سرطانی، دیالیز، EB، معلولان جسمی حرکتی و ذهنی که نیاز به تدابیر خاص درمانی به ویژه در حوزه دندانپزشکی دارد مورد توجه بیشتری قرار خواهد گرفت.

صادقی افزود: وزارت بهداشت تصمیم گرفته است براساس یک برنامه عملیاتی در سال 1397 نسبت به ایجاد مرکز دندانپزشکی برای بیماران خاص اقدام کند و بر این اساس همه دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف هستند یک مرکز دندانپزشکی برای بیماران خاص تا پایان سال در استان‌ها ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما در وزارتخانه این است یک پایگاه در هر استان داشته باشیم تا خدمات مورد نیاز بیماران خاص در جای مشخص به آنها داده شود و بیماران در اقصا نقاط کشور سرگردان نشوند که مقدمات کار انجام شده است.

رئیس اداره امور دندانپزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مراکز دندانپزشکی بیماران خاص در 31 مرکز استان وجود دارد، ابراز کرد: در این مراکز خدمات دو و سه دندانپزشکی و بیهوشی ارائه می‌شود.

صادقی با بیان اینکه ۶ مرکز دندانپزشکی تاکنون در کشور طی ۶ ماه گذشته افتتاح کردیم، افزود: این مراکز در تهران، مشهد تبریز، سبزه‌وار و سمنان ایجاد شده است و امیدواریم که گلستان هفتمین استانی باشد که این مرکز را در سطح کشور راه اندازی کند.

وی گفت: باید این امکان را فراهم کنیم که بیماران خاص در استان درمان شوند، دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ۴۶ هیئت علمی دارد که ظرفیت خوبی در زمینه علمی می‌توانند ارائه دهد.

رئیس اداره امور دندانپزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ما در حوزه بیماران خاص کمبودی نداریم، تصریح کرد: مسئله اصلی تمرکز ارائه خدمات در یک نقطه خاص است، از نظر امکانات نیز کمبودی وجود ندارد.

صادقی گفت: به اندازه کافی نیروی تخصصی در کشور وجود دارد حتی تعداد آنها از بیماران بیشتر است در تمام 31 مرکز استان همکاران متخصص ما وجود دارند و به محض تجهیز و راه‌اندازی مراکز دندانپزشکی بیماران خاص با همکاری دانشکده‌های دندانپزشکی نسبت به ارائه خدمات اقدام خواهند کرد./فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.