1402-04-22 16:06
393
0
85708
رئیس سازمان صنعت گلستان خبر داد:

رشد ۱۷۰ درصدی صادرات گلستان به کشورهای آسیای میانه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت:در توسعه روابط با کشورهای آسیایی میانه به ویژه کشور ترکمنستان شاهد آن هستیم که بیش از ۱۷۰ درصد رشد داشتیم.

به گزارش گلستان ما، درویشعلی حسن‌زاده در آیین تجلیل از صادرکنندگان برتر استان گلستان اظهار کرد: ۱۰ شاخصه برای انتخاب صادرکنندگان برتر در استان در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: روند صادرات با توجه به تعاملات با کشورهای همسایه رو به رو رشد است و  از ابتدای دولت تا سال ۱۴۰۱ بالغ بر۴۱۷ میلیون دبار صادرات داشتیم.

حسن‌زاده بیان کرد: در توسعه روابط با کشورهای آسیایی میانه به ویژه کشور ترکمنستان شاهد آن هستیم که بیش از ۱۷۰ درصد رشد داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: تعداد کشورهای هدف صادراتی گلستان در سال ۱۴۰۱ به ۳۳ کشور افزایش یافته است که این تعداد ۲۴ کشور بوده است.

این مقام مسئول ابراز داشت: پلی استایرن و محصولات لبنی و غذایی و محصولات فرآوری شده معدنی از جمله مهمترین محصولات صادراتی استان به شماره می‌رود.

حسن‌زاده تاکید کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه صادرات ما به کشورهای اروپایی رو به رشد بوده است.

وی متذکر شد: در حوزه ارزش صادراتی نیز در کل کشور به ازای یک تن کالای صادراتی ۴۴۰ دلار بوده که این میزان برای محصولات صادراتی گلستان ۶۱۷ دلار است.

این مقام مسئول متذکر شد: باید تلاش کنیم با حفظ صادرات قبل بتوانیم روند رشد بیشتری را داشته باشیم.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.