1403-05-18 10:52
163
0
90984
مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان گلستان خبر داد:

صدور سند برای ۶۵۹ مسجد گلستان

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان گلستان گفت: ۶۵۹ مورد از مساجد گلستان به مساحت حدود ۶۴ هکتار به هیات امنای محترم مساجد به‌صورت هبه وقف شد.

 سید فخرالدین علوی با حضور در تحریریه «گلستان ما» با خبرنگاران این مجموعه دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان گلستان ادامه داد: امروز ۱۷ مرداد مصادف با روز خبرنگار و گرامیداشت یاد شهید صارمی این توفیق را داشتیم در خدمت تحریریه گلستان ما باشیم و از این فرصت در راستای جهاد تبین بهره ببریم و قسمتی از عملکرد مجموعه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در استان گلستان به‌ویژه در حوزه اموال و املاک در راستای تنویر افکار عمومی ارائه کنیم.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان گلستان ادامه داد: در حوزه آموزش‌وپرورش ۴۱۶ مورد از عرصه املاک بنیاد که در اختیار آموزش‌وپرورش بوده با کاربری آموزشی و آموزش‌وپرورش به‌عنوان مرکز آموزش‌وپرورش در سطح استان گلستان به‌صورت رایگان برابر منویات رهبر انقلاب اسلامی، هیات‌امنای بنیاد و نگاه ریاست بنیاد مستضعفان واگذار شد.

علوی افزود: این املاک با مساحت ۱۴۷ هکتار است که ارزش این واگذاری بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان گلستان خاطرنشان کرد: در حوزه اوقاف و امور خیریه استان گلستان تعداد ۶۵۹ مورد از مساجد استان گلستان به مساحت حدود ۶۴ هکتار که مالکیت عرصه آن متعلق به بنیاد مستضعفان بود به هیات‌امنای محترم مساجد به‌صورت هبه وقف شد.

علوی یادآور شد: در حوزه مسکن در بخش تأمین زمین در حوزه شهری توافق با راه و شهرسازی و در حوزه روستایی توافقی با بنیاد مسکن جهت ساخت مسکن افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اقدامات مؤثری در چند سال اخیر انجام دادیم.

وی متذکر شد: تأمین ۱۰ تن سیمان به‌ازای هر واحد و میلگرد و پرداخت مبلغ بلاعوض نیز در استان گلستان با همکاری بنیاد مسکن انجام شده است.
 مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان گلستان بیان کرد: در حوزه بهداشت چهارم مورد واگذاری مراکز بهداشتی به‌صورت رایگان و بررسی برای تعیین و تکلیف ۳۵۸ مرکز خانه بهداشت در سطح استان گلستان انجام شده است.

علوی افزود: یکی از توفیق‌ها در حوزه بهداشت به‌صورت عام واگذاری یک قطعه زمین به اورژانس استان در ابتدای ورودی مرکز استان گلستان جنب بیمارستان تأمین اجتماعی بود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث هلال‌احمر قطعات و زمین‌هایی که در اختیار هلال‌احمر استان بود مثل بندرگز و گمیشان اخیراً با مجوز هیات‌امنای بنیاد به‌صورت رایگان واگذار شده است.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان گلستان تأکید کرد: در حوزه واگذاری املاک ملت، بنیاد مستضعفان املاک غصب شده خاندان پهلوی را به مردم در که صاحبان اصلی آن هستند برگرداند و حدود ۱۹ هزار واگذاری املاک ملت در سطح استان گلستان در این چند سال اخیر بیشتر به‌صورت رایگان انجام شده است.

علوی افزود: بنیاد مسکن متولی روستا است و پیش از نقشه‌برداری و تشکیل پرونده اطلاعات را در اختیار ما قرار می‌دهد و ما نیز بر اساس آیین‌نامه بنیاد و میزان استضعاف مردم طبق مقررات واگذار می‌کنیم.
 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.