1400-09-25 09:30
615
0
77572
استاندار گلستان:

فقدان حاکمیت دولتی در صنعت و کشاورزی گلستان/ حل مشکل خلیج نیاز به عزم ملی دارد

زنگانه گفت: فقدان حاکمیت دولتی در بخش های صنعت و معدن، کشاورزی و غیر را در استان شاهد هستیم و صنعت استان در بخش های مختلف به برند نرسیده و موفق نبوده است.

به گزارش گلستان ما؛ علی محمد زنگانه صبح امروز در دیدار رئیس قوه قضائیه با فعالان اقتصادی استان گلستان اظهار کرد: استان گلستان ظرفیت  مواهب زیادی دارد ولی در بسیاری از شاخصه ها جزو ۱۰ استان آخر کشور است.

زنگانه تاکید کرد: بیش از ۸۰ درصد تولید ناخالص داخلی استان در بخش خصوصی اتفاق می افتد و شاخصه فضای کسب و کار خصوصی گلستان از کشو پایین تر است.
وی افزود: سهم ارزش افزوده استان از هر چهار بخش عمده خدمات ۶۰ کشاورزی ۲۳ و صنعت و معدن ۹.۶ و ساختمان ۶.۷ درصد است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:  فقدان حاکمیت دولتی در بخش های صنعت و معدن، کشاورزی و غیر را در استان شاهد هستیم و  صنعت استان در بخش های مختلف موفق نبوده و سهم استان در بسیاری از تولیدات ناچیز است.

زنگانه به معضل خام فروشی در استان اشاره کرد و گفت: وجود اتباع بیگانه که حدود ۱۰ درصد آن غیر مجاز هستند پایین بودن رفاه اجتماعی و ضعف زیرساخت های حوزه سلامت و غیره از چالش های گلستان با شمار می رود.

این مقام مسئول گفت: برخی از چالش ها مثل خشک شدن خلیج گرگان و عدم لایروبی باعث شده که چند دهه مسیرهای منتهی به دریای خزر مسدود شود و این اتفاق منجر به اتفاق زیست محیطی می شود و حدود ۳۰ درصد خلیج در حال حاضر خشک شده است.


استاندار گلستان ادامه داد: برای حل این مشکل نیاز به پشتیبانی حقوقی و قضایی و حمایت دستگاه قضایی هستیم.

زنگانه گفت: ماهیان خاویاری که یکی از ظرفیت های خوب استان به شمار می رود در حال از بین رفتن است و باید در کمیته راهبری به آن توجه شود.

وی افزود: معضل لایروبی  حل مشکل خلیج گرگان نیاز به عزم ملی دارد و به تنهایی استان قادر به حل آن نیست.

این مقام مسئول تاکید کرد: ۹۰ هزار سهامدار د خصوص پتروشیمی  حقوقشان  ضایعه شده است که نیاز به عزم ملی دارد تا این مشکل برطرف شود و در استان این مسائل پیگیری می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.