1400-04-05 12:01
621
0
75161
مدیرعامل آب منطقه ای گلستان:

مطالبه جدی صرفه جویی آب در گلستان/مصرف کم نشود درگیر فرونشست زمین می شویم

حسینی با بیان اینکه صرفه‌جویی آب در استان گلستان یک مطالبه جدی است، گفت: کشت غرقابی برنج در استان گلستان اشتباه است ولی با شیوه خشکه کاری مخالفتی وجود ندارد.

به گزارش گلستان ما؛ سید محسن حسینی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار کرد:  سالانه ۲.۵ میلیارد متر مکعب آب سطحی و زیرزمینی تجدیدپذیر دارد که ۱.۷ میلیارد مترمکعب آن از قابلیت مصرف در بخش های شرب، بهداشت، محیط زیست، صنعتی، کشاورزی و گردشگری برخوردار است.

 وی با بیان اینکه سرانه آب در استان گلستان نسبت به کشور کمتر است، افزود: جمعیت استان گلستان ۲ میلیون نفر است و به ازای هر فرد یک‌هزار و ۲۵۰ مترمکعب آب در سال برای مصارف مذکور وجود دارد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان اضافه کرد: میزان آب های تجدید پذیر استان در 50 سال گذشته تغییری نکرده ولی میزان جمعیت دو برابر شده است.

حسینی تاکید کرد:رعایت الگوی کشت، زمان کشت، زمان آبیاری در طول شبانه روز، آتش نزدن بقایای کشت، سرمایه گذاری در انتقال و توزیع آب کشاورزی، توجه و عمل به راندمان آبیاری در مزرعه و استفاده چند منظوره از آب مهار شده باید مد نظر قرار گیرد.

حسینی با بیان اینکه صرفه‌جویی آب یک مطالبه جدی است، گفت: کشت غرقابی برنج در استان گلستان اشتباه است ولی با شیوه خشکه کاری مخالفتی وجود ندارد.

وی همچنین از مطالعه و بررسی وضعیت فرونشست زمین و تاثیر منفی آن در استان توسط محققان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان خبرداد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.