1403-06-17 09:13
126
0
91309
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

نیمی از جمعیت گلستان عضو تعاونی هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در سطح استان گلستان بالغ بر ۳ هزار و ۲۰۰ تعاونی داریم که برخی از تعاونی‌های سطح استان مثل تعاونی ورزشی بیش از ۲۰۰ هزار نفر عضو دارد و می‌توانیم بگوییم که تقریباً نیمی از جمعیت استان گلستان عضو تعاونی‌های سطح استان هستند.

حسین خواجه‌مظفری در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» ضمن گرامیداشت هفته تعاون گفت: توسعه فرهنگ تعاون منجر به گسترش روزافزون عمران و آبادانی استان می‌شود و در این راستا و به‌منظور نهادینه‌کردن اهمیت تعاون در سطح استان در طول این بالغ بر ۴۰ عنوان تدارک‌دیده‌شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: برنامه‌های متنوعی در سطح استان در این هفته اعم از عطرافشانی گلزار شهدا، بازدید از شرکت‌های تعاونی، افتتاح شرکت‌های تعاونی و پروژه‌های اقتصادی، نشست با تعاون گران، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و شرکت در نمازجمعه مرکز استان و شهرستان‌ها تدارک‌دیده‌شده است.

خواجه‌مظفری بیان کرد: همچنین در راستای ارج‌نهادن به تلاش‌های تعاونی‌ها همچون سال‌های گذشته جشنواره تعاونی برتر را برگزار خواهیم کرد در سال جاری ۱۵ تعاونی برتر از بین شرکت‌هایی تعاونی که در سامانه هوشمند تعاون ثبت‌نام کردند پس از طی داوری و بررسی اقدامات انتخاب شدند که در مراسمی با حضور استاندار گلستان تجلیل خواهند شد.

وی افزود: همچنین در طول این هفته ۲۸ پروژه اقتصادی در سطح استان با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به بهره‌برداری خواهد رسید که اجرای این طرح‌ها در سطح تعاونی‌های استان ۲۲۳ نفر اشتغال‌زایی به همراه خواهد داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان یادآور شد: افتتاح طرح‌های مهراب پلیمر، طرح فراگیربارنای نوده، دامداری قله سر نهرآب، خدمات رایانه‌ای آریا پسند، پشتیبانی فرآورده‌های لبنی راج، خدمات اشتغال مروارید، تأمین نیاز علوفه جشن تیرگان و خرم دشت آلتین و تأمین نیاز تولیدکنندگان دام سبک مهد گلستان از جمله این طرح‌هایی است که در طول این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

خواجه‌مظفری بیان کرد: در سال گذشته به‌غیراز تسهیلات تبصره ۱۸ بالغ بر ۱۳۲ میلیارد تومان به تعاونی‌های استان گلستان تسهیلات پرداخت شده است و امسال این میزان تسهیلات به ۱۵۳ میلیارد تومان افزایش‌یافته و این تسهیلات از محل همکاری سه‌جانبه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت پرداخت شده است.

وی افزود: در سطح استان گلستان بالغ بر ۳ هزار و ۲۰۰ تعاونی داریم که برخی از تعاونی‌های سطح استان مثل تعاونی ورزشی بیش از ۲۰۰ هزار نفر عضو دارد و می‌توانیم بگوییم که تقریباً نیمی از جمعیت استان گلستان عضو تعاونی‌های سطح استان هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ابراز امیدواری کرد که در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بتوانند به توسعه فرهنگ تعاون در سطح استان گلستان با اقدامات و اجرای مأموریت‌ها کمک کند.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.