1402-03-20 18:34
1392
3
85304
شناسایی خانه‌های خالی جدی شد؛

ورود مسئولان گلستان برای تنظیم بازار مسکن

استاندار گلستان بر لزوم شناسایی واحد‌های خالی تاکید کرد و گفت: تنظیم و کنترل بازار املاک و مستقلات موضوعی حساس و کلیدی است.

به گزارش گلستان ما، علی‌محمد زنگانه امروز در هشتمین جلسه شورای عالی مسکن بصورت وبینار با حضور رئیس‌جمهور و پنجمین جلسه شورای مسکن استان گلستان در محل پروژه ۴۸۸ واحدی طرح نهضت ملی مسکن آرامش گرگان اظهار کرد: حضور فرمانداران در جلسه شورای مسکن استان به حضوری و یا ویدئو کنفرانسی الزامی است و در هر جلسه حداقل ۲ شهرستان به ارائه گزارش خدمات بپردازند.

وی تنظیم و کنترل بازار املاک و مستقلات را موضوعی حساس و کلیدی خواند و بر ضرورت تشکیل دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار اجاره بها و مسکن بر اساس دستورالعمل تاکید کرد.

استاندار گلستان گفت: به هیچ عنوان افزایش قیمت اجاره بها خارج از حدود قیمت‌های مصوب قابل قبول نیست و بر اساس دستورالعمل این افزایش برای تهران ۲۵ درصد و برای شهرستان‌ها تا ۲۰ درصد باشد و نظارت بر اساس الگوی عنوان شده، صورت پذیرد.

زنگانه بیان کرد: ارائه برنامه عملیاتی منسجم برگرفته از دستور العمل‌ها که در برگیرنده محوریت و حوزه مسئولیت باشد با همت دبیرخانه ضروری است، مثلاً برنامه عملیاتی نقش دستگاه‌های خدمت‌رسان در واحد‌های خالی مشخص شود و برنامه عملیاتی پلمپ بنگاه‌های املاک غیر مجاز مشخص شود و یا نحوه برخورد با بنگاه‌های املاک مجاز اما متخلف تعیین شود.

وی تاکید کرد: در این برنامه عملیاتی که کاری جهادی است انتظارات از سایر دستگا‌ ها نظیر دادستانی نیز مشخص شود.

زنگانه با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ استخراج اعداد پایه‌ای هر منطقه در اجاره بها و خرید و فروش الزامی است، گفت: عدول از ارقام استخراج شده به معنای تخلف محسوب می‌شود.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.