1402-05-15 14:59
578
0
85977
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گلستان خبر داد:

بهره‌مندی ۱۵۰۰ مددجوی گلستان از تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گلستان گفت: برای اجاره مسکن تاکنون مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با سرانه ۵۰۰ هزار تومان مساعدت شده است.

محمد صفر پور در گفتگو با گلستان ما گفت: یکی از مسائل مهم در حوزه حمایت و سلامت کمیته امداد شناسایی نیازمندان در نقاط شهری و روستایی است، ۱۵۲ هزار نفر تحت پوشش خدمات کمیته امداد استان قرار دارد که تعداد ۸۲ هزار خانوار را شامل می‌شود و ۷۷ هزار و ۵۰۰ از این خانوار‌ها مشمول کمک معیشت ماهانه هستند و ۷۰ میلیارد تومان ماهانه به این خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گلستان ادامه داد: یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها بحث اجاره مسکن و ودیعه مسکن است که در سالجاری با ابلاغ بانک مرکزی ۵۴۰ میلیارد ریال به هفت بانک عامل برای ودیعه مسکن قرض الحسنه مددجویان اختصاص داده شده است و تا سقف ۸۰ میلیون تومان برای این افراد در نظر گرفته شده است.

صفرپور بیان کرد: بازپرداخت این تسهیلات با کارمزد چهاردرصد در طول ۱۰ سال انجام می‌شود و در حال حاضر هفت هزار خانوار مستأجر تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که تاکنون یک هزار و ۲۰۰نفر برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به بانک‌ها معرفی شدند.

وی بیان کرد: برای اجاره مسکن تاکنون مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با سرانه ۵۰۰ هزار تومان مساعدت شده است یک هزار و ۵۰۰ خانوار مشمول این طرح هستند.
این مقام مسئول یادآور شد: در خصوص رفع مشکل معیشتی و درمانی و بدهی از محل کارگشاهی بانک امداد و ولایت مبلغ ۱۰ میلیارد تومان و از محل بانک مهر مبلغ ۲۰ میلیارد تومان تاکنون به مددجویان تجت پوشش مساعدت شده است.

صفرپور ابراز داشت: تا این لحظه یک هزار و ۵۰۰ نفر از این تسهیلات بهره‌مند شدند و از مجموعه ۸۲ هزار خانوار تحت پوشش ۴۲ هزار خانوار سالمند تحت پوشش با سن بیش از ۶۰ سال هستند که از خدمات کمک معیشت و بهداشت و درمان و تجهیزات پزشکی و احداث مسکن و احداث سرویس بهداشتی و حمام بهره‌مند شدند.

انتهای خبر/۴۲۰۲

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.