1402-04-07 12:02
680
0
85531
استقبال خوب مردم از طرح دولت سیزدهم؛

52 میلیارد تومان با کالابرگ «شما» در گلستان تراکنش شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به استقبال خوب مردم از طرح دولت سیزدهم از انجام ۵۲ میلیارد تومان تراکنش کالابرگ الکترونیکی در استان خبر داد.

به گزارش گلستان ما - هادی علمدار ، طرح کالابرگ الکترونیک از شنبه ۱۳ خرداد در استان گلستان به مرحله اجرا رسید، این اتفاق در بستر شبکه ملی اعتبار «شما» فعال شد تا در گام نخست خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی در دهک‌های اول تا سوم از مزایای آن برخوردار شوند.

در این طرح، امکان خرید اعتباری ۱۰ قلم کالای اساسی شامل ماست، شیر، پنیر، قند و شکر، ماکارونی، روغن مایع، برنج، مرغ و تخم مرغ تا سقف مبلغ یارانه خانوار از فروشگاه‌های عامل، یک ماه زودتر از تاریخ واریز نقدی برای هر خانوار واجد شرایط درخواست کننده، فراهم شد.

بر همین اساس چنانچه خانوارهای واجد شرایط تمایل به خرید کالای الکترونیکی نداشته، امکان برداشت نقدی یارانه واریزی ماه‌های آینده برای این دسته از خانوارها وجود دارد و یارانه خانوارها قطع نخواهد شد.

براساس اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، یارانه نقدی دولت به حساب حدود ۶۰۰ هزار خانوار گلستانی واریز می‌شود و همه خانوارهای مشمول طرح می‌توانند با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» و یا شماره گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقیمانده اعتبار خود مطلع شوند.

برای اینکه مردم استان از سیر تا پیاز طرح کالابرگ الکترونیکی مطلع شوند، حسینعلی خواجه‌مظفری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان به دعوت پایگاه خبری گلستان ما پاسخگوی سوالات و ابهامات مردمی شد.

افزایش یارانه ۲۰ درصدی مشمول چه کسانی می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به اینکه دولت با هدف حمایت از مردم بر اساس کدملی سرپرست خانوار اقدام به اجرای طرح کالابرگ الکترونیک کرده است، گفت: بر این اساس هر فرد در هر جای ایران که زندگی کند بدون انحراف، از سیاستگزاری‌های رفاهی دولت بهره‌مند می‌شود.

حسینعلی خواجه‌مظفری افزود: در ابتدا قرار بود دهک‌های اول تا سوم که زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند از این طرح برخوردار شوند اما اکنون دهک‌های چهارم و پنج نیز به استفاده از این طرح اضافه شدند.

وی بیان کرد: افزایش یارانه ۲۰ درصدی مشمول کسانی می‌شود که ۸۰ درصد یارانه خود را از کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند.

۱۸۰۰ فروشگاه خرد و ۱۰۱ فروشگاه زنجیره‌ای به سامانه کالابرگ الکترونیک متصل شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با بیان اینکه سازمان‌های جهاد کشاورزی و صمت متولی تامین کالا هستند، ابراز کرد: یک‌هزار و ۸۰۰ فروشگاه خرد و ۱۰۱ فروشگاه زنجیره‌ای به سامانه طرح کالابرگ الکترونیک متصل شدند که تاکنون ۵۲ میلیارد تومان تراکنش خرید کالابرگ الکترونیکی در گلستان انجام شده است.

خواجه‌مظفری توضیح داد: مردم اگر نسبت به موضوعات گرانی و کم‌فروشی گلایه داشتند می‌توانند موارد را از طریق سامانه ۱۲۴ با داخلی ۶ به کارشناسان مربوطه اطلاع و در میان بگذارند.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان در حال حاضر رتبه دوم را در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی دارد، تصریح کرد: گلستان در این زمینه بسیار خوب عمل کرده که این اتفاق نتیجه همدلی و همکاری خوب همکارانم در مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

روزانه ۳ هزار تراکنش کالابرگ الکترونیکی در گلستان انجام می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با بیان اینکه روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تراکنش کالابرگ الکترونیکی در استان گلستان انجام می‌شود، گفت: روزهای تعطیل این میزان تراکنش به یکهزار و ۹۰۰ مورد کاهش می‌یابد.

خواجه‌مظفری با اشاره به اینکه نقطه کوری برای ارائه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در استان وجود ندارد، گفت: شاید بر اثر سرقت کابل و یا ضعف اینترنت، مشکلاتی به وجود آید اما به جرات می‌توان گفت تاکنون نقطه کوری برای ارائه خدمات در این زمینه نیست.

وی با اشاره به اینکه ۶۳ هزار تراکنش از ابتدای اجرای این طرح در استان انجام شده است، افزود: ۳۲ هزار خانوار تاکنون از کالابرگ الکترونیکی استفاده کردند، مراوه‌تپه بیشترین و گرگان کمترین میزان تراکم را در مشارکت این طرح داشته است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.