1402-02-07 10:13
323
0
84681
مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان:

۵ نانوایی متخلف در گلستان نقره‌داغ شدند

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان از تعطیلی پنج نانوایی متخلف در گلستان خبر داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از تعزیرات، تقی حسام اظهار کرد: در حال حاضر نان نوع یک به قیمت هزار تومان، نان نوع دو به قیمت دو هزار تومان و نان آزاد هفت هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه عرضه نان در غیر از نانوایی‌ها ممنوع است و این اقدام از لحاظ بهداشتی و گرانفروشی مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود:  واحدهای خواروبار فروشی و سوپرمارکت‌ها حق فروش نان به صورت فله‌ای و غیربسته‌بندی را ندارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان از افزایش نظارت بر حوزه آرد و نان در گلستان خبر داد و تأکید کرد: در سال ۱۴۰۰، ۴۸۱ مورد پرونده نان در گلستان تشکیل شد و متخلفان ۳۲۰ میلیون تومان جریمه شدند.

حسام ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نیز یک هزار و ۹۳۴ فقره پرونده در حوزه نانوایی تشکیل شده که متخلفان پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان جریمه شدند همچنین پنج نانوایی بسته شد و سهمیه آن قطع شده است.

وی کم فروشی وزن چانه، عرضه خارج از شبکه آرد، گرانفروشی و فروش نان در سوپرمارکت‌ها را از جمله تخلفات نانوایی‌ها برشمرد و گفت: گرچه از لحاظ تعداد نیرو با محدودیت‌هایی مواجه هستیم اما این موجب نشده از عمل به وظایف خود به ویژه در حوزه آرد و نان‌شانه خالی کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان در ادامه با اشاره به تخلف گرانفروشی میوه در وانت بارهای کنار خیابان، گفت: نظارت بر واحدهای سیار و ثابت برای ما تفاوتی ندارد. قیمت میوه به عرضه و تقاضا بستگی دارد و از آنجایی که موقع تحویل محصولات کشاورزی از دست کشاورز فاکتور صادر نمی‌شود و در میدان‌بار کشف قیمت می‌شود اگر فروشنده محصول را بیشتر از سود ۳۳ درصد به فروش برساند تخلف کرده و با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

حسام در پایان از مردم خواست؛ در صورت مشاهده هر گونه تخلف در بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز، بهداشت دارو و درمان و غیره موضوع را به صورت حضوری یا از طریق تلفن و یا سامانه ۱۳۵ به تعزیرات حکومتی و یا با تلفن ۱۲۴ به سازمان صنعت، معدن و تجارت و یا با تلفن ۱۴۹۰ به دانشگاه علوم پزشکی استان و جهاد کشاورزی گزارش کنند.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.