رئیس سازمان آتشنشانی گرگان گفت: ۸ هزار تماس در مرداد با سامانه ۱۲۵ صورت گرفت که نیمی از آن تماس غیرضروری بود.
به گزارش گروه خبری حوادث پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ گزارشی از عملکرد سامانه ۱۲۵ در مردادماه ۱۴۰۴ منتشر کرد که حاکی از حجم بالای تماسها و نیز بخش قابلتوجهی از تماسهای غیرضروری است.
ذبیحالله میقانی در گفتگو با گلستان ما گفت: در مردادماه سال جاری بیش از ۸ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ آتشنشانی گرگان برقرار شده است. نکته قابلتأمل این است که حدود ۴ هزار مورد از این تماسها غیرضروری بوده و شامل تلفنهای مزاحم یا اشتباهی میشود. سایر تماسها از درخواستهای مشاوره ایمنی و گزارش حوادث عملیاتی را شامل میشده است.
میقانی افزود: باوجود این حجم از تماسها، نیروهای آتشنشانی گرگان در این مدت ۸۱۴ مأموریت واقعی را به انجام رساندهاند. این مأموریتها شامل ۶۴۵ مورد عملیات امداد و نجات و ۱۶۹ عملیات اطفای حریق بوده است که نشاندهنده فعالیت مستمر و پرفشار نیروهاست.
رئیس سازمان آتشنشانی گرگان در تشریح جزئیات حریقها اظهار کرد: در مردادماه امسال، ۳۹ مورد آتشسوزی اماکن مسکونی، ۱۸ مورد مراکز تجاری، ۷۹ مورد آتشسوزی اراضی بایر کشاورزی و علفزارها، و ۱۰ مورد آتشسوزی مراتع جنگلی به ثبت رسیده است. همچنین، بخش عمده مأموریتهای امداد و نجات، با ۵۳۸ مورد، مربوط به حوادث آسانسور بوده است که آمار قابلتوجهی را به خود اختصاص داده است.
میقانی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه حریق، تصادف یا موارد تهدیدکننده ایمنی، سریعاً و تنها از طریق تماس با شماره ۱۲۵ مراتب را به آتشنشانی گرگان اطلاع دهند تا از بار غیرضروری بر این سامانه کاسته شود و خدمات به بهترین نحو ارائه شود.
انتهای خبر/
© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد