1395-02-07 05:55
1438
0
30987
مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

وقوع 3 زلزله پی‎در‎پی در گلستان خسارتی در پی نداشت

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: دو زلزله پی‎درپی در شب گذشته و بامداد امروز، شهرستان «رامیان» از توابع شرق گلستان و یک زمین لرزه به بزرگی 2.2 ریشتر گرگان مرکز استان را لرزاند، اما خسارتی در پی نداشت.

به گزارش گلستان ما ، صادق‌علی مقدم در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: زمین لرزه اول به شدت 2.3 دهم ریشتر بود و در ساعت 23:12 دقیقه روز دوشنبه به مرکزیت شهر رامیان روی داد.

وی خاطرنشان کرد: این زمین‎ لرزه نیز در عمق 10 کیلومتری زمین، در طول جغرافیایی 55.412 و عرض جغرافیایی 36.925 اتفاق افتاده است.

مقدم با اشاره به وقوع زلزله‎ای دیگری دقایقی پس از این زلزله در رامیان افزود:  این زلزله نیز راس ساعت 12:20 بامداد صبح امروز سه‎شنبه در مقیاس 2.9 درجه ریشتر به مرکزیت شهر «رامیان» به وقوع پیوست.

وی خاطرنشان کرد: این زلزله در عمق 10 کیلومتری زمین و در طول جغرافیایی 55.402 و عرض جغرافیایی 36.917 روی داده است.

*وقوع زلزله طی سالیان اخیر در تمامی نقاط گلستان

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به زلزله‌خیزی گلستان اذعان کرد: خوشبختانه این زمین‎لرزه‎ها از شدت زیادی برخوردار نبودند و بر اساس گزارش دریافتی خسارتی را متوجه منطقه و ساکنان آن نکرد.

مقدم خاطرنشان کرد: سوابق تاریخی زلزله در گلستان نشان ‌می‌دهد این منطقه از مناطق مستعد برای وقوع زلزله‎های متعدد است و باید این موضوع را بسیار جدی گرفت.

وی یادآور شد: روز گذشته نیز زلزله 2.2 ریشتری گرگان را لرزاند که خوشبختانه این لرزش هم خسارتی را به این منطقه وارد نکرد اما همچون زلزله‎های دیگر زنگ خطری جدی برای مجموعه استان است.

مقدم با اشاره به زلزله به عنوان غیرقابل پیش‎بینی‎ترین رویداد طبیعی در جهان ادامه داد: تنها راهکار برای آمادگی در برابر این پدیده طبیعی آموزش و آماده‎سازی جامعه در مواجهه با آن است.

وی یادآور شد: این موضوع باید در قالب برنامه‎های مردم محور و همراهی همه دستگاه‎های مرتبط و تبلیغاتی و رسانه‎ای است تا بتوانیم جامعه خود را در برابر حادثه زلزله ایمن کنیم و تعداد خسارات و تلفات انسانی را کاهش دهیم.

*ایمن‎سازی جامعه در برابر زلزله دغدغه اصلی مدیریت بحران گلستان

این مسئول گلستانی با اشاره به وقوع زلزله‌های متعدد در این استان شمالی افزود: طی سال گذشته زلزله‌های متعددی در گلستان به وقوع پیوست که اکنون تقریبا تمامی نقاط استان را از غرب تا شرق و از شمال تا جنوب در بر گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود وقوع زلزله‌هایی در شهرستان علی‎آباد کتول، ترکمن، بندرگز، رامیان، آق‌قلا و مینودشت طی سالیان گذشته، خوشبختانه این زمین‌لرزه‌ها خسارتی به استان وارد نکرده است.

مقدم یادآور شد: بهترین راه روبه‌رو شدن با چنین پدیده‌ای در استان، پیش‌بینی راهکارهای مقابله با این پدیده است که از معبر حوزه پیشگیری و مقابله می‌گذرد.

وی تصریح کرد: آماده‌سازی جامعه از طریق برنامه‌های آموزشی می‌تواند، ضمن ایمن‌سازی جامعه انسانی شرایط بهتری برای مواجهه آنها با چنین پدیده‌ای مهیب و مخرب مهیا سازد.    

استان گلستان، با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و سالانه برخی بلایای طبیعی این استان شمالی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.