1397-11-22 06:52
617
0
61112
نماینده ولی فقیه در گلستان:

«استقلال» مهمترین دست آورد انقلاب اسلامی/گذشته کشور مطالعه شود

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: «استقلال» و «آزادی» مهمترین دست آورد انقلاب اسلامی برای کشور است.

چهلمین  سال پیروزی انقلاب اسلامی فرا رسید و به سراغ آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، یکی از شخصیت های برجسته انقلابی در شهرگرگان و استان گلستان رفتیم و در رابطه با انقلاب اسلامی گفتگویی با وی انجام دادیم.

آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم و لازم میدانم این معجزه بزرگ قرن را به همه علاقه مندان کشور تبریک و تهنیت عرض کنم، انشاله قدردان این نعمت الهی باشیم و همان طور که خداوند فرموده اند نعمت های بزرگ شکرهای بزرگ می خواهد، نعمت بزرگی که خدای متعال به این نسل در این زمان اعطا فرمود را شکر بداریم.

وی افزود: این انقلابی که امروز چهل سالگی آن را جشن می گیریم تنها مربوط به چهل سال گذشته نیست بلکه برای رسیدن به فرآیند پیروزی انقلاب از ۲۰۰ الی ۳۰۰ سال گذشته یعنی از زمان میرزاتقی خان امیرکبیر و شاید قبل از او افرادی بودند که خواستار تغییرات در کشور بودند و در راه این تغییرات هم جان خود را از دست دادند اما در نهایت این افتخار نصیب ما و دوران ما شد و با حضور موسای زمان (امام راحل) در زمان ما محقق شد.

امام جمعه گرگان ادامه داد: این روزها می بینیم و می شنویم برخی ها در فضای مجازی به دنبال این هستند تا دوران شاهنشاهی را دوران گل و بلبل نشان دهند که همه چیز در آن زمان به بهترین شکل ممکن بوده است، اما در واقع این گونه نبوده است و کشور ما در زمان سلطنت پهلوی ها از شرایط مساعدی برخوردار نبوده است، در واقع در زمان پهلوی ها کشور هیچگونه استقلالی از خود نداشته و حتی شاه اراده ای بر مسائل مرتبط با زندگی شخصی خود نداشت و در این رابطه بیگانگان برای او تصمیم می گرفتند.

آیت الله نورمفیدی افزود: گاهی برخی ها سوال می پرسند این انقلاب طی چهل سال گذشته چه کاری برای ما کرده و چه ره آوردی داشته است و شاید بسیاری از افراد در مواجه با این سوال نتوانند پاسخ شایسته‌ای دهند، در جواب این سوال باید گفت یک زمانی قبل از پیروزی انقلاب شعار تمام ملت در راهپیمایی ها و تظاهرات «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بود، استقلال یعنی چه؟ یعنی اینکه یک کشور زیر سایه این و آن و وابسته به کشورهای بزرگ دیگر نباشد؛ خودش باشد و بر اساس مصالح کشور تصمیم‌گیری کند و در هیچ زمینه ای به کشورهای دیگر وابسته نباشد؛ این تعریف به نوعی تعریف استقلال است.

دوران قاجار وضعیت کشور تنفر برانگیز بود

امام جمعه گرگان گفت: اگر به تاریخ کشور مخصوصا به دوره قاجار و پهلوی نگاهی بیندازیم متوجه می شویم آدمی به جای تمایل پیدا کردن برای حرف زدن از آن دوران تنفر پیدا می کند چرا که کشور در آن زمان ها محل تاخت و تاز روس ها و انگلیسی ها بود و کشور از خود اراده ای نداشت، در زمان پهلوی ها هم شاه مانند مترسکی بود و دیگران برای کشور تصمیم می گرفتند.

وی تصریح کرد: به یاد دارم امام راحل می فرمود هر وقت به عکس شاه نگاه می کنم که چگونه مقابل رئیس جمهور آمریکا ایستاده و تعظیم کرده است من خجالت می کشم، با اینکه ایشان مخالف شاه بود اما در عین حال می گفت شاه مملکت نباید این قدر خار و ذلیل باشد، حتی خود آمریکایی ها هم در جاهایی اعتراف می کردند هرچه سفیر ما به شاه دستور می داد او می پذیرفت و عمل می کرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: من همیشه تاکید دارم تاریخ توسط مردم مطالعه شود تا بدانند چه اتفاقاتی در کشور رخ داده است، درآن زمان سران سه کشور متفقین بدون اجازه به ایران آمدند و جلسه مشترکی گذاشتند بدون اینکه به شاه محلی بگذارند، آن وقت شاه از آن ها درخواست ملاقات کرده بود اما تنها اجازه یک ملاقات ایستاده به او دادند و دست از پا درازتر برگشت.

امام جمعه گرگان ادامه داد: اما در زمان امام راحل و بعد از انقلاب کارتر رئیس جمهور آمریکا برای دیدار با ایشان نماینده ای فرستاد تا با امام صحبت کند اما امام فرمود به هواپیما اجازه ورود ندهند و این یعنی استقلال که نعمت بزرگی برای کشور است.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: اگر برکات انقلاب را دسته بندی کنیم می بینیم سلسله برکات بسیار اساسی و اصولی از این انقلاب به دست آورده ایم، مثلا استقلال مسئله مهمی است که هر کشوری اگر بخواهد توسعه و پیشرفت پیدا کندخواه و ناخواه باید به استقلال برسد تا استقلال نباشد پیشرفتی هم نیست اما غول های جهانی این اجازه را نمی دهند.

پیشرفت و توسعه در سایه استقلال محقق می شود

امام جمعه گرگان گفت: همه ی پیشرفت ها در زیر سایه استقلال به دست می آید و شکی هم در این نیست و در تمام دنیا مستقل ترین کشور جهان جمهوری اسلامی است؛ اگر کسی به غیراز این ادعایی دارد بگوید.

وی با بیان اینکه استقلال داشتن دردسرهایی هم دارد، افزود: در طول چهل سال گذشته دشمنان برای کشور ما مشکلات زیادی را به وجود آوردند، از مسئله ترورها گرفته تا هشت سال جنگ تحمیلی و حالا هم مشکلات اقتصادی و تحریم ها؛ شاید امروز شرایط سختی را پشت سر بگذاریم اما باید بدانیم این سختی ها سختی عزت داشتن است، چه بسا اگر همین حالا از مواضع خود در برابر آمریکایی ها کوتاه بیاییم تمام مشکلات ما حل شود اما در چنین شرایطی باید نوکر آمریکایی ها باشیم و مشخص است آن ها به نوکر خود کاری ندارند همان گونه که به عربستان با وجود این جنایت هایی که در یمن مرتکب می شود کاری ندارند و او را گاو شیرده خطاب می کنند.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: امام حسین (ع) هم اگر در مدینه باقی می ماند و با شرایط آن زمان سازگار می شد هیچگاه حادثه عاشورا رخ نمی داد اما امام حسین به دنبال عزت بود و برای به دست آوردن آن سختی ها را به جان خرید.

امام جمعه گرگان اظهار کرد: دشمنان ما از همان روزهای نخست پیروزی نمی‌خواستند این انقلاب به ثمر برسد، گفته بودند که ملت ایران امسال چهل سالگی انقلاب خود را نخواهند دید به همین دلیل کارهایی کردند و برنامه‌هایی ریختند، تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی را بیشتر کردند تا مردم را خسته و رها کنند و در کنار این جنگ اقتصادی، جنگ سایبری را هم شروع کردند تا در فضای مجازی تا مردم را هم دلسرد کنند تا صحنه خالی شود.

وی گفت: این استقلال و عزت و تأثیرگذاری جمهوری اسلامی در صحنه‌های جهانی، هیچ‌وقت در گذشته سابقه نداشته است. مردم مشکل دارند اما با نظام اسلامی مشکل ندارند. بنابراین امسال باید پاسخ کوبنده‌ای به دشمن بدهیم. اولاً حضور گسترده مردم امسال آن توطئه و خواب دشمن برای سال آینده را بر هم می‌زند و  جهادی هم که در قرآن همیشه به آن تأکید شده همین حضور است.

امام جمعه گرگان با اشاره به جدایی و تفرقه اندازی دشمنان گفت: تریبون‌های نماز جمعه باید مراقبت شوند تا از آنچه که باعث جدایی و تفرقه مردم می‌شود حرفی به میان آورده نشود و همیشه مصالح کشور و انقلاب مد نظر باشد تا انشاء الله از این مرحله و گردنه تاریخی عبور کنیم همان‌طور که از مراحل قبل هم به خوبی و خوشی عبور کردیم.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.