1403-07-15 07:30
66
0
91646
سیاست یک بام و دو هوا؛

آبی از پارلمان محلی گرگان گرم نمی‌شود

از این شورا برای حل مشکلات مردم گرگان آبی گرم نمی‌شود این شورا خیلی توان داشته باشد بتواند بدون حاشیه جلسات صحن را مدیریت و به پایان برساند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»_ داود خاندوزی؛ از بی‌پاسخ ماندن اعتراض شهروندان تا لخت شدن یک شهروند معترض، از درگیری لفظی تا کارشکنی برای ناکارآمدی مدیریت شهری و تلاش برخی از اعضا برای استیضاح شهردار در ماه‌های اخیر و بازداشت دو عضو شورا به دلیل رشو و کنارگیری یک عضو شورای شهر برای حضور در عرصه انتخابات مجلس در سال‌های گذشته باعث شده که شاکله اصلی شورای اسلامی شهر گرگان از هم بپاشد.

در سال پایانی نیز اقدامات و مدیریت شورای اسلامی شهر گرگان چنگی به دل نمی‌زند و همه این مسائل نشان می‌دهد شورای اسلامی شهر گرگان از رسالتی که قانون برای آن ترسیم کرده و باید بر آن محور حرکت کند فاصله گرفته است.

ماجرا از آنجا وخیم‌تر می‌شود که مطالبات به حق شهروندان از اجرای پروژه‌های بزرگ مثل شهربازی مدرن و تله‌کابین و حل بحران ترافیک در گرگان با دست فرمان فعلی پارلمان شهری به فراموشی سپرده شده و  منزوی کردن شهرداری با ابزار تفویض اختیار و فشارهای سیاسی باعث شده که حتی موضوعاتی کوچک مثل آسفالت معابر  و خدمات به شهروندان هم دستخوش سیاست‌های دو بام و هوا و نگاه‌های سلیقه‌ای شود.

البته این را باید متذکر شد که  برای مدیریت شهری که اعضای شورای شهر می‌خواهند در کم‌اهمیت‌ترین کمیسیون‌ها شرکت کنند نیز توانی نمی‌ماند که بخواهد به مطالبات مردم و موشکافی در عدم رضایت مردم بپردازد.

از سویی دیگر کاهش اختیارات شهرداری از سوی شورای شهر و سلب اعتماد برخی از اعضا نسبت به شهردار و اقدامات وی باعث شده که کار شهر گرگان گره بخورد و سوال اینجا است که شورای شهر به دنبال چه ماجراجویی است؟ و آیا این اعضای شورا نمی‌خواهند به خود بیایند و آیا  منتظر نه قاتع مردم گرگان در انتخابات سال آینده هستند.

 متأسفانه برخی از فعالان فضای مجازی و رسانه‌ای نیز در چنین فضای به دنبال گرفتن ماهی از آب گل‌آلود آن هم در سال پایانی شورای شهر هستند و به جایی آنکه التهاب و تنش را در فضای کنونی بین اعضای شورای شهر کاهش دهند و شورائیان را به سمت پاسخ به مطالبات مردمی سوق دهند با جانب‌گرایی از برخی اعضا منافع خود را در نظر گرفتند و به دنبال نقد فاکتورهای گذشته خود هستند!

با این تفاسیر به زبان ساده می‌توان گفت که از این شورا برای حل مشکلات مردم گرگان آبی گرم نمی‌شود این شورا خیلی توان داشته باشد بتواند بدون حاشیه جلسات صحن را مدیریت و به پایان برساند و شاید این مسئله کمترین خواسته شهروندان از شورائیان باشد یعنی اختلافات را کنار بگذازند و همدل برای آنچه به نفع مردم شهر و شهر گرگان است اقدام کنند.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.