1403-05-16 17:08
157
0
90962
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

آرمان‌های حسینی در بین جوانان زنده‌ است

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: حضور نوجوانان و جوانان در مراسم عزاداری و مواکب یکی از جلوه‌های محرم امسال بود که نشان‌دهنده زنده‌بودن آرمان‌های حسینی بر خلاف تلاش‌های دشمن است.

 حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» گفت: در سال ۱۴۰۳ شاهد یکی از پرفروغ‌ترین برنامه‌های ماه محرم در استان بودیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: هم از نظر کیفیت که توسط مردم اجرا و مدیریت شد و هم از نظر هم‌افزایی برنامه مختلف و برگزاری برنامه‌های باشکوه و همچنین از لحاظ اطعام حسینی شاهد توفیق زیادی بودیم و مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) چشمگیرتر از گذشته بوده است.

گرزین بیان کرد: در هیات عزاداری حسینی به روایات و آیات قرآنی که امام حسین (ع) از مدینه تا مکه و از مکه به کربلا قرائت کردند توجه شد و به عمق‌بخشی این نهضت عاشورا در مراسم عزاداری توجه شد و جزو برجستگی‌های مناسبت‌های حسینی بود.

وی افزود: دشمن در سال ۱۴۰۱ امید بسته بود با کمک نوجوانان ضربه اساسی به انقلاب اسلامی بزند؛ ولی شاهد آن بودیم که هم حضور نوجوانان بیشتر بود و هم اینکه مواکب حسینی بیشتری نسبت به سال گذشته برپا شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: دشمن تصور می‌کرد که می‌تواند نسل جدید ما را از آرمان‌های امام حسین (ع) قطع کند؛ اما جوانان و نوجوانان ما آرمان‌های انقلاب با گوشت و پوست آنها عجین شده است و آرمان‌های عاشورا مثل مبارزه با ظلم و ذلت نپذیری زنده و حیات دارد.

گرزین متذکر شد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در این سال‌ها شاهد اوج‌گیری آن توسط مردم هستیم این است که بسیاری از مردم دلداده حسینی که توفیق حضور در راهپیمایی اربعین حسینی را پیدا نمی‌کنند با برپایی مواکب دلدادگان حسینی این ایام را گرامی می‌دارند.

وی بیان کرد: امسال پیش‌بینی شده بیش از ۵۰۰ موکب حسینی در سطح استان برپا شود تا آن شور و شعور حسینی در ایام اربعین در شهرهای استان برپا شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تأکید کرد: در این چند سال شاهد اتفاق مبارکی بودیم، پیاده‌روی اربعین از کربلا به بسیاری از مناطق دنیا گسترش‌یافته و شاهد آن هستیم که امامزادگان مثل امامزاده عبدالله (ع) گرگان از شهرهای مختلف مثل آق‌قلا به گرگان پیاده‌روی می‌کنند و یا در گنبدکاووس نیز مضجع شریف یحیی بن زید (ع) مقصد عزاداران حسینی قرار گرفته است.

گرزین افزود: کاروان پیاده حرم مطهر رضوی نیز امسال مثل سنوات گذشته نزدیک به ۴۰ کاروان و هیأت به‌صورت پیاده به سمت حرم مطهر رضوی در دهه آخر ماه صفر حضور پیدا می‌کنند و بنا شد در ۲۹ صفر در ساعت ۱۶ شاهد برپایی مراسم عزاداری کاروان‌های پیاده گلستان در مسجد گوهرشاد و جنب حرم مطهر رضوی برگزار شود.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.