1393-11-21 08:13
2709
2
10291
نامه یک فعال ستاد روحانی در گرگان به علی مطهری ؛

اختیارات ولی فقیه همان اختیارات حکومت امیرالمومنین (ع) است / شما درباره فتنه 88 و مسائل بعد از آن دچار سوء برداشت شده اید!

 به اعتقاد اینجانب حضرتعالی در تفسیر پاره ای از تصمیمات اتخاذ شده درباره مسائل فتنه 88 و مسائل پیش آمده بعد از آن و استنادات خود به بندهای قانون اساسی دچار سوء برداشت و خلط مبحث و چیزی شبیه به اینها شده اید.

به گزارش گلستان ما ؛ سید نعیم نریمانی از فعالان ستاد روحانی و از جوانان اعتدال استان گلستان طی مطلبی به دکتر علی مطهری نماینده مردم تهران ، ری و شمیرانات از نحوه برخورد وی با ماجرای فتنه 88 و رفع حصر سران فتنه انتقاد کرده است .

متن نامه به شرح زیر است :

جناب آقای دکتر علی مطهری

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام اینجانب به عنوان فرزند یک جانباز که سابقه ای در دفاع مقدس داشته و از دوران کودکی اینجانب ، درد و رنج فراوانی را تحمل نموده است مواردی به شرح ذیل خدمتتان عرض می نمایم که امید است مورد رضایت خدای متعال و امام عصر (عج) واقع گردد:

1 – با عنایت به مواردی که در مقدمه خدمتتان عرض نمودم من هم به سهم خود درد و رنج حضرتعالی و خانواده گرامیتان را درک می نمایم و برای شما احترام زیادی قائلم و احساس نگرانی شما را به عنوان یک نماینده و همچنین به عنوان یک فرزند شهید والامقام کاملا مشروع و قانونی می دانم.

2 – حضرتعالی و سایر نمایندگان ملت طبق اصل 84 قانون اساسی حق اظهار نظر درباره همه مسائل داخلی و خارجی کشور را دارید اگر چه عده ای اندک بر این باور نباشند و اقداماتی غیر اخلاقی و غیر قانونی انجام دهند و خلاف منویات صریح مقام معظم رهبری عمل نمایند .

3 – این اظهار نظر شما را کاملا قبول دارم که بنا بر اصول متعدد قانون اساسی (36 و 37) حکم به مجازات و اجرای آن تنها باید از طریق دادگاه صالح باشد.

4 – به اعتقاد اینجانب حضرتعالی در تفسیر پاره ای از تصمیمات اتخاذ شده درباره مسائل فتنه 88 و مسائل پیش آمده بعد از آن و استنادات خود به بندهای قانون اساسی دچار سوء برداشت و خلط مبحث و چیزی شبیه به اینها شده اید لذا لازم است به موارد ذیل دقت بفرمایید:

-  پشت سر هر یک از مفاد قانون اساسی استدلال های محکمی از نظر نقلی ، عقلی و شرعی و ... وجود دارد که توسط اعضای مجلس خبرگان قانون اساسی در اوایل انقلاب طرح و بحث شده و منتج به متن قانون اساسی گردیده و ما نباید از این استدلال ها در تفسیر قانون غافل گردیم .

-  بنا بر عقیده فقهی حضرت امام خمینی (ره) و دیگر علما قابل احترام ، ولی فقیه از نظر اختیارات حکومتی همان اختیارات حکومتی امیر المومنین (ع) و حضرت رسول الله(ص) را دارا می باشد.( مراجعه شود به نظرات امام (ره) در کتاب ولایت فقیه )

-  عده ای از افرادی که اعتقاد به ترک دنیا ، خشن پوشی و ... داشتند خدمت امام صادق (ع) رسیدند و انتقاداتی را به حضرت وارد کردند و مناظراتی بین امام صادق و آن گروه روی داد . حضرت در پاسخ به قسمتی از استدلال های غلط آن گروه به آنها فرمودند: اشکال کار شما اینست که فرق بین ناسخ و منسوخ و محکم و متشابه را نمی دانید و بعد حضرت با تبیین این مسائل شبهات را بر طرف نمودند.( هدف از طرح این موضوع توجه به دید همه جانبه نسبت به مسائل می باشد و اینجانب با ذکر این مسئله به هیچ وجه قصد ندارم شما را محکوم به ندانستن این قبیل مسائل نمایم .)

- بنا بر اصل 57 قانون اساسی تمامی قوای حاکمه زیر نظر ولی فقیه می باشد و این اصل نشانه اینست که ولایت فقیه برترین اصل در قانون اساسی است و دارای اختیارات ویژه نسبت به قوای حاکم کشور است مگر اینکه این اصل را یک اصل تشریفاتی در قانون اساسی بدانید که از شما بعید است .

- باید بدانیم که اعتقاد به ولایت فقیه علاوه بر جنبه قانونی (گنجانده شده در قانون اساسی ) یک جنبه اعتقادی و شرعی نیز دارد.

5 – حضرتعالی در پیگیریهایتان پیرامون رفع حصر خدمت شخص مقام معظم رهبری (روحی فداه) رسیدید و رهبری عزیز جواب قاطعی به شما دادند که پیشنهاد می نمایم دوباره پاسخ ایشان را مطالعه بفرمایید .

6 – در مورد بند 2 این مرقومه لازم به ذکر است حضرتعالی در نظر بگیرید اسلام دینی است که همه مسائل آن تا حدودی تابع مصلحت است (یعنی یکی از وظایف مسئولین حکومت اسلامی در نظر گرفتن مصلحت جامعه است ) و قطعا حضرتعالی هم به عنوان یک مسئول باید به این موضوع پایبند باشید.مثلا فرض کنید یک نماینده مجلس بدون در نظر گرفتن مصالح نظام مقدس به استناد بند 2 همین مرقوم به بیان مسائلی راجع به آزادی بی بند و باری در جامعه بپردازد آیا این معقول و منطقی می باشد ؟!آیا سنگ روی سنگ بند می شود؟!

7 – حضرتعالی بارها فرمودید که حصر خلاف اصول متعدد قانون اساسی است ! در حالی که طبق اصل 176 قانون اساسی اولین وظیفه شورای امنیت ملی تعیین سیاستهای دفاعی – امنیتی کشور در محدوده سیاستهای کلی تعیین شده از طرف مقام معظم رهبری می باشد و در همین اصل آمده است که مصوبات شورای عالی امنیت ملی پس از تایید مقام معظم رهبری قابل اجراست .

 حال آنکه حصر مصوبه شورای عالی امنیت ملی بوده و از نظر قانون اساسی حتی اگر بخواهد برداشته شود نیاز به تایید شخص مقام معظم رهبری دارد و اینگونه است که رفع حصر با وجود مصوبه شورای عالی امنیت ملی مشروعیت پیدا می کند و قانونی می شود.

8 – در تبعیت محض از امامت و ولایت امر و رهبری ، کلام امام معصوم (ع) در صلوات شعبانیه را در نظر بگیرید که چنین فرموده اند : اللهم صل علی محمد و آل محمد (ص) ...المتقدم لهم مارق و المتاخر عنهم زاهق واللازم لهم لا حق....

طبق این فرمایش تندروی و کندروی نسبت به پیشوا محکوم است و فقط تبعیت محض موجب نجات می باشد .

در پایان ضمن تقدیر از جایگاه عالی پدر بزرگوارتان شهید علامه مرتضی مطهری و خانواده محترم آن شهید والامقام دهه فجر را خدمت جنابعالی تبریک عرض می نمایم و برای شما آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون دارم .

سید نعیم نریمانی - گرگان

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

تحریریه شاهد فردا

http://shahedefarda.ir/?p=8831

0
0
پاسخ
1393-11-21 13:01
محمد

این جوان جویای نام اصلا فعال ستاد آقای روحانی نبوده است .به ایشان پیشنهاد می کنم زود دست به قلم نبرند که مرقومه ایشان انقدر مفتضح باشد از لحاظ ادبی و محتوایی...گلستان ما ! نردبان ترقی شده ای برای جوانان جویای نام که البته از جهت اشتغالزا بودن و پر کردن اوقات فراغت شایسته تقدیر است .

0
0
پاسخ
1393-11-22 21:36

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.