1399-03-18 14:19
935
0
68912
رئیس کل دادگستری گلستان عنوان کرد

استفاده از آراء جایگزین حبس در راستای کمک به محیط زیست گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان از آمادگی این نهاد برای صدور آرای جایگزین زندان در راستای کمک به حفظ محیط زیست خبر داد.

به گزارش گلستان، هادی هاشمیان در جلسه با مسئولان محیط زیست استان اظهارکرد: محیط زیست، منابع طبیعی و دیگر دستگاه های مرتبط می توانند خدمات و اقدامات مورد نیاز خود را به دادگستری اعلام کنند.

وی افزود: پیشنهادات دریافتی از این دستگاه ها به قضات محاکم کیفری استان ارسال می شود تا مرتکبان جرایم سبک و افراد فاقد سابقه کیفری، به جای زندان به انجام خدمات عمومی برای حفظ محیط زیست مکلف شوند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به این که گلستان از استان های پیشرو در صدور آرای جایگزین زندان است، گفت: سال گذشته بیش از چهار هزار و ۵۰۰ رای جایگزین زندان در محاکم استان صادر شد که نهال کاری، پاکیزگی محیط زیست و حاشیه جنگل‌ها، کمک به بهسازی مدارس، حرفه آموزی و ارائه خدمات عمومی رایگان به مردم در شهرداری‌ها از جمله این آرا بود.

وی در ادامه بر استفاده بیشتر از ظرفیت سمن ها برای حفظ محیط زیست هم تاکید کرد و گفت: براساس قانون آیین دادرسی کیفری، سمن‎ها می‎توانند هر جا تخلف یا تخریب در محیط زیست مشاهده کردند به دستگاه قضایی شکایت کنند.

محمدرضا کنعانی، مدیر کل محیط زیست استان گلستان هم در این جلسه با تشریح عملکرد و برنامه های حفظ محیط زیست استان گفت: با پیگیری های انجام شده امسال و سال گذشته تعداد محیط بانان و پاسگاه های محیط بانی استان افزایش یافت.

کنعانی در این نشست از همکاری و همراهی محیط زیست با سمن ها گفت و افزود: سمن ها امروز به بازوی اجرایی محیط زیست تبدیل شده اند که نتیجه آن افزایش حساسیت ها به محیط زیست و اشنایی بیشتر مردم با مباحث زیست محیطی مانند فک خزری شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.