1402-09-04 14:05
421
0
87598
کنشگر اجتماعی استان گلستان:

تاریخ‌نگار گلستانی ۵ آذر را از زیر آوارهای تاریخ بیرون کشید

کنشگر اجتماعی استان گلستان گفت: تاریخ‌نگار گلستانی ۵ آذر را از زیر آوارهای تاریخ بیرون کشید و جا دارد از این شخصیت تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی «گلستان ما»، حسین پایین محلی در میزگرد تخصصی از واقعه خونین ۵ آذر تا روز ملی گرگان اظهار کرد: ریشه‌های تاریخی انقلاب و افراد تأثیرگذاری که این اتفاق را رقم زدند باید ثبت و ضبط کنیم و به آیندگان منتقل کنیم.

کنشگر اجتماعی استان گلستان ادامه داد: برخی از افراد معاند به اهداف انقلاب تاریخ‌نگار برجسته گلستان که می‌گفت ۵ آذر روز گرگان است را مورد نقد قرار می‌دهند و جا دارد از خارکوهی این پژوهشگر که گنج بزرگی را از آورهای تاریخی بیرون کشیده قدردانی شود.

پایین محلی بیان کرد: باید دست به ساخت آثار فاخر فرهنگی مثل فیلم بزنیم، در خصوص این واقع با افرادی که در این قیام گفتگو کنیم و آن را ماندگار کنیم.

وی افزود: مردم منطقه ما مردم آگاه و بیداری بودند و در آن بازده زمانی این حرکت بسیار حائز اهمیت بود، مردم در آن خفقان پای‌کار می‌آیند و قیام می‌کنند و انتخاب دارالمؤمنین برای این شهر یک انتخاب به حق است.

کنشگر اجتماعی استان گلستان تأکید کرد: نسبت به این واقع تاریخی و بزرگ نتوانستیم ادای دین کنیم و جریان‌های معاند انقلاب تلاش می‌کنند جای شهید و جلاد را عوض کنند و ما وظیفه داریم به‌عنوان عضوی از اصحاب رسانه و فرهنگ به این مسئله ورود پیدا کنیم و دستگاه‌های اجرایی باید این بزرگداشت را نهادینه کنند و از شخصیت‌هایی که برای این انقلاب زحمت کشیدند تقدیر شود.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.