1402-10-05 08:10
504
0
88100
یادداشت؛

تبدیل واژه «بصیرت» به جنبش اجتماعی هنر ماندگار ملت ایران

فعال رسانه‌ای گلستان در یادداشتی نوشت: در ۹ دی «بصیرت» از یک واژه به یک جنبش اجتماعی بزرگ رسید موضوعی که از آن باید درس بگیرم.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» - داود خاندوزی؛ در اقیانوس کلمات و واژه‌ها انسان بابصیرت به ساحل آرامش می‌رسد، بصیرت همان داروی تلخ سکوت در زمان شائبه، همان استخوان در گلو در برابر توطئه و همان مرد میدان بودن در زمان آشوب است.

بصیرت یعنی آنکه از چراغ‌راهنمایی که به اتوبان حوادث و فتنه می‌رسد با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت عبور نکنیم.

واژه بصیرت اما معنای سیاسی دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی پیدا کرده و تا این کلمه بیان می‌شود ما به سال ۱۳۸۸ و اتفاقات خرداد آن سال می‌برد.

عده‌ای که به دنبال زمامداری حکومت بودند وقتی زورشان به آرای مردم نرسید تلاش کردند که عنان کار را از کوچه و خیابان به دست بگیرند.

آشوب و آتش‌افروزی از یک سو و زوزه شغالان هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر از جغرافیایی ایران اسلامی از سویی دیگر هراس را به جان سرنوشت این کشور انداخت تا شیر دلیران این خطه، رهبری با بیان نافذ مرز حقیقت و باطل را برای ملت ایران در جغرافیای سیاسی آن زمان مشخص کرد و رفته‌رفته فتنه‌گرانه ترد شدند.

اما فتنه‌گران که خود را در اقلیت دیدند در عاشورای سال ۸۸ تلاش کردند که پرچم‌های نهضت آزادگی سالار دشت کربلا را پایین بکشند، کف و صوت و رقص در کنار هیئت‌هایی که دل خود را حسینیه عزای عاشورا کرده بودند باعث شد که بصیرت از یک واژه به یک جنبش اجتماعی بزرگ برسد و این جنبش پایانی بر انقلاب مخملی بود و سرآغازی برای حرکت انقلاب اسلامی به سمت چله دوم انقلاب شد.

اما این نکته را باید بدانیم کسانی که از فتنه ۸۸ زخم خوردند آتش‌های زیر خاکستر هستند که با نفاق در دل جریان حکومت حضور دارند و هر وقت فضا را فراهم ببینند آتش کینه خود را به جان ملت و این نظام مقدس خواهند انداخت.

حوادث سال ۱۴۰۰ نشان داد که فتنه تمام‌شدنی نیست و هر وقت خواص جامعه خود را به خواب بزنند و یا به‌موقع عمل نکنند و حقایق جامعه تبیین نشود ممکن است دچار فتنه اکبر شویم.
 

دشمن از کوچک‌ترین مسائل ما برای‌آنکه بتواند ما را در مسیر فتنه قرار دهد استفاده می‌کند و مهم‌ترین ابزار آنها برای این منظور استفاده از آینه‌ای محدب که دستاوردها را کوچک‌تر از آن چیزی که است نشان می‌دهد.
 فالشان طالع شومی برای سرنوشت این کشور است که پایانش جنگ و بدبختی مردم است و برای این منظور رسانه‌های استکبار شبانه‌روز شائبه را در ذهن جوانان ما به وجود می‌آورد.
 
 اگر در این شرایط چشم خود را برای حفظ مسئولیت و موقعیت به حقایق جامعه ببندیم قطعاً با لگد دشمنان و توطئه‌گران بازخوانیم کرد و لذا امروز رسالت سنگین‌تری بر دوش هر کسی است که در جامعه در قبال مردم مسئولیت دارد.

منتظر فتنه نباشیم و آتش‌های زیر خاکستر را با «بصیرت» خاموش کنیم وگرنه هر بار به بهانه‌ای مثل انتخابات ۸۸ شاهد توطئه و فریب خواهیم شد.

انتهای خبر/
 
 
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.