1395-02-10 04:13
923
0
31167
یادداشت؛

ترکمن ها به جلالی اعتماد کنند

انتظار می رود که ترکمن ها فارغ از نگاه قومیتی به تفکر در برنامه های دو کاندیدای غرب استان فردی که واقعا اصلح و دلسوز نظام و منطقه می باشد را انتخاب کنند .

به گزارش گلستان ما؛ آوای ترکمن نوشت: انتخابات دور دوم مجلس دهم در حوزه غرب استان گلستان در چهار شهرستان کردکوی ، بندرگز ، بندرترکمن و گمیشان برگزار می شود .

حوزه غرب استان با محدوده جغرافیایی وسیع و تنوع اقلیمی شامل دریا ، جنگل و صحرا به همراه تنوع جمعیتی شیعه ، فارس و سیستانی و در بر گرفتن حدود یک چهارم جغرافیای استان ، یکی از مهمترین حوزه های انتخاباتی در استان به شمار می رود .

مرحله اول انتخابات در این حوزه انتخابیه با شور و شوق خاصی برگزار شد و شاید مهمترین اتفاقی که در این حوزه قبل از برگزاری انتخابات افتاد رد صلاحیت محمد جواد نظری مهر نماینده فعلی مجلس نهم بود که نتوانست مجوز شرکت در دوره دهم را از شورای نگهبان بگیرد .

نهایتا بعد از پایان برگزاری انتخابات رامین نورقلی پور و رحمت جلالی توانستند با کسب اکثریت آراء به دور دوم بروند . حال مردم منطقه باید از میان این دو نفر یکی را برای فرستادن به بهارستان انتخاب کنند .

رامین نورقلی پور یکی از جوانان خوش استعداد مطنقه ترکمن نشین غرب استان بوده که سالها تجربه تحصیل در کشورهای خارجی را داشته و به اذعان خودش ، آمده تا آن را در خدمت مردم بگذارد .

او مورد حمایت گروههای مختلف سیاسی اجتماعی ترکمن صحرا می باشد و از طرفی شورای اصلاح طلبان استان نیز او را به عنوان یکی از گزینه های خود قرار داده است ، همین امر باعث شده تا برخی چهره های اصلاح طلب که در فتنه 88 نیز دستی داشتند در ستادهای وی دیده شوند.

اما خود نورقلی پور هیچوقت سیاسی نبوده و نیست و مدک تحصیلی وی نیز مرتبط با توسعه بوده و امیدواریم اگر امکان راه یابی به مجلس برایشان فراهم شد بدون اینکه وامدار جریان سیاسی خاصی باشد به مردم منطقه خصوصا ترکمن ها که سالهاست طعم محرومیت را چشیده اند ، خدمت کند .

اما روی دیگر سکه انتخابات غرب گلستان رحمت جلالی است ، شاید خیلی ها بخواهند از این فرصت سوء استفاده کرده و بحث ترکمن و فارس را مطرح کنند اما این حربه لااقل در مورد رحمت جلالی صدق  نمی کند چون او از سال 61 بعد از اتمام خدمت سربازی اش به خدمت و جهاد در بندرترکمن مشغول بوده است.

او سالهاست که تجربه مدیریتی و اجرایی خود را در مناطق ترکمن نشین غرب استان ارائه کرده و ترکمن های این ناحیه نیز او را بخوبی می شناسند و برای او احترام زیادی قائلند و به نوعی او را هم ترکمن می دانند .

هر کسی رحمت جلالی را بشناسد بواقع می داند که مرد عدالت است و هیچگاه در تفکر وی شیعه و سنی معنی ندارد و دیدگاهش هم اینست که برای یک بار هم شده عقب ماندگی غرب استان را جبران نماید .

او مردی پاکدست و سالم و تنها کاندیدای گلستانی است که برای اولین بار میزان دارایی های خود را قبل از ورود به مجلس اعلام کرده است .

جلالی اهل برنامه ریزی و مشاوره است و قطعا برنامه های زیادی برای ترکمن صحرا دارد و انتظار می رود که ترکمن ها فارغ از نگاه قومیتی به تفکر در برنامه های دو کاندیدای غرب استان فردی که واقعا اصلح و دلسوز نظام و منطقه می باشد را انتخاب کنند و اگر واقعا احساس کردند جلالی می تواند بار مشکلات منطقه را  بر دوش بگیرد و از آلام مردم کم کند به او اعتماد کنند .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.